Szukaj

Informacje o Daewoo Espero 1.5 i 16V 90KM 66kW 1990-2000

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1990-1999. Espero powstawał między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. Konstrukcyjnie auto bazowało rozwiązaniach zastosowanych wcześniej w Oplu Ascona. Jego projektantem było studio Bertone. Początkowo projekt miał trafić do Citroena, ale gdy francuska marka nie była nim zainteresowana, kupiło go Daewoo. Na rynkach hiszpańskojęzycznych nazwę Espero zmieniono na Uranos, gdyż „espero” znaczy po hiszpańsku „zaczekaj”. Daewoo uznało, że to nieodpowiednia nazwa dla samochodu. Następcą Espero był model Nubira.
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,3
~Aleksander
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Auto dosyć dobre jak na swój rocznik i cenę. Może i nie jest luksusowa, ale w Polsce była alternatywą dla sprowadzenia kilkuletniego Passata, E30, Sierrę czy Audi 80 z Niemiec. Jeśli chodzi o komfort jest taki sobie. Siedzenia z przodu są niezłe, za to tylna kanapa nie jest najlepsza, ale także nie jest zła. Prowadzenie - nic zachwycającego, ale nie jest źle jak na to, że Espero to tak naprawdę technologia Opla z 1981. Ogólna awaryjność nie jest duża. Przeważają małe usterki, które nie unieruchamiają pojazdu. Dużą wadą jest problem z korozją, ale mniejszy niż w np. Maździe 6 (którą kupił mój brat po tym Daewoo). Auto zostało kupione fabrycznie nowe przez mojego starszego brata w 1996, a później przekazane mi w 2003. Jeździłem nim przez 5 lat, a później dałem go ojcu. Jeździł nim przez kolejne 8 lat, ale później kupił inne auto, a Espero stało w garażu. Lecz zezłomowaliśmy auto na początku lipca tego roku, bo auto rzadko było używane, a musiało być przecież ubezpieczone i mieć przegląd.
3,7
~karol
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
samochod kosztuje niecale 2000zł- przejechałem 2 lata i około 30 000km, ogolnie czesci tanie, chociaż zamienniki często pozostawiają wiele do życzenia, bendix zakupiłem za 30 zł i po ok roku znów jest do wymiany, słabe są też elementy blacharskie jak blacha czy zamnki. Koszty napraw i części ogolnie tanie, za takie pieniądze nic lepszego nie da się znaleść, duże rodzinnei wygodne auto często jeździ w trasę nawet 500km, silnik niezawodny i rewelacyjny jeśli blacha wytrzyma myśle ze zrobie nim jeszcze 100 tyś!!!
3,0
~Swarzedz jest super
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
kupilem espero za 1900 zł po czesci myslac ze to dobry wybor poniewaz auto miało stusnkowo mały przebieg (140 tys.) i wiedzac o tanich czesciach liczyłem na uzytkowanie bez wiekrzych problemow. Niestety auto po jakims czasie miało problem z elektryka ( obroty falowały na jałowym biegu ,silni w trakcie jazdy gasł ! )...problem trudny do zdiagnozowania dla mechanikow. wkoncu samochod jednego dnia przestał wogle odpalac i zakonczyłem ta nie rowna walke. Nie polecam tego auta młodym ludziom ktorzy szukazja okazyjnie tanich aut. Pomimo wszytsko espero wyroznia sie na drodze ma swoj urok i ciekawie sie prowadzi ale jest nie dopracowane.
Średnie spalanie dla Daewoo Espero 1.5 i 16V 90KM 66kW 1990-2000
8,5
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Esperaka kupiłem w ... LOMBARDZIE za grosze (1400zł) jednak była do wymiany przednia szyba, naprawa i regulacja gazu oraz zwichrowane tarcze z przodu (których nie wymieniłem aż do śmierci pojazdu i nie było z tym żadnego problemu oprócz bicia przy ostrym hamowaniu). Spalanie trzymał na poziomie 10,5l/100km w cyklu mieszanym z momentami naprawdę ostrej jazdy. Nigdy nie przekroczył 12l lpg na 100km nawet kiedy opony piszczały przy każdym ruszaniu. Benzyny pił około 4 litrów na każde 1000km (czyli 4 litry co 15-18 dni w moim przypadku, bardzo częste odpalanie i gaszenie silnika). Niestety mimo naprawdę niezłego komfortu jazdy jakiego nie można spodziewać się po aucie za taką cenę (klimatyzacja, centralny zamek, autoalarm+pilot, el szyby i lusterka, gaz) brak finansów przyczynił się do zbyt późnej chęci wymiany paska rozrządu. Pasek strzelił w trakcie jazdy przy dodawaniu gazu, koszt naprawy to po znajomosci i tak kwota około 1300zł... Gdyby nie był tak przegnity to może warto byłoby go naprawiać, a tak to idzie na złom. PRZY ZAKUPIE POJAZDU BEZ GAZU KONIECZNIE SPRAWDZIĆ CZY DZIAŁA WSKAŹNIK POZIOMU PALIWA - JEST TO PRAWDZIWA BOLĄCZKA ESPERAKÓW!
7,8
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
dobrze dobrze ale co to znaczy ??? auto spala około 9 litrów gazu lpg w mieście przynajmniej tak mi wychodzi w trasie to 7,5-8 zależy jak jedziesz choś musze powiedziec ze przejecjanie 550 za 66.20zł to był dla mnie szok oczywiście lpg to wyszło wtedy około 6,5 litra gazu na 100km w 5 osob oczywiscie nie przesadzając z predkoscia no i po trasie. benzyna i tu jest problem bo nie wiem dokładnie raz sprawdzałem w jeździe mieszanej a nawet z przewagą trasy 7,5 litra przy spokojnej jeździe. przeglądy 160 pln z gazem. naprawy prostota auta sprawia ze mozna serwisowac je samemu no chyba ze ktos potrafi sobie zrobic srubokretem dziure w rece a i takich znam. czesci stosunkowo tanie i duzy wybór zamienników jak do opla :)
9,7
Daewoo Espero
Sedan 1.5 i 16V 90KM 66kW
Spalanie bardzo oszczędne - średnio ok. 10,5l gazu w mieście. W trasie średnio 9l. Mankamentem jest rdza, która ostro atakuje wszystkie metalowe elementy auta. Przy 220tys km silnik zaczął brać olej i wodę i niestety idzie mu to świetnie :/ Auto dobre na początek zabawy z motoryzacją.
Daewoo Espero