Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Daewoo Lanos

Lata produkcji: 1997 - 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Dane techniczne Daewoo Lanos

Silniki

Moc silników 75-106 KM

Poj. silników 1 349-1 598 cm3

Prędkość maks. 166-180 km/h

Przyspieszenia 0-100 12,0-15,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Daewoo Lanos

Średnia ocena modelu

na podstawie 2204 opinii

3.93

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Stosunek jakość/cena

+ Silnik

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (77%)
NIE (23%)

Wybrane oceny kierowców Daewoo Lanos

Całkiem dobre auto, nie idealne ale powyżej przeciętnej jeśli chodzi o stosunek cena/jakość. Silnik dość żwawy, ma niezłego kopa powyżej ... więcej4000obr jak się jedzie w pojedynkę a im więcej pasażerów no to wiadomo. Jak na 1.6 to elastyczny, nawet na 5tce da się sprawnie wyprzedzać ale apetyt rośnie w miarę jedzenia i chciałoby się już coś mocniejszego.Zawieszenie za miękkie do tego silnika trochę buja no ale na nasze drogi nie nadaje się decha. Bardzo trwałe. Układ kierowniczy OK. Jeśli chodzi o spalanie to jak na lanosa jestem zadowolony. Trzeba dbać ostan tech., umieć jeździć (umieć to nie znaczy wlec się jak kondukt pogrzebowy)- wyczuć silnik a da się zmieścić w 8l spokojnie w cyklu mieszanym. Auto było tanie więc nie można oczekiwać cudów - pęknięte mocowanie linki od sterowania nawiewem, problemy z wolnymi obrotami, porysowana przednia szyba - chyba jest ze zbyt miękkiego szkła, sterowanie el. szybami - szyba prawa przednia nie otwiera się za pomocą przycisku w drzwiach kierowcy, pewnie coś nie łączy w przełączniku w jedną stronę bo w drugą tak - szyba się zamyka. Bardzo dobrze, że nie mamy tu rozbudowanej elektroniki jak we francuzach, proste i sprawdzone rozwiązania GM, choć troszkę zalatujące tandetą i niekiedy widać oszczędności w montażu (spasowanie) i na jakości materiałów wykończeniowych. Ogólnie jak za te pieniądze jestem zadowolony z tego samochodu. Największym jego plusem są chyba śmiesznie tanie części zamienne, z czego znaczna część jest wspólna z Oplami:Kadett, Astra I, Vectra A, Calibra. W razie czego można zrobić bez problemu swapa na większą jednostkę z Opla, wchodzi nawet v6 z Omegi. Kompletny rozrząd wraz z pompą wody - można się zmieścić spokojnie w 300zł, kompletne sprzęgło LUK podobnie(cena samych części bez robocizny). Bardzo mi się podoba to, że wiele napraw, modyfikacji i czynności serwisowych mogę zrobić sam a nie jak to np. w renówkach trzeba z głupią żarówką jechać do serwisu bo jakiś matoł z Renault tak skomplikował procedurę wymiany tego elementu, żeby jak najwięcej kasy zostawić w ASO. Aha uwaga na serwisy Daewoo a raczej dawne byłe serwisy - pracownicy tych punktów często nie mają pojęcia o samochodach, chyba wcześniej odstawiali fuszerkę w polmozbytach i ich wiedza (żadko fachowa) kończy się na FSO1500 i Polonezie. ukryj
dodano 09.10.2009 przez
Miałem dużo wątpliwości biorąc w spadku to auto /nowe/.Opinie że to badziewie itd przeplatały się z opiniami o niezawodności i ... więcejim podobnymi.Nie miałem wyboru - spadek po teściu nie wypada domówić. Przejechałem autem 80000 km - wszystko sam prowadząc.Byłem w całej Europie.Auto jest bezkonkurencyjne jesli chodzi o niezawodnośc.Pobiło moje poprzednie.Ople,Volkswageny,Fiaty itd.Nigdy mnie nie zawiodło na trasie i nie miało humorów.Regularnie jednak wymieniam olej , płyny, klocki, świece - czyli to co powinno się wymieniać.Mam nadzieję nim jeszcze pojeździć bo nie stac mnie na inne auto.Do porażek Lanosa zaliczam beznadziejny plastik wykończeniowy i odgłosy zeń płynące oraz brak kieszeni i schowków wewnątrz auta.Zawieszenie też nie jest takie jak byc powinno.W tej jednak cenie , przy tej niezawdoności w moim samochodowym mniemaniu auto warte swoich pieniędzy.Może choc to wydaje się perwersją motoryzacyjną czynic przyjemność z jazdy. ukryj
dodano 14.04.2004 przez
Cóż tu więcej dodać. Auto żle się prowadzi ( znosi na jedną ze stron), interwencja w wykwalifikowanym zakładzie DAEWOO nic ... więcejnie wniosła( testowałem dwa egzemplarze), przy szybszej jeżdzie kołysze się na boki a przy nierównej nawierzchni mocno podskakuje. Żle trzyma się drogi, a w porównaniu do innych aut tej klasy bardzo słsbo wypadają hamulce (chociaż podczas ostrego hamowania przy prędkości 160 km/h w ślizgu wypada nie najgorzej- auto nieznacznie gubi linię prostą). Długa droga hamowania, słabe wspomaganie (pedał trzeba mocno wcisnąć), Moło miejsca na tylnych siedzeniach, zła widoczność podczas cofania, fatalne umiejscowienie i krztałt zagłówków tylnych, dokuczliwie ograniczają i tak już słabą widocznośc. Wiecznie zbiera się woda pod kołem zapasowym w bagażniku, lakier odpada od podwozia zarówno podczas mycia jak i odpadania nabitego zimą śniegu. Niewygodne siedzenia ( zniechęcenie do jazdy po przejechaniu 150-300 km). Ale nie martwcie się jest i kilka zalet. Niska cena zakupu- polecam kupno dwu-letniego lanosa (dobry stan za rozsądną wówczas cenę), niskie ryzyko kradzieży, ukryj
dodano 30.12.2003 przez
To nie jest samochód - to jest zielony Lanos. Ma na imie Zbyszek i przebieg 140 tyś km. Spalanie rewelacja ... więcej(codziennie trasa Tychy - Katowice i nazot) cisnę ile mogę, bo zawsze jestem spóźniony i tak samo z roboty, gaz w podłodze, żeby uciec przed katowickimi korkami. Średnia tej trasy to 130 - 140km/h. Zużycie 10 l/100km gazu - miasto i trasa tak samo. W zimie może i więcej, ale jak jeżdżę to zawsze min. 10km. Pali od strzału od zawsze, czyli od nowości, nigdy nie zawiódł. Objechałem nim pół Europy i nawet w 40 stopniowym żarze nigdy się nie przegrzał. Części śmiesznie tanie, klocki można kupić za 38zł (ja mam te za 68zł po sporych upustach w intecarsie i działają jak żyleta - prawie jak Porsche), linka ręcznego 40zł, sprężyna tylnia 45zł, tarcza hamulcowa 80zł, tłumik końcowy 100zł. Przewody NGK do lanosa 80zł/kpl. i świece NGK do lanosa 40zł/kpl (można kupić i tańsze, ale przy gazie lepiej kupić te "droższe"). Opony używki za 20zł/szt. idzie kupić takie na 1 sezon, ja sprawiełem Zbyszkowi użwane 14'' V-ki 55zł/szt., bieżnika zostało na 50tyś. i miele asfalt. Silnik z leksza się poci, po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów mniej, ale nadal. Mam gaz, jak zmieniam olej leje pod kreskę na max, po 12 tyś. km poziom jest na min, więc dolewać nie trzeba. Serwisuje u kolegi, więc każda śrubka jest sprawdzona i dokręcona. Rdza jest, ale tylko na elementach, które były wcześniej przeze mnie lakierowane, fabryczny lakier ok. Zawieszenie głucho stuka bo wyrobione, nic luźnego, po prostu polskie drogi i mogłoby być twardsze. Dużo miejsca w środku, fotele z przodu jeszcze ujdą, komfort standardowy (nie pada jak leje, ciepło w zimie, klimy brak a szkoda, posępiło się 1500zł przy kupnie samochodu, a teraz żałuję). Sąsiad śmieje się pod nosem, że Lanosem jeżdże... ale wygarnąłem mu to, podczas gdy podwoziłem go do mechanika po tym jak nieoczekiwanie jego wóz stanął na rondzie:). Dziewczyny na lanosa nie poderwiesz, ale do przemieszczania się samochód jest idealny. Zbysiu jest cały poobijany, myśle, że jeszcze ze 2 lata nim pojeżdże i podłożę się na zielonej strzałce albo oddam do technikum mechaniczengo jako eksponat. ukryj
dodano 30.07.2009 przez
Zobacz oceny Daewoo Lanos Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Daewoo Lanos

Pb
4,37 - 13,10
Na podstawie 792 raportów spalania
LPG
6,20 - 17,80
Na podstawie 698 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Daewoo Lanos

Odczucia mieszane. Po pierwsze żałuję, że nie kupiłem wersji z silnikiem 1500. W ciągu 3 lat w moim silniku (1600) ... więcejwymieniałem 2 razy uszczelkę pod głowicą przy przebiegach tak naprawdę niewielkich. Mechanik stwierdził, ze w tym silniku to norma, ponieważ odległość pomiędzy otworami na cylindry w uszczelce jest niewiarygodnie mała, poza tym silnik ma 16V. Najczęściej przepala się uszczelka właśnie pomiędzy cylindrami. Poza tym dowiedziałem się, że jeżeli ten silnik chla olej w podejrzanie dużych ilościach (w porównaniu do innych samochodów), to też nie ma powodu do obaw (no chyba że spala 1 l na 500 km :-)). Ten typ "tak ma". A jeżeli chodzi o większego "kopa" i 106 KM pod maską, to... bez rewelacji. Spodziewałem się większej zrywności. Np. Honda Civic z silnikiem 1,4 - 90 KM bije Lanosa 1,6 na głowę. Spalanie? No w ostateczności może być, wiadomo że nie jest to silnik o pojemności 0,7 l. Prowadzenie na zakrętach jest cholernie niebezpieczne. Ten samochód nie trzyma się jezdni. Denerwująca jest odległość pomiędzy kierowcą a pasażerem na przednim siedzeniu. Jadąc z żoną ciągle trącamy się łokciami. I to nie porozumiewawczo i nie rozpychając się :-). Nawiew jest kiepski. Uwaga na zmianę kierunku przepływu powietrza we wnętrzu (np. z szyby na nogi) przy jednoczesnym włączonym nadmuchu powietrza! Zepsuje się po jakimś czasie linka sterująca zmianą kierunku przepływu i będzie nawiew np. tylko na szyby (w najlepszym przypadku). Zmiany kierunku należy dokonywać tylko przy wyłączonej dmuchawie. Jeżeli jeździcie na gazie, proponuję czasami pojeździć też na benzynce, ponieważ wystąpią problemy z wtryskiwaczami i np. będzie Wam się często świecić kontrolka "CHECK", co jest dosyć denerwujące i często niepokojące. No dobra, dosyć narzekań. Ogólnie samochód dobrze się prowadzi na długich trasach, jest wygodny (oprócz trącania się łokciami na przednich siedzeniach), pojemny. Oprócz nieszczęsnej uszczelki pod głowicą w silniku 1,6 nic się nie psuje (przynajmniej w moim modelu). I to jest najważniejsze. Poza tym części są śmiesznie niskie (oryginalne). Polecam jako tani samochód rodzinny, ale z silnikiem 1500 8V (mimo słabszych osiągów). Howgh! ukryj
dodano 12.08.2009 przez
To nie jest samochód - to jest zielony Lanos. Ma na imie Zbyszek i przebieg 140 tyś km. Spalanie rewelacja ... więcej(codziennie trasa Tychy - Katowice i nazot) cisnę ile moge, bo zawsze jestem spóźniony i tak samo z roboty, gaz w podłodze, żeby uciec przed katowickimi korkami. Średnia tej trasy to 130 - 140km/h. Zużycie 10 l/100km gazu - miasto i trasa tak samo. W zimie może i więcej, ale jak jeżdżę to zawsze min. 10km. Pali od strzału od zawsze, czyli od nowości, nigdy nie zawódł. Objechałem nim pół Europy i nawet w 40 stopniowym żarze nigdy się nie przegrzał. Części śmiesznie tanie, klocki można kupić za 38zł (ja mam te za 68zł po sporych upustach w intecarsie i działają jak żyleta - prawie jak Porsche), linka ręcznego 40zł, sprężyna tylnia 45zł, tarcza hamulcowa 80zł, tłumik końcowy 100zł. Przewody NGK do lanosa 80zł/kpl. i świece NGK do lanosa 40zł/kpl (można kupić i tańsze, ale przy gazie lepiej kupić te "droższe"). Opony używki za 20zł/szt. idzie kupić takie na 1 sezon, ja sprawiełem Zbyszkowi użwane 14´´ V-ki 55zł/szt., bieżnika zostało na 50tyś. i miele asfalt. Silnik z leksza się poci, po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów mniej, ale nadal. Mam gaz, jak zmieniam olej leje pod kreskę na max, po 12 tyś. km poziom jest na min, więc dolewać nie trzeba. Serwisuje u kolegi, więc każda śrubka jest sprawdzona i dokręcona. Rdza jest, ale tylko na elementach, które były wcześniej przeze mnie lakierowane, fabryczny lakier ok. Zawieszenie głucho stuka bo wyrobione, nic luźnego, po prostu polskie drogi i mogłoby być twardsze. Dużo miejsca w środku, fotele z przodu jeszcze ujdą, komfort standardowy (nie pada jak leje, ciepło w zimie, klimy brak a szkoda, posępiło się 1500zł przy kupnie samochodu, a teraz żałuję). Sąsiad śmieje się pod nosem, że Lanosem jeżdże... ale wygarnąłem mu to, podczas gdy podwoziłem go do mechanika po tym jak nieoczekiwanie jego wóz stanął na rondzie:). Dziewczyny na lanosa nie poderwiesz, ale do przemieszczania się samochód jest idealny. Zbysiu jest cały poobijany, myśle, że jeszcze ze 2 lata nim pojeżdże i podłożę się na zielonej strzałce albo oddam do technikum mechaniczengo jako eksponat. ukryj
dodano 30.07.2009 przez
Spalanie w normie poniżej 5 uzyskałem na trasie Katowice-Namysłów jadąc 99%autostradą najniższa prędkość ok.80 to była próba.Normalnie spala w przedziale ... więcej6.5-7.5 W ruchu miejskim (mieszkam w mieście 25tyś,luda ,a więc żadnych nit for speeddów spod świateł)zużycie ponad 8.Wchodzi w to niedogrzanie silnika,jazda na ssaniu itd.10 lat jezdziłem w zaopatrzeniu Nysą na gaz,często z ładunkiem powyżej 1.5T Trasy po całym kraju.Byłe NRD też się zdarzało ale wtedy to nie były czasy LPG.Spalała od 10 na pusto przy jezdzie 60 do ponad 20 na trasie Świdnica-Nowy Targ z ładunkiem na grzbiecie.Ale przechodzę do Lanosa rocznik 1999 przebieg 130 000km.Kompletnie żadnych awarii,profilaktycznie wymieniony osprzęt rozrządu,całe sprzęgł(wytarta tarcza).Żadnych urwanych linek sterowania nawiewem.Auto zadbane,nie konserwowane-zero rdzy.Wymienione wszystkie gumowe elementy zawieszenia,akumulator na Bosh Silver,opony,olej rególarnie(pełny syntetic).Dolewka 1.5l od wymiany do wymiany.Koreański Eco Tech to nie motor Hondy.U brata w 10 letniej Accord 2l suchy jak pieprz.Tutaj są ślady potu.Ale bez paniki to norma.Jeżdżę dużo różnymi autami z Passatem B5 TDI,czy Caravelką z1996 i Lanos nie wypada najgorzej.Wiadomo,że to nie merc tylko zwyczajne autko.Bardzo dobry w prowadzeniu.Napiszę szczerze zaznaczam,że jest to moja subiektywna opinia,przy dużej prędkości w granicach 150 prowadzi się jak na takiego taniaka super.Nie chodzi o prostą,a o zakręty naprawdę mi się podoba.Tylna zawiecha nie tak skomplikowana jak np.w Nubirze i to jest jego plus.Ma kopa jak mósi.Podejrzewam,że gdyby nie ogranicznik obrotów spoko latałby ponad 2 paczki.Tu już wchodzi kwestia jakości naszych dróg,a właściwie jej kompletny brak.Człowiek ma swoje lata i chce jeszcze pożyć.Zaczynałem od Wołgi w latach 70 tych.Na lepszy mnie nie stać auto jak auto.Ważne,że bezproblemowe.Najważniejsze,że d..siedzi i drogi ubywa.Cześć leszek6340@gmail.com ukryj
dodano 28.11.2009 przez
Lanos jak to Daewoo, części bardzo tanie jednak naprawy dosyć częste. Autem jeździłem prawie 3 lata. Cały czas z instalacją ... więcejgazową z którą nie było większych problemów. Powodowała ona jednak inne usterki niepowiązane z instalacją gazową, takie jak np. wymiana pompy paliwa czy też awaria cewki, lub wymiana układu wydechowego. Na tą chwilę trochę żałuje, że pozbyłem się lanosa. Co prawda usterek było bardzo wiele oprócz wymienionych jeszcze np: problemy z przepustnicą i silnikiem krokowym, wycieki z uszczelki pod głowicą, awaria ABS (ogólnie nie polecam lanosów z ABSem ponieważ czujniki a dokładnie wsporniki czujników ABS ulegają dość szybko korozji, a przy tym dochodzi do uszkodzenia mechanicznego czujników), problemy z immobilajzerem, pęknięte sprężyny, korozja i zarazem uszkodzenie przewodów hamulcowych, pod koniec mojej eksploatacji problemy ze sprzęgłem (200 tys. przebiegu), problemy z zawieszeniem. W ciagu tych trzech lat to jednak trochę dużo, jednak może się okazać, że tak wiele części do lanosa kosztuje tyle samo co kilka do jednego auta (dla porównania katalizator do daewoo = 300 zł, katalizator do auta z 2003 roku od 1000 do 2500 zł i więcej). Należy również pamiętać, że w dzisiejszych czasach coraz częściej zdarza się płacić więcej mechanikowi niż za części do samochodu. Ktoś kto codziennie musi dojechać do pracy musi też mieć sprawne auto. Wszystkie usterki które zostały tutaj wymienione niekoniecznie muszą się przytrafić każdemu. W moim przypadku mogło to wynikać poporostu ze złego egzemplarza (zakupu). Jednak jeżeli szukasz taniego auta i masz dobrego taniego mechanika to Lanos jest właśnie dla Ciebie. ukryj
dodano 21.02.2012 przez
Mam Lanosa 1,6 16V z 1998 roku. Jeżdżę już blisko 3 rok. W tym czasie wymieniłem: membrany w parowniku (mam ... więcejzwykłą instalację gazową) - 60 zł, uszczelkę pod głowicą+planowanie głowicy+uszczelniacze olejowe - 550 zł (z robocizną), bak - 200 zł, kompletne przewody hamulcowe tył - 100 zł, rozrząd - 180 zł, amortyzatory przód i tył Kayaby - 420 zł oraz końcówki drążków, gumobloki tył i łączniki stabilizatora przód za jakieś śmiesznie małe pieniądze, że nie pamiętam już za ile :). Oczywiście nie wszystko w tym samym czasie. Średnio pali mi ok. 10 litrów gazu. Na trasach przy prędkościach 90-120 km/h zwykle ok. 8,3-8,6. Osiągi są dla mnie wystarczające, jeżdżę sam lub z pasażerem. Nie mam problemów z wyprzedzaniem. Do ok. 140 km/h zbiera się co najmniej dobrze. Wiadomo, to nie sportowiec i wiele innych aut o podobnej mocy jest szybsze. Ale autko kupiłem swego czasu za niewielkie pieniądze. Wymiana czegokolwiek jest tania. Mam najbogatsze wyposażenie, włącznie z klimatyzacją. Prowadzić mógłby się lepiej, choć po wymianie amortyzatorów na kayaby i nowych oponach jest świetnie. Brak jakichkolwiek oznak korozji, choć autko stoi na dworze. Pali za każdym razem, rozgrzewam na PB i później przerzucam na LPG. Drobne wycieki oleju spod pokrywy zaworów, ostatnio jednak użyłem silikonu i nic nie cieknie. Bierze olej, ale tylko latem, gdy jest gorąco i gdy sporo jeżdżę. Zazwyczaj co 1000 km dolewam ok. 0,3l, w zimą jak uzupełnię w listopadzie, to dopiero w marcu dolać trzeba. Pokonuję krótkie odcinki, często po 4-5 km, w trasie nigdy nie zawiódł. Przebieg 178 tys. km. Polecam. ukryj
dodano 28.01.2011 przez
Zobacz raporty spalania Daewoo Lanos Dodaj raport spalania

