Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster I SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4315 mm
Szerokość 1822 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2000 mm
Wysokość 1625 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1695 mm
Rozstaw osi 2673 mm
Rozstaw kół - przód 1560 mm
Rozstaw kół - tył 1567 mm
Zwis przedni 822 mm
Zwis tylny 820 mm
Prześwit 205 mm
Prześwit 4x4 210 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 907 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 895 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1411 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1438 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1387 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1400 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 408 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1007 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 992 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1760 mm
Kąt natarcia 30 stopnie
Kąt rampowy 23 stopnie
Kąt zejścia 36 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~maciekkk
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Autem jeżdżę od jesieni 2011 roku. Zrobiłem nim 240 tys. km. Służy mi głównie do celów służbowych. Dodatkowo zimą Alpy\polskie góry, latem południowe krańce Europy. Autko bardzo dobrze spisuje się na gorszych gminnych asfaltówkach i drogach nieutwardzonych. Nie straszne mu nierówności i dziury. Zawieszenie wciąż nie 'stuka' wołając o naprawę. Zimą całkiem dobrze trzyma się zaśnieżonej szosy. Duży bagażnik i możliwość złożenia tylnich foteli pozwoliło mi kilka razy przewieźć rowery a nawet drzwi wewnątrz pojazdu. Średnie spalanie - 9,2 litra LPG. Jesli chodzi o PB95 - to 7,5 do 8,5 litra. Auto mogłoby mieć trochę mocniejszy silnik, chociaż zależy czego kto czego szuka. Minusem jest napewno hałas. Przy dużych prędkościach w połączeniu z drobnymi rozszczelnieniami okien powoduje szmery na dłuższą metę trochę męczące. Do tej pory nie pokazała się ani jedna plamka rdzy na lakierze. Przez 7 lat użytkowania nie zdażyła się również żadna poważna usterka. generalnie auto polecam! Planuję zakupić kolejnego nowego Dustera.
3,7
~Tomasz
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Patrząc na cenniki Dacia wydaje się doskonale dobranym samochodem, ale tylko przy podejściu ściśle ekonomicznym. Dodanie wielu dodatków znacząco podnosi cenę i może warto wtedy dołożyć jeszcze trochę i kupić auto bardziej prestiżowe. W codziennej jeździe nie można narzekać - brak zbędnej elektroniki = brak kłopotów. Bardzo dobry samochód zwłaszcza jeżeli korzystamy z dróg podłej jakości. Niestety wyjazd tym samochodem na drogi szybkiego ruchu/autostrady to niemal istna katorga. Fatalnie wyciszony i paliwożerny silnik przy wysokich prędkościach zupełnie odbiera chęc do jazdy. Dlatego to o czym wspomniałem na wstępie - zamiast kupować porządnie wyposażonego Dustera lepiej zainwestować w znacznie skromniejszą wersję bardziej uznanej firmy (np. Suzuki, Renault, czy nawet Ssangyoung - mały prestiż a jakość znacznie wyższa niż w Dacii)
3,8
~pawgrzyb
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Auto użytkuję jako służbowe jako substytut prawdziwej terenówki. I tak, w lekkim terenie radzi sobie całkiem nieźle, przy cięższych warunkach zapach spalonego sprzęgła mocno wyczuwalny - prawdziwego terenu to auto długo nie wytrzyma, na szczęście są to dla mnie sporadyczne sytuacje. Tradycyjna polna droga to nie przeszkoda. Zdecydowanie gorzej jest na asfalcie: głośne powyżej 120, spalanie na poziomie 11-13 przy takiej prędkości. Auto "myszkuje" po drodze. Pomimo wad, auto polecam dla kogoś kto robi 10-20 tys rocznie. Do lokalnego poruszania się jest całkiem fajne. W trasie jego wady ujawniają się szybko i przynajmniej mnie męczą. Aby było w miarę wygodne trzeba je dobrze skonfigurować.
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV
6,2 – 10,3
l/100 km
5,5 – 7,3
l/100 km
9,5 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,1
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V 105KM 77kW
Wiadomo mi, że części są tanie i naprawy proste, ale o ekonomice tego aspektu mogę się wypowiadać, bo jeszcze nic mi się nie zepsuło - za mały przebieg chyba. Na razie auto ogląda warsztat tylko przy przeglądach i sezonowych zmianach opon. Natomiast co do jeżdżenia: z LPG - bardzo tanie, koszt 100 km na poziomie 17-23 zł (benzyny idzie do 0,5 l/100 km). Na samej benzynie było wyraźnie gorzej, więc jeśli ktoś dużo jeździ, koniecznie powinien założyć instalację gazową: instalacja sugerowana przez Renault do tego dość prostego i niewysilonego silnika (wziętego z Megane) to Landi Renzo IV, w ASO za 3600 zł z montażem i regulacją. Można też kupić auto od razu z tą instalacją, ale wtedy bez koła zapasowego, co mi akurat nie pasowało. Na pewno można też dobrać dobre instalacje innych firm. Założyłem gaz jakiś czas po zakupie i nie żałuję, koszty jazdy spadły o połowę, silnik działa bez zarzutu, nie ma zauważalnego spadku mocy. A różnica w cenie przeglądu to raptem 60 zł, czyli 3/4 ceny baku gazu :-)
8,7
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi 107KM 79kW
Nie wiem kto trak zaniża spalanie tego samochodu ale absolutnie nie wierzę, że moje auto jest inne niż reszta. Raz w życiu, kiedy zatankowałam super paliwo to spalił mi na trasie 6,4 i byłam w szoku. Normalnie, choć staram się jeździć ekonomicznie nie jestem w stanie zejść w mieście poniżej 8,4. Na trasie 7,5 i chociaż lubię ten samochód to mimo wszystko uważam, że jest dość drogi w eksploatacji. Wyjeżdża z każdej dziury i to jego niewątpliwa zaleta ale po 4 latach użytkowania marzę tylko o tym, żeby już go wymienić.
11,7
Dacia Duster I
SUV 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Auto mam od października 2013 z przebiegiem obecnie 35 tys. km. Jak dotąd bez awarii a samochód używany w ciężkich warunkach. Co do spalania auto spala od 7 litrów gazu na 100 km przy prędkości 70 km/h przy jeździe 90km/h jest to 9~9,5 i tak do 120 km/h jest to w miarę racjonalne spalanie bo dochodzi do 12 litrów gazu po przekroczeniu tego progu spalanie wzrasta o kolo 3 litrów na każde 10 km/h więcej przy prędkości maksymalnej czyli 165 pali 24 litry gazu. Auto ma 6 biegów ale 6 bieg zachowuje się jak 5 w innych autach ale za to 1,2 i 3 świetnie sobie radzą w terenie.

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV