Szukaj

Informacje o Dacia Logan

Lata produkcji: 2004 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Budżetowy sedan segmentu B produkowany od 2004 roku. Pierwsze auto rumuńskiej marki w jej najnowszej historii pod skrzydłami Renault. Samochód zbudowano w oparciu o rozwiązania stosowane w innych autach Renault. Logan okazał się sukcesem komercyjnym – dotychczas sprzedano go w liczbie ponad 2,1 mln egzemplarzy. Oferowany też w wielu innych wersjach nadwoziowych, a na innych rynkach – także pod innymi nazwami, m.in. Renault Logan, Symbol oraz Tonda czy Nissan Aprio. Z kolei w Indiach Logan produkowany jest jako wspólne dzieło Renault i marki M&M, pod nazwą Mahindra Verito. Od 2013 roku dostępna jest druga generacja Logana.

czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Logan

Liczba ocen: 410
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~Dariusz
Dacia Logan II
MCV 1.2 16V 75KM 55kW
pojaz kombi, lata na taxi i tylko do tego sie nadaje, wyglad to katastrofa jedyne auto gdzie zbiera sie bloto w klapce paliwowej jakim smigałem, spalanie gazu to 10- 11 litrów uwazam za dobry winik, gabarytowo daje rade, cena masakra za ten pojazd powino sie brac nie wiecej jak 30 tysiecy a nie 51, teraz zwary i minusy, psujca sie manetka od swiatel i sygnalu dzwiekowego, promien zawracania kiepski, aluto powyzej 120 km robi sie niebezpieczne, zachowuje sie, kolysanie jak by tir mnie mijał powyzzej 105 robi sie glosno przy 120 trudno rozmawiac do 100 jest ciche nie podswietlone przelaczniki w moim modelu przelaczniki szyb centralnie na kokpicie jak z lat 90, klima działa kiepsko w korkach, przy smiganiu po trasie daje rade plastiki tandeta siedzisko z przodu przykrótkie brak regulacji wysokości juz w jednym miejscu przetarte do metalu brak regulacji kierownicy oraz podswietlenia zegarow, lewarek zmiany biegow made in f126 p a przelaczanie biegow glośne za sprawa tego lewarka, zarowki H4 to chyba ostatnie auto produkowane na tym typie nie umiem znaleśc zadnych plusoww tym aucie po za gabarytem i idealnym silnikiem wylacznie do miasta na taxil, prywatnie nigdy tego bym nie kupił
4,9
~Miro
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
Ponawiam konemtarz po uzytkowaniu Daci Logan MCV przez 9 lat z inatalcja LPG (BRC) po przebiegu 290 000 km ( z LPG - 250 000 km) Musze powiedziec, ze Dacka jest nie do zdarcia !!! Owszem w tym okresie wystapily drobne problemy. Wymiana cewki zaplonowej, wymiana czujnika tem. powietrza, wymiana chlodnicy (uszkodzenie mechanika) i ostanio - wymiana sprzegla kpl. przy przebiegu 280 000 km. I to wszystko z napraw ! Reszta kosztow, to naramlne wymiany eksploatacyjne. Jak widac, Dacia z silnikiem 1.6 v16 105 KM idealnie nadaje sie pod instalacje LPG. Nawet po takim wysokim przebiegu, kompresja w silnku jest na dobrym poziomie. Zuzycie gazu nieco wzroslo (okolo 0.5 L/100 km) Niestety instalacja, a takze silnik tez sie zuzywaja. Wymiana oleju co 15 - 20 tys. km Olej KONIECZNIE Elf 5 W 30 ! Nie wiem dlaczego, ale francuskie auto lubi francuski olej. Auto objechalo cala europe w roli mini-campera i w roznych temp. i na roznych wysokosciach. Obecnie mysle, nad wymiana Daci na ten sam model MCV, ale z mniejszym przebiegiem. Polecam Dacie i moge tylko powiedziec, tym ktorzy sie zastanawiaja co kupic, aby bylo tanie w zakupie, wygodne, nie psulo sie i mialo DUZO miejsca - tylko Dacia Logan MCV (roczik 2004-2013) Pozdrawiam !
5,0
~Katowiczak
Dacia Logan II
Sedan Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Fajne auto, przestronne, małe spalanie po mieście 6litrów, wygodne miękkie fotele, fajna tapicerka, pełne wyposażenie z tempomatem, podłokietnikiem, tylne szybami elektrycznymi, skóra na kierownicy i lewarku i czujnikami parkowania poniżej 39 tys. Fajne miękkie zawieszenie, ogromny bagażnik ponad 500l z wnęką pod wykładziną jeszcze jest z 60 litrów pojemności dodatkowo. Auto do 120km/h i po dotarciu ciche. Poniżej 100km/h zaskakująco ciche. Dynamiczny silnik i masa w okolicy 1 tony robi robotę. Auto dużo lepsze niż Tipo, lepsza wygoda foteli, kabiny i silnik mniejsze spalanie. Polecam poniżej 40 tys najlepszy wybór.

Raporty spalania Dacia Logan

Liczba raportów: 467
Średnie spalanie dla Dacia Logan
5,3 – 9,5
l/100 km
4,2 – 6,7
l/100 km
6,4 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Dacia Logan II
MCV 1.2 16V 75KM 55kW
Dacia Logan II MCV rocznik 2019 silnik 1.0 Sce. (auticentrum nie uzupełniło) . W trasie jadąc 60 km na h komputer pokazywał 3,2 l/100 km. Jednak po zatankowaniu wyszło więcej. Na razie rekord w trasie przy dłuższej jeździe wyszło 4,1. Ogólnie w trasie wychodzi miedzy 4,2 a 4,7 czyli średnia w trasie około 4,5 l/100 km. W mieście latem 5,2. zimą około 5,7. Na razie mieszany wychodzi 4,9. po 20 tys km. Wcześniej miałem Skodę Citigo. Uważam ten samochód za jeden z najoszczędniejszych i po 85 tys km wynik 4,7. Czyli Logan pali nie wiele więcej od takiego maluszka jak Citigo. Moim zdaniem jeżeli chodzi o praktyczność i niskie koszty to najlepsze autko. Jest megoa praktyczne, można w nim przenocować, pali niewiele, serwis nawet w ASO to około 300 zł. Jest w trasie bardzo wygodne. Jeżeli komuś nie przeszkadza jakość wykonania to jest to naprawdę fajny samochód.
6,5
Dacia Logan II
MCV 1.2 16V 75KM 55kW
Auto w trasie pali bardzo dużo. Polecam do miasta i okolic. Trochę byłem rozczarowany owym spalaniem bo do 90 jest w miarę ale to co dzieję się dalej to niezłe jaja. Auto na autostradzie traci paliwo szybciej niż Porsche Cayenne także radzę uważać i raczej decydować się na wersję 0.9 90km. Bardziej oszczędna, dynamiczna i nie wyje jak syrenka strażacka (jeździłem Clio z tym silnikiem).
7,5
Dacia Logan II
Sedan 1.2 16V LPG 75KM 55kW
Dotyczy tylko lpg. Trasa autostrady i drogi ekspresowe predkość 90-115 km/h średnie o obroty do 3500 (spalanie 6,81 lpg) Przy jezdzie powyzej 3500 obrotow spala 7,5/100 km, im wieksze obrty yym wiecej 8,3 l (obroty do 4500) wyzsze o obroty tyi już leci, jazda w okolicy powyzej 5000 spalanie nawet 11,5/ 100 km.

Usterki Dacia Logan

Liczba wpisów: 11
Blokada zamka tylnej klapy
  • Dacia Logan II MCV Stepway 0.9 TCe 90KM 66kW 2018-2020
  • nadwozie
  • 21 tys. km
Zamek tylnej klapy zablokował się (21400 km). Prawdopodobnie spowodowały to silne wstrząsy jakie auto zebrało na ok. 1,5 km odcinku brukowanej drogi. Nie można go było wcisnąć, a tym samy otworzyć klapy bagażnika. Podczas klikania pilotem zamka centralnego, mechanizm w klapie reagował słyszalnym dźwiękiem jak zwykle ale przycisk nadal był zablokowany. To samo przy użyciu grota kluczyka, w zamku grot się obracał ale przycisk zamka nadal był zablokowany. Podobno to dość typowa usterka w tym modelu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 26
5,0
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
5,0
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ 32. W aucie już 4 lata. Sprawdza się dobrze. Nic poza standardowymi przeglądami i wymianą filtrów nie musiałem robić. Spalanie na jednolitym poziomie. Odchyły max +/-1l/100km w zależności od jazdy. Nie mam zastrzeżeń, inwestycja trafiona. Zwrot kosztów po niecalym roku.
Dacia Logan