Szukaj

Informacje o Dacia Sandero

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B produkowany od 2008 roku. Debiut Sandero, tyle że pod szyldem Renault przypadÅ‚ na koniec 2007 roku – pod nazwÄ… Renault Sandero auto miaÅ‚o swojÄ… premierÄ™ w Brazylii (w wiÄ™kszoÅ›ci krajów Ameryki PoÅ‚udniowej model oferowany jest jako Renault Sandero; Dacia jest tam nieznanÄ… markÄ…). Zbudowano je na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej Nissan B (powstaÅ‚ na nim również Logan, Renault Modus i Nissan Micra). DostÄ™pny również w uterenowionej wersji Sandero Stepway. Od 2012 roku dostÄ™pna jest druga generacja modelu. Sandero w wiÄ™kszoÅ›ci bazuje na podzespoÅ‚ach Dacii Logan.

czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi siÄ™ już wstydzić za wyglÄ…d swoich aut, a ich nabywcy nie muszÄ… wstydzić siÄ™, że jeżdżą DaciÄ…. Sandero to jeden z niewielu przykÅ‚adów w tej klasie, gdy auto wyglÄ…da na znacznie droższe niż jest w rzeczywistoÅ›ci.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myÅ›lÄ™, że gdyby nasz wspaniaÅ‚y kraj wyprodukowaÅ‚ coÅ› na obraz i podobieÅ„stwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyÅ›my z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi siÄ™ Å›rednio ten wóz podoba.

~Luzacjusz

Dacia Sandero – wybierz generacjÄ™

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Sandero

Liczba ocen: 153
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~MK
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW
Na początku, zanim zacznie ktoś narzekać na Dacię, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego takie auto będzie mi potrzebne. Z perspektywy kilku miesięcy użytkowania widzę, że przeznaczenie tego autka w mojej rodzinie jest właściwe: jazda "wokół komina". I do tego sprawuje się świetnie. Jeśli, natomiast, miałaby służyć jako podstawowe auto w rodzinie, no to szału raczej nie ma ;). Jeszcze niedawno aut tej marki "kijem bym nie dotknął" :), ale przyznaję, że te nowe modele są naprawdę spoko. Za stosunkowo nieduże pieniądze (wiem, było też taniej), dostajemy nowe, sprawne w użytkowaniu, dobrze wyposażone auto. W moim przypadku z dodatkową, pięcioletnią gwarancją. W opozycji, dealer Fiata wycenił mi podobnie bogato wyposażoną Pandę na 72tys zł. :)))
4,1
~Miko
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Auto warte swojej ceny. Dobrze się prowadzi i na zwykłej drodze i w terenie. Wykończenie zadowalające. Spalanie średnie benzyny 8 l/100 gazu 9/100km. Na minus to antena którą dokupiłem extra tj płetwę rekina - niestety nie działa prawidłowo duze zakłócenia - serwis sobie nie radzi. Mam dywaniki gumowe - sa niedopasowane - nie polecam - kierowcy jest przymocownany ale wszytkie pozostałe lataja na boki. Relingi zrobione z belek - super pomysł ale...po zamontowaniu w poprzek sa wykrzywione wiec ciezko zamontowac boxA bez jego wyginania. Dodatkowo ktos moze ukraść boxa razem z belkami - montaz na śrubach torx z otworem. Na razie tyle zbaczymy za rok. Kiepsko działa klima - hałasuje.
4,5
~Fan
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Skusiłem na Stepwaya i nie żałuję :). Wziąłem maksymalnie wyposażoną wersję za 70k i tylko dlatego,że wszystko, co Dacia dodatkowo oferuje to same praktyczne rzeczy i za grosze, a u konkurencji porównywalna wersja wyposażenia to lekko 20-30k drożej. Zrobiłem dopiero 5 tyś (2-3k jazda spokojna na dotarciu dalej bez cackania) i mogę śmiało już powiedzieć, że to dobrze wydane pieniądze. Silnik 3 cylindry ma specyficzną pracę i trzeba się przyzwyczaić do jego dźwięku ale poza tym fajnie chodzi jak na 1.0 - praktycznie pracuje ciągle w okolicach 2000 obr dopiero jak mu się pociśnie wchodzi na 3000 ( w Volvo to te 4000-5000 żebym się przyzwoicie odpychał :)) Kierując się ekonomią nie liczyłem na cuda ale mułem to ten samochód nie jest. 170km/h to szczyt możliwości ale moim zdaniem jest dynamiczny (nie mylić sportowy) bez trybu eco śmiga. Trasa 300 km pokonana z 130-170 km/h (4 osoby + bagaż) spalanie maksymalne 12 l gazu (śmiech) na eco do 120 km/h spalanie 6,8-7,2 gazu. Żadna hybryda tak nie zejdzie. Sąsiad w mercu płakał na stacji z zazdrości (chociaż raz :) jak widział że zatankowałem do pełna za 130 zł, a on 5 razy więcej i przejedziemy za to prawie tyle samo km. A teraz krytyka - niestety wyższy prześwit czuć w zakrętach, powyżej 90 km/h wchodząc ostro w łuki czuć że tył nadrzuca. Krótki 1 i 2 bieg zniechęcają do rywalizacji na starcie na 3 ciągnie zdrowo (niestety jestem zwolennikiem automatów). Plastiki nie są najwyższej jakości ale przynajmniej już nie śmierdzą jak w starszych Daciach. Słabo wykończona klapa bagażnika - tylko część zakryta reszta lakierowana blacha. Twarde zawieszenie - liczyłem, że na 16" nie będzie tąpnięcia przy przejeżdżaniu przez hopki (volvo i cytryna przepływają). Podłokietnik niestety za daleko cofnięty (powinien jeździć z siedzeniem). Oświetlenie zewnętrzne ledy bajka, a wewnętrzne to porażka trzeba było dołożyć ledy za te kilka złotych (muszę założyć ambient). Lakier raczej delikatny już mam 2 odpryski na masce ale jeżdżą głównie na trasie (może położę folię na maskę). Pozytywnie zaskoczyło mnie działanie czujnika martwego pola i czujnika zbliżeniowo zderzeniowego, gwałtownie sam mnie wyhamował, gdy samochód przed zahamował awaryjne do tego sygnalizacja dźwiękowa super. Siedzenia wbrew negatywnym opiniom są bardzo wygodne nie jest to lux ale po dłuższej trasie jest ok. Klima automatyczna ok i daje mrozem ale brak osobnego nawiewu na tył i to jest odczuwalne przód za mocno schłodzony do tyłu trzeba kombinować ustawienia. Założenie ciemnych foli na tył się sprawdza dzieciakom nie świeci po oczach i żadnych dupereli nie trzeba wieszać na szybach. Bagażnik raczej jest wystarczający bo nie używamy już wózka ale na większy wyjazd konieczna trumna na dach. Kilka woków cementu też weszło (na + gumowa wkładka) Z tyłu bardzo dużo miejsca nawet jak ktoś wysoki siedzi z przodu. Oglądałem przed zakupem Toyotę Cross i niestety skreślona została za brak miejsca z tyłu (5 latek w foteliku nie ma miejsca na nogi, a szkoda). Pomimo złej opinii marki Dacia obecna Dacia Stepway nie jest już żenadą i tylko dla starców (chociaż też już mam swoje lata) i nie wstydzę się nią parkować na osiedlu, gdzie najtańsze samochody przekraczają cenę 100 tyś :) Ogólnie polecam każdemu kto chce mieć przyzwoite autko za względnie tanie pieniądze. Weryfikując różne fora i rankingi są to samochody stosunkowo bezawaryjne o tanich kosztach eksploatacji i całkiem fajnych osiągach. Do tego należy zwrócić uwagę że trzymają cenę lepiej od niektórych topowych marek.