Dziennik kosztów Daewoo Lanos

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

6 886

Przejechany dystans

428 528 zł

Zatankowanego paliwa

153 173 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

957

Wydanych pieniędzy

221 571 zł

Średnie wydatki na auto

1 050 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 441

Wydanych pieniędzy

209 990 zł

Średnie wydatki na auto

995 zł

ZOBACZ 211 dzienników kosztów Daewoo Lanos Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 17
komentarzy(2)
komentarzy(9)
komentarzy(7)
komentarzy(4)
komentarzy(8)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Daewoo Lanos dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 39
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Daewoo Lanos Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 53
jest to tzw fabryczna instalacja gazowa, ktoś ją dobrze dobrał. 9 lat i 180 000km przejechanych w zasadzie bezproblemowo. Mam ... więcejdobry serwis, który nie naprawia instalacji gazowych ale odkąd oni zaczeli się zajmować samochodem to wymienają mi co roku świece na trzyelektrodowe iskry i jakieś polskie przewody i nic nie strzela aż sam się dziwię. Na gwarancji sobie troszkę strzelał na oryginalnych Boschach 9 lat temu 80 zł i przewody jakieś francuskie specjalne z podwójną warstwą ochronną za 150 zł. Jeśli chodzi o spalanie to nawet nie odczuwam róznicy myślę że jest to jakieś 0,5l , jednak przy odrobinie szaleństwa 150, 160 km/h i dynamiczna jazda, hamowanie, przyspieszanie, redukcja biegów itp no to już może zrobić się do 2 - 2,5 l różnicy. Z wad to bierze ok 1l oleju na 6000-8000 km. ukryj
dodano 03.11.2009 przez
Instalacja mieszalnikowa mało znanej firmy wyregulowana tak, że przy przejsciu z benzyny na gaz (2000 obrotów), obroty pozostaja bez zmian. ... więcejNa wolnych obrotach, następuje falowanie +- 150obr. Przewody wysokiego napięcia nie były wymieniane od nowości (120 tys. km). Na gazie zapalam od -1 C. Przez 6 lat wymieniłem 1 raz filtr gazu. Na jesień powoli wymieniam rezerwę benzyny aby zużyć zawodnione paliwo. Do benzyny dodaję preparat "stop woda". Odpalam zawsze na gazie od -1 C. Przy minusowej temperaturze przejeżdzam jakieś 400 mm i przełączam na gaz. Przy temperaturze +28 C gdy zapali się awaria silnika w ruchu miejskim lub pod górkę przełaczam na niższy bieg. Po 3 min. lampka gaśnie. ukryj
dodano 18.03.2011 przez
Absolutnie nie polecam instalacji LPG producji BRC Just Junior. Same problemy. Nie dość, że rozregulowywałe w sposób straszny komputer benzynowy ... więcejpowodując utrudnienia w dozruchu na benzynie,i poczatkowe spalanie do 50!!!! litrów benzyny /100km przez pierwsze 5 km od rozruchu to na gazie silnik spalal od 30-40% wiacej gazu niż benzyny w analogicznych warunkach. Regulowany średnio co 2 tyg. przez 3lata( sic.)!!!! nie można było ustalic prawidłowych parametrów. Po dłubaniu w necie - głównie forum elektroda i inne zauwazyłem, że inni maja identyczne problemy z tą instalacją jak i z BRC Just ( bez juniora ). Zdecydowanie odradzam. Wdrugim lanosie jest Elpigaz i ZERO problemów!!!! ukryj
