Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Daewoo Tacuma

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany w latach 2000-2008. Pierwszy samochód marki w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp o nazwie Daewoo No.2 zaprezentowany w 1995 roku. Tacumę zaprojektowali styliści ze studia Pininfarina. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Daewoo Nubirą (m.in. ta sama płyta podłogowa i silnik). Gdy w 2004 roku na rynkach Europy Zachodniej koreańska marka została zastąpiona przez Chevroleta, w Polsce Tacuma zmieniła nazwę na Chevrolet Rezzo. W innych krajach model był sprzedawany również jako Chevrolet Vivant.

Daewoo Tacuma - lewy bok
Daewoo Tacuma - lewy bok
Daewoo Tacuma - widok z przodu
Daewoo Tacuma - lewy bok
Daewoo Tacuma - widok ogólny wnętrza z przodu
Daewoo Tacuma - pełny panel przedni

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowy van, który nie poraża swoimi rozmiarami, za to oferuje sporo miejsca wewnątrz i jest nieźle wykończony. Ale ta stylistyka… Psuje wszystko.
Luzacjusz: Tacuma jest jak dziewczyna ze wsi, która wybiera się na eleganckie przyjęcie. Może i wnętrze ma szlachetne, ale brak jej rodowodu, a do tego mama ubrała ją na Marylę Rodowicz. To się nie może udać.

Silniki Daewoo Tacuma

Lista silników:

Publikacje o Daewoo Tacuma

Sergio Pininfarina (1929 - 2012) - dorobek szefa najbardziej znanego centrum stylistycznego

Trzeciego lipca w wieku osiemdziesięciu pięciu lat z tego świata odszedł Sergio Pininfarina, który przez dziesięciolecia prowadził uznane studio projektowe odpowiedzialne za najbardziej kultowe modele Ferrari i Maserati. Dziś przyjrzymy się najciekawszym projektom, które narysowano w czasach, gdy to...

Tańszy nie zawsze znaczy gorszy - Daewoo Tacuma (2000-2008)

Kiedy fundusze nie dopisują, a potrzebny jest funkcjonalny i trwały samochód dla rodziny, warto rzucić okiem na Daewoo Tacuma. Nadwozie pojazdu zaprojektowało studio Pininfarina, nad wnętrzem pracowało Italdesign, a zawieszenie stroili inżynierowie Porsche. Obecnie używaną Tacumę z pierwszych lat produkcji...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Daewoo Tacuma

Społeczność kierowców Daewoo TacumaautoWcentrum - społeczność Daewoo Tacuma

najwyższe oktanyAuta - Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma REZZO 58,24

Daewoo Tacuma Takusia 51,89

Daewoo Tacuma 45,40

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Daewoo Tacuma

sarutek 30,11

Praetho 30,06

zucker64 30,03

więcej kierowców

Katalog nowych aut

Daewoo Tacuma

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Daewoo Tacuma
 

Najpopularniejsza wersja Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Daewoo Tacuma
 

Daewoo Tacuma najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 5 500 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 11 703 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta Daewoo Tacuma

  • Średnia ocena
    na podstawie 35 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Wybrane opinie

Daewoo Tacuma Hatchback 2.0 (122 KM)

bardzo przyjemny i ergonomiczny samochód; nie spodziewałem się tego po Daewoo; lubię to miękkie "tapczanowe" zawieszenie, pełną elektrykę i klimatronik w pełni lata; firmowy zestaw muzyczny nie jest szczytem marzeń, ale radio z panelem, sterownie w kierownicy 6 głośników i zmieniarka w standardzie jest OK; samochód posiada wiele dodatkowych schowków m.in. na okulary (w suficie), 2 szuflady pod przednimi fotelami, 2 schowki w podłodze pod nogami pasażerów; 2 litrowy silnik jest optymalny, wydaje mi się że wersja z silnikiem 1,8 będzie za słaba; w wersji 2 litrowej przydałoby się mniejsze spalanie - szczególnie w mieście

dodał: wrotas@gazeta.pl
Daewoo Tacuma Hatchback 2.0 (122 KM)

Gdyby nie gaz poszedłbym z torbami,a tak pali mi ok.10 l gazu przy spokojnej jeździe w trasie(spokojna 120 km/h), w mieście przy radosnym naciskaniu pedału gazu średnio około 15 l.Zawieszenie na razie nie domaga się napraw.To co mi padło po gwaracji to diody w alternatorze.A na gwarancji?To samo,tyle,że w ramach oszczędności wymieniono mi tylko przepalone i to chyba teraz sie zemściło.Ale na pocieszenie powiem,że pasuja tu alternatory oplowskie więc jakby co można go zamienić.Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu.Polecam.Myślę też,że Daewoo troszkę za późno wyszło na rynek z tym modelem.

dodał: tytan-r@o2.pl
Daewoo Tacuma Hatchback 1.8 (98 KM)

Minusy: Słabej jakości plastiki; głośne fabryczne amortyzatory tylne; miękkie więc niestabilne zawieszenie z przodu, słaby układ kierowniczy. Przekładnie niedopracowane, częste denerwujące haczenie się układu na powrocie do jazdy na wprost. Kierownicę trzeba było odpychać. Miałem brak poczucia bezpieczeństwa na zakrętach, auto pływało, luzy maglownicy (mimo wymiany) przenosiły drgania na koło kierownicze. plusy: duża przestrzeń, duża wygoda, niezłe stereo fabryczne, niskie koszty ubezpieczenia, ekonomiczny na gazie.

dodał: Svenson
Daewoo Tacuma Hatchback 2.0 (122 KM)

Jak dla mnie bomba. Nie miałem wczesniej przekonania do Daewoo ale to na prawdę dobry i bardzo komfortowy samochód (wcześniej jezdziłem BMW 3, Golf, Nissan Sunny, Mercedes 123). Niesamowita wygoda w trasie, Klimatronik + pełna elektryka robią swoje. Do tego wiele funkconalnych rozwiązań (stoliki, 12V gniazda, schowki w podłodze). Silnik 2 litry optymalny, mógłby być mocniejszy, nie polecam wersji 1,8.

dodał: piotrekW
Daewoo Tacuma Hatchback 2.0 (122 KM)

Mam go 18 miesiecy.Super auto za ktorym ludzie sie ogladaja i nie dowierzaja ze to...DAEWOO!Niech drozyzny typu scenic,zafira czy zwariowany Picasso sie kryja!Brak promocji"zabil"to auto na naszym rynku a szkoda.Na inny bym go nie zamienil zreszta jak i moje drugie autko.......DAEWOO Lanos.To sa naprawde wspaniale auta!

dodał: Tique smokerski@onet.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Opinie o instalacji LPG

Daewoo Tacuma

  • 1.
  • 4,75 Daewoo Tacuma 2.0 (122KM) 2001r.
    dodał: tique, 21.07.2011

    Instalacja była droga(5400pln) no ale chodzi. Padły 2 wtryski (1 gwarancja, drugi 280pln), padł automat (komputer czy centralka). Teraz jeżdżę z wymontowanym automatem (sam decyduję na jakim paliwie jadę) a centralka kosztowała mnie 1000pln. Poza tym software zmieniony z Chevroleta Rezzo na Hondę CR-V 2.0. Auto chodzi, ale już pewnych części do tej instalacji nie dostanie się. Serwis w zasadzie co 2 lata, ale tankuję na pewnych stacjach.

  • 2.
  • 4,50 Daewoo Tacuma 2.0 (122KM) 2002r.
    dodał: mak218, 14.03.2011

    Mam Tartarini Sequencial Fuel Injection i fiksuje w czasie silnych mrozów

  • 3.
  • 4,50 Daewoo Tacuma 1.8 (98KM) 2004r.
    dodał: mark, 02.11.2010
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Daewoo Tacuma

Daewoo Tacuma

12 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~lukasz~lukasz

mam problem gdzie dostane przednie amorki

~kaszka~kaszka

teraz jedynym problemem są drogie przednie amorki

~slaw~slaw

czy laczniki stabilizatorow pasuja od audi 80

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Daewoo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
14 924
Przejechany dystans
7 421 322 km
Zatankowanego paliwa
354 518 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 388
Wydanych pieniędzy
573 342 zł
Średnie wydatki na auto
1 001 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
2 823
Wydanych pieniędzy
405 921 zł
Średnie wydatki na auto
708 zł
Zobacz dzienniki kosztów Daewoo (573)

Zużycie paliwa Daewoo Tacuma

Na podstawie 28 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: will, dodano: 05.10.2010 22:31

W mieście 12-13 gazu, trasa 7-9.

pełny raport Daewoo Hatchback 2.0

autor: mak218, dodano: 14.03.2011 21:49

Samochód ekonomiczny i tani w zakupie na 2011 rok to taki,który spełnia następujące kryteria (moim zdaniem): 1-kosztuje od 5 do 15 tys.zł, 2-miesięczne koszty utrzymania poza wydatkami na paliwo nie przekraczają 300zł, 3-w mieście nie spala więcej niż około 10 litrów benzyny bądź gazu lub innego paliwa przeliczonego na kwotę 10 litrów benzyny przy zastrzeżeniu,że jest to samochód klasy średniej niższej czyli kompakt albo większy, 4-posiada napęd przedni,który nie stwarza tak wielkich problemów zimą jak napęd na tylną oś, 5-nie posiada automatycznej skrzyni biegów i silnika z turbiną oraz koła dwumasowego-wysokie koszty ewentualnych napraw, 6-rzadko gości w autoryzowanych serwisach gdzie w pierwszej kolejności oczyszczają portfel właściciela samochodu z pieniędzy ,dla przykładu cena czujnika przedniego ABS w ASO wynosi 180 zł a na Allegro 35 zł (pasuje od Nubiry) Łooo,pali tyle ile mu się wleje czyli (podaję spalanie dla GAZU): -16 litrów-miasto 200 tysięczne z kilkunastominutowymi korkami,zimą w niskiej temperaturze gdy koła buksują w kopnym śniegu na parkingu spalił mi 19 litrów gazu, -9 litrów trasa nie przekraczając prędkości 120,130km/godz., a zatem z gazem jest to samochód ekonomiczny, niektóre części nowe do tego samochodu są trudno dostępne,drogie albo nieosiągalne np.przegub zewnętrzny różni się tylko tym od identycznego przegubu od Nubiry,że posiada 32 zęby wewnętrzne a ten od Nubiry 29,

pełny raport Daewoo Hatchback 2.0

autor: kovalnet, dodano: 07.04.2012 19:30

Auto pali prawie zawsze tak samo , bez względu na styl jazdy. Ciężko mi jechać jak emeryt może dlatego.

pełny raport Daewoo Hatchback 1.6
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Daewoo Tacuma

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Daewoo Tacuma

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Daewoo Tacuma

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Daewoo Tacuma, oglądali także