Usterki Dacia Sandero

Liczba wpisów: 13
instalacja gazowa
  • Dacia Sandero II
  • lpg
  • 100 tys. km
Auto na krótko przed upływem gwarancji zaczęło dziwnie szarpać podczas jazdy na lpg(instalacja fabryczna!) . Tak jak by się dusiło, nie mogło wejść na obroty . Przy jeżdzie tylko na benzynie w tych samych warunkach na tej samej trasie - wzystko ok. Dealer w Olsztynie próbował naprawić przez 2ponad miesiąe i mu się nie udało . Tzn. udało się na chwilę - dopóki nie minęła gwarancja ( usterka pojawiła się na miesiąc przed upływem 5-cio letniej gwarancji) - dealer przetrzymał prawie miesiąc auto bez auta zastępczego !! ( zaoferował odpłatne) . Podczas naprawy żeby stwierdzić czy regulacja luzów zaworowych zlikwiduje problem dealer stwierdził że to usługa odpłatna i albo zabieram auto albo płacę. Dealer twierdzi że wymienił "znaczną" część instalacji lpg na nową ...ale problemu tak naprawdę nie zlikwidował . Auto nadal jest na lpg zdecydowanie problematyczne ( na tych samych obrotach tylko na benzynie nic się nie dzieje...więc jako laik mniemam że problemem jest fabryczna instalacja lpg ). Auto było serwisowane tylko w ASO (warunek 5-cio letniej gwarancji). Generalnie z perspektywy czasu auta nie polecam ( za słaby silnik do lpg - wyżyłowany) a tym bardziej serwis olsztyńskiego dealera tej marki - mnie zawiódł na całej linii.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wycie Skrzyni biegów.
  • Dacia Sandero III Hatchback 5d 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 4 tys. km
Mam problem ze skrzynią biegów. Wyje podczas jazdy ze stałą prędkością. Zawsze powyżej 70 km/h... ASO mnie zbywają twierdząc że to cecha produktu i "ten typ tak ma". Tymczasem z wywiadu przeprowadzonego z innymi użytkownikami i You Tuberami - wiem że tak nie ma. Trafiają się pojedyncze wadliwe sztuki. Czy komuś udało się wywalczyć naprawę podobnego problemu? Tutaj można posłuchać co się dzieje: https://youtu.be/GocTb4X4W7k
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Głośna praca silnika
  • Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW 2008-2010
  • silnik
Podczas jazdy na każdym biegu silnik pracował według mnie dość głośno nieznana Po wizycie w salonie ASO stwierdzono że wszystko jest w należytym porządku. Ja doszedłem do tego że podczas jazdy na 5tym biegu daję mocniej gazu(przez jakiś czas a następnie lekko ujmuję nogę z gazu.Efekt bardzo dobry, silnik pracuje o niebo ciszej.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 14
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km. i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Wrocławiu - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym się...
5,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 87KM 64kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Na LPG przejechałem od momentu zakupu 20.tyś km., i jestem bardzo zadowolony , choć głównie jeżdżę po Warszawie - spalanie 11/100km , trasa: 7-8 l. /100km. No cóż mogłoby być mniej , ale silnik 1600cm trochę wymaga , zwłaszcza ,że lubię dynamiczną jazdę. Ogólnie reasumując to zainstalowanie inst. LPG było b. dobrym wyborem , już mi się to spłaciło ,a jazda na LPG niczym sie...
5,0
Dacia Sandero II
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 137 tys. km
użytkowana przez: 98 tys. km
Instalacja została wykonana bardzo dobrze. Od 4 lat nie mam z nią żadnych problemów. Obsługa w warsztacie wszystkiego dopilnowała i zadbała o każdy szczegół instalacji. Auto pracuje idealnie zarówno na gazie jak i na benzynie. Podczas zmiany z gazu na paliwo ( i odwrotnie) nie ma żadnych szarpnięć. Przejechałem ok 100 tyś km na gazie bez żadnych problemów. Polecam warsztat...
Dacia Sandero