dodano 25.10.2009 przez
Przy montażu okazało się,że fabrycznie źle oznakowano okablowanie. Auto na wolnych obrotach gasło. Dopiero po rozebraniu i złożeniu ponownym instalacji ... więcej(dalej nie chodziła) dostawca części przywiózł nową wiązkę kabli. Po założeniu ich auto hula do dziś!!! Zero problemów, na serwisie tylki się gapią w czytniki i cmokają że pracuje idealnie. Bez kopania od 2002 roku!!! Serwis raz do roku - zmiana filtra i bez regulacji, ale za niedługo będzie nowa butla (homologacja) i chyba reduktor, bo już na niego najwyższy czas. W mojej Tacumie mam jeszcze ELPIGAZ AC SGI, ale jak ją sprzedam to następne auto będzie zagazowane właśnie w BRC. ukryj
dodano 21.07.2011 przez
Miałem instalacje ELPIGAZU STELLA. Krótko mówiąć nie była za dobra. Często pływały wolne obroty. Dziwne usterki których mawet serwis Elpigazu ... więcejw Będzinie nie umiał usunąć. Często było że auto nie miało mocy. Nie polecam firmy Elpigaz z przyczyn serwisowych. Miałem problem z instalacja gasło auto. Serwis w Będzinie szukał 2,5h przyczyny i nie znalazł. Wtedy skasowali mnie na ponad 100zł. Wtedy mi zaproponowali mi dodatkową wizyte w sobote i "rozbebeszenie elektryki" z instalacji gazowej. Już nie mówie o zapłacie za tą usługe. Podzienkowałem serwisowi i pojechałem do innego gościa który naprawił mi instalacje za 30minut. ukryj
dodano 28.12.2008 przez
zamontowałem już jakiś czas temu u pana Piekarza w Opolu instalacje gazową do mojego samochodu. Chciałem tanio jeżdzić i bez ... więcejkłopotów ale niestety do dnia dzisiejszego samochód caly czas ma jakieś problemy na gazie a pan Piekarz probował regulować kilka razy ale niestety to mu nie wyszło, mało tego powiedzial ze tego Zenita to nie da rady dobrze wyregulować. To po co on montuje ten gaz od jakiegoś czasu dałem sobie już spokoj nie jezdze tam aby sie nie denerwowac, nie polecam warsztatu, jedzcie wszedzie indziej tylko nie tam. Ares29 ukryj
dodano 14.12.2010 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Daewoo Lanos

Skarbnica wiedzy o Daewoo Lanos

Ciekawostki
dodano 22.01.2014 przez
Fabryczny podnośnik w Lanosie (w innych modelach chyba też) niestety nie jest rozwiązany najlepiej technicznie (mało stabilny) i bardzo często się wyślizguje, co może doprowadzić…
dodano 04.10.2012 przez
Krótko po rozpoczęciu produkcji w Polsce firma Daewoo miała poważne problemy z lakierem na samochodach Lanos. Wg. oświadczenia firmy wprowadzono nowe technologie lakierowania oraz nowe…
dodano 08.08.2011 przez
Produkcję następcy przestarzałej technicznie Nexii rozpoczęto w 1997 roku, auto to uzyskało wewnętrzny kod T-100 i handlową nazwę Lanos.
Sposoby wykonania czynności
dodano 26.07.2011 przez
Problem polegał na tym, że szyby czasami się zacinały w połowie wysokości. Powodem były zabrudzone (brud z jezdni), pokryte welurem szyny po których szyba się…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą