Szukaj

Informacje o Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Auta najmniejsze
Popularny również w Polsce model zaliczany do klasy samochodów małych (segment A). Produkowany od 1997 roku przez firmę Daewoo. Matiz jest następcą modelu Tico. Autorem projektu był Giorgetto Giugiaro, a po odrzuceniu go przez Fiata, został on zakupiony przez południowokoreańską markę. Od 1999 roku Matiz produkowany jest w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych. W latach 2001 i 2005 roku model był poddawany zmianom stylistycznym. W różnych krajach Daewoo Matiz jest dziś sprzedawany również jako Chevrolet Matiz, Chevrolet Spark i Pontiac Matiz.
czytaj więcej
Produkowany od 1997 do 2004 roku
Pojemność skokowa 796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 51 KM (38 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 69 Nm przy 4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

2,4
~diego
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Ogólnie największym plusem Matiza jest ten na akumulatorze. Był to mój pierwszy "samochód" i dzięki niemu nauczyłem się doceniać wszystkie moje następne auta. Bryka psuła się na potęgę. Nawet rzeczy które już naprawiłem za chwilę znowu były do roboty. Nawalał moduł zapłonowy, zawieszenie - wahacze, końcówki drążków i łożyska - to był stały zestaw gwarantujący przyjaźń z mechanikiem. Do tego rdza po każdej zimie zapewniała wiele zabawy ze szczotką drucianą i farbą antykorozyjną. Fakt, że serwis auta był tani, nie rekompensował ilości koniecznych napraw. Bezproblemowy był tylko silnik. Moim zdaniem auto przez to, że było zbyt wąskie miało stosunkowo wysoko środek ciężkości, co dawało się we znaki na ostrych zakrętach. Ogólnie odradzam to auto. Pozdro
3,3
~patryk_pawłowski
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Autko na 3. Bardzo dobre na rozpoczęcie przygody motoryzacyjnej, po ''świeżym'' zdaniu prawa jazdy. Jest to dobry przykład na to co może lub co nie może się zepsuć i jak to naprawić (do nauki podstaw mechaniki). Mały silnik, a co za tym idzie niskie koszty OC, biorąc pod uwagę dzisiejsze realia. Gabaryty pojazdu również ułatwiają jazdę, zwłaszcza w mieście, a widoczność jest bardzo dobra. Na dłuższy wyjazd bym nie polecał, jednakże na krótkie i średnie dystanse jak najbardziej. Nie należy oczekiwać cudów, szybko tym się nie rozpędzimy, a raczej wszystko na spokojnie i powoli, to dobrze. Na plus również wysuwają się ceny części zamiennych, które są dosyć tanie.
4,2
~Paweł
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Samochód otrzymałem od babci jako auto zastępcze. Dziś po 19 latach Matiz ma 35 000 km przebiegu (istna perła). Jeżdżę nim co jakiś czas (sam nabiłem 6 000 km). Samochód jest świetny na miasto jak i w trasę. Naprawdę nie da się nim wyprzedzić? - Redukcja i gaz! I wszystko gra. Bezawaryjny, cichy silnik (z przyśpieszeniem szybszym niż Fiat Grande Punto 1.4), przestrzeń z przodu i z tyłu, mały bagażnik (do miasta jednak odpowiedni). Minusem są kwestie związane z bezpieczeństwem pasażerów, skrzypiąca skrzynia biegów czy nienajniższe spalanie. Na plus zwrotność na ciasnych parkingach. Jak na prawie 20 letni pojazd - najlepszy z pośród podobnych samochodów.
Åšrednie spalanie dla Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004
6,1
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Matiz Friend - Kupiłem go za marne 900zł na dojazdy do pracy 20km - z czego 10km to przebicie się przez Wrocław. Zrobiłem w nim zawieszenie i parę pierdół. Ma nabite już 233 000km, nie bierze oleju - ale wymaga wymiany w sumie świec, płynów, filtrów itp. czyli wszystkiego co każdy mechanik zaleci. I mimo tych zaniedbań, spalanie na poziomie 5,5/6l na 100km. To zadowalający wynik :) Ale trzeba pamiętać jedno. To auto nie zostało stworzone do dynamicznej jazdy (Nie mówię żeby się nim ciągnąć jak dżdżownica, bo i mi się zdarza gdzieś wyprzedzać itp). Więc jeśli ktoś wymaga od niego żeby był czymś więcej jak mały autem miejskim to się rozczaruje, bo wyciskanie jak cytryna małego silniczka 0.8 skończy się spalaniem na poziomie 7/8l. A potem będzie narzekanie że "dużo pali!" itp. Polecam każdemu szukającemu czegoś na dojazdy i czegoś na początek :)
6,5
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Według mojej opinii to spalanie jest mało , przy stałych prędkościach np 90-100km/h mój egzemplarz spala ok 5,3l/100km. Jeżeli chodzi o jazdę w mieście to trzeba liczyć przynajmniej 7l/100 - i niżej zejść nie potrafiłem nawet jeżdżąc powoli. Najlepszą kwestią jest to,że taki mały silniczek - ma spore zadanie targać dosyć dużą masę - oczywiście porównując do silnika 800tki. Tak,że przy szybkiej jezdzie , przyśpieszaniu do końca , nie koniecznie w mieście potrafi łyknąć 8 do 9 litrów na 100km . Tak,że jeżeli jezdzić to tylko i wyłącznie powoli - ponieważ szybsza jazda tym małym samochodzikiem większa zużycie paliwo nie proporcjonalnie do osiągów. Pozdrawiam
6,7
Liczba komentarzy: 1
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
Nie rozumiem skąd biorą się tak wysokie dane dot. spalania. Średnia u mnie to 6,5 i jakoś specjalnie go nie oszczędzam. Fakt, to nie jest auto na trasę. Przy 90 km/h zaczynam już czuć boczne podmuchy wiatru, więc powyżej setki samochód nie jeździ. Trzeba się przyzwyczaić. Moje przyzwyczajenia z mazdy 323f na początku robiły swoje. Silnik w matizie nie jest zbyt elastyczny, a ja dość szybko zmieniam biegi. Auto trzeba trochę "roztoczyć". 5 bieg wrzucam przy 60 km/h (przy jednaj osobie na pokładzie). Wynik samochodu uważam za dobry, zwłaszcza, że poprzedni właściciel spalał litr więcej. Teoretycznie stosuje swój własny eco driving, który nie koniecznie pokrywa się z tym będącym w obiegu. Ruszam szybko, dodając dużo gazu-na tym tracę, ale nie chcę tamować ruchu. Przewiduję i patrze o wiele dalej, niż przed maskę i w efekcie nie zatrzymuje się zbyt często do 0-na tym zyskuję.

Usterki Daewoo Matiz

Liczba wpisów: 20
Sprzęgło - czasem nie wysprzęgla się podczas zmiany biegu.
  • Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Początkowo miałam problem z linką sprzęgła. Po jej wymianie zaczęły się problemy z wysprzęglaniem podczas zmiany biegów. Początkowo mechanik podejrzewał pęknięcie ściany grodziowej, a skończyło się na wymianie zastrzału pedału (stwierdził, że pęknięta jest sprężyna, odpowiedzialna za odciąganie pedału). Mimo, to problem nadal nie ustąpił, bowiem czasem przy zmianie biegu pedał nie odbija. Boję się, że mechanik będzie chciał mnie naciągnąć na kolejną (być może zbędną) naprawę, która nie rozwiąże problemu. Będę wdzięczna za pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi :)
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
cuda wianki -zapala siÄ™ check w czasie jazdy
  • Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004
  • silnik
Check zapala się kiedy chce, przy zimnym i rozgrzanym silniku; podczas mrugnięcia silnik przerywa na ułamek sekundy. Dzieje się tak podczas jazdy (z gazem) jak i po wyrzuceniu na luz.Temperatura płynu chłod. jakby wzrosła ale nie przekracza połowy wskaźnika. jeździł tak ze dwa miesiące a dzisiaj na rozgrzanym silniku po krótkim postoju kręcił i nie zapalał, po odpoczynku ok.10 min. odpalił ale check zamrugał kilka razy a w środku zaśmierdziało spalinami. Pomocy, niedawno wymieniony silniczek krokowy bo latały mu obroty:( wymieniony aparat zapłonowy, bo kiedyś odmówił posłuszeństwa ale nigdy nie było dyskoteki chekowej... ???
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Hałas spod maski
  • Daewoo Matiz 0.8 i 51KM 38kW 1997-2004
  • inne
Witam. Od jakiegoś czasu spod maski mojego Matiza dobiega bardzo głośny hałas. Samochód hałasuje tylko w trakcie jazdy, od ok 20km/h a jego częstotliwość jest tym większa im większa jest prędkość. Dżwięk jest nieregularny i ustępuje po rozgrzaniu się silnika. Zauważyłem, że gdy jest ciepło na zewnątrz to hałas nie występuje. Dżwięk jest bardzo głośno słyszalny z zewnątrz auta,już z daleka słychać, że jadę:) Bardzo proszę o pomoc. Dołanczam linka z nagraniem. http://www.youtube.com/watch?v=AMvFXYz0XRo . .
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 8
5,0
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Jeśli wymienia się filtr zanim przestanie przepuszczać gaz i sprawdza co jakiś czas ew. wycieki płynu chłodniczego z węży, nie będzie problemów. Tylko raz wysiadła jakaś elektronika za 200 zł z wymianą). Za każdym razem kiedy silnik przestawał pracować na gazie okazywało się, że wypadałoby chociaż raz w roku wymienić filtr.. :) Po kilku latach musiałem wymienić plastikowe...
5,0
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 200 tys. km
Jestem zaskoczony pozytywnie instalacją LPG w tym samochodzie. Zrobiłem 200 tyś i silnik nadal pracuje poprawnie. Nic do tej pory nie dotykałem się do instalacji. Wymieniam tylko filtr. Nie był wymieniany nawet reduktor. Silnik w Matizie jest naprawde dobry do gazu.
4,0
Daewoo Matiz
Hatchback 5d 0.8 i 51KM 38kW
homologacja: "PLANIPLASTIC"
instalacja: OMVL
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 220 tys. km
podstawa to:wymiana filtrów gazu szt.2,powietrza,świece i przewody wysokiego napięcia,regulacja zaworów.Jeżeli jest dobrze zamontowana i wyregulowana musi być ok.Na 22 litrach gazu przejechana odległość z Rymanowa do Nadarzyna
Daewoo Matiz