Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Daewoo Tacuma

Lata produkcji: 2000 - teraz
Segment: Vany
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany w latach 2000-2008. Pierwszy samochód marki w tej klasie. Jego pierwowzorem był prototyp o nazwie Daewoo No.2 zaprezentowany w 1995 roku. Tacumę zaprojektowali styliści ze studia Pininfarina. Konstrukcyjnie auto było spokrewnione z Daewoo Nubirą (m.in. ta sama płyta podłogowa i silnik). Gdy w 2004 roku na rynkach Europy Zachodniej koreańska marka została zastąpiona przez Chevroleta, w Polsce Tacuma zmieniła nazwę na Chevrolet Rezzo. W innych krajach model był sprzedawany również jako Chevrolet Vivant.

Komentarze redakcji

Powagosław: Kompaktowy van, który nie poraża swoimi rozmiarami, za to oferuje sporo miejsca wewnątrz i jest nieźle wykończony. Ale ta stylistyka… Psuje wszystko.
Luzacjusz: Tacuma jest jak dziewczyna ze wsi, która wybiera się na eleganckie przyjęcie. Może i wnętrze ma szlachetne, ale brak jej rodowodu, a do tego mama ubrała ją na Marylę Rodowicz. To się nie może udać.

Dane techniczne Daewoo Tacuma

Silniki

Moc silników 98-122 KM

Poj. silników 1 598-1 998 cm3

Prędkość maks. 167-180 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,3-12,0 s

zobacz dane techniczne

Oceny Daewoo Tacuma

Średnia ocena modelu

na podstawie 35 opinii

4.10

Średnia dla segmentu: Vany 4.13

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Stosunek jakość/cena

+ Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny

- Koszty utrzymania

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (82%)
NIE (18%)

Wybrane oceny kierowców Daewoo Tacuma

Kupiłem go,ponieważ wożę nim osoby starsze,które łatwo obracają się w kierunku drzwi na dość śliskim siedzeniu pokrytym sztuczną tkaniną(bardzo ... więcejpraktyczną przy czyszczeniu) i łatwo wysiadają z wysoko umieszczonego siedziska,szczególnie chodziło mi o wygodne wysiadanie,bo opuścić się na siedzenie niskiej Hondy czy Mercedesa może praktycznie każdy,gorzej z wysiadaniem,myślałem,że fotel pasażera w wersji 2.0 CDX obraca się w kierunku drzwi ale niestety tylko o 180 stopni siedziskiem do wewnątrz auta,do tyłu,gdzie miejsca dla pasażerów jest więcej niż w Mercedesie klasy E. Samochód jest doskonały do miasta z uwagi na niezbyt duże gabaryty,widoczność dookoła oraz silnik,który pozwala żwawo przyspieszać,podobnie w trasie,bo nie odczuwa się zmęczenia dzięki miękkiemu zawieszeniu,które można uznać również za wadę,bo daje uczucie niepewności np.:podczas wyprzedzania na trasie w koleinach ale duży prześwit zaliczam na plus,bo nie przycieram podwoziem wjeżdżając na działkę. Części zamiennych trzeba szukać najpierw w internecie a potem w sklepach specjalizujących się handlem częściami do samochodów koreańskich,japońskich ,sporo części pasuje od Nubiry na której płycie podłogowej samochód jest zrobiony. Znajomy handlarz samochodami mówi,że jest to wynalazek i samochód z którym bierze się ślub czyli jest nie sprzedawalny w Polsce,w środowiskach ludności mieszkającej "daleko od szosy",gdzie jeżdżą Astry i Golfy jest nieznany,nazywam go mini Minivan Voyager chociaż jego przód-dziub jest lanosoidalny ukryj
dodano 14.03.2011 przez
Jak dla mnie bomba. Nie miałem wczesniej przekonania do Daewoo ale to na prawdę dobry i bardzo komfortowy samochód (wcześniej ... więcejjezdziłem BMW 3, Golf, Nissan Sunny, Mercedes 123). Niesamowita wygoda w trasie, Klimatronik + pełna elektryka robią swoje. Do tego wiele funkconalnych rozwiązań (stoliki, 12V gniazda, schowki w podłodze). Silnik 2 litry optymalny, mógłby być mocniejszy, nie polecam wersji 1,8. ukryj
dodano 19.07.2006 przez
Prosty jeżdżący pojazd o małej awaryjności i niskich kosztach użytkowania. Wyposażony w to co było standardem w 2000r. - klima, ... więcejabs, elektryczne szyby, dwie poduszki. Daje poczucie jazdy dużym autem. Niesamowita wygoda, szczególnie na długiej trasie. Koreańczycy wzięli trochę od OPLA, JAPOŃCZYKÓW i AMERYKANÓW - wyszło nie najgorzej. Przydałyby się tylko trochę lepsze plastiki (chociaż te nie trzeszczą). ukryj
dodano 17.07.2010 przez
Zobacz oceny Daewoo Tacuma Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Daewoo Tacuma

Pb
7,93 - 12,50
Na podstawie 13 raportów spalania
LPG
7,17 - 14,00
Na podstawie 15 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Daewoo Tacuma

Samochód ekonomiczny i tani w zakupie na 2011 rok to taki,który spełnia następujące kryteria (moim zdaniem): 1-kosztuje od 5 do 15 ... więcejtys.zł, 2-miesięczne koszty utrzymania poza wydatkami na paliwo nie przekraczają 300zł, 3-w mieście nie spala więcej niż około 10 litrów benzyny bądź gazu lub innego paliwa przeliczonego na kwotę 10 litrów benzyny przy zastrzeżeniu,że jest to samochód klasy średniej niższej czyli kompakt albo większy, 4-posiada napęd przedni,który nie stwarza tak wielkich problemów zimą jak napęd na tylną oś, 5-nie posiada automatycznej skrzyni biegów i silnika z turbiną oraz koła dwumasowego-wysokie koszty ewentualnych napraw, 6-rzadko gości w autoryzowanych serwisach gdzie w pierwszej kolejności oczyszczają portfel właściciela samochodu z pieniędzy ,dla przykładu cena czujnika przedniego ABS w ASO wynosi 180 zł a na Allegro 35 zł (pasuje od Nubiry) Łooo,pali tyle ile mu się wleje czyli (podaję spalanie dla GAZU): -16 litrów-miasto 200 tysięczne z kilkunastominutowymi korkami,zimą w niskiej temperaturze gdy koła buksują w kopnym śniegu na parkingu spalił mi 19 litrów gazu, -9 litrów trasa nie przekraczając prędkości 120,130km/godz., a zatem z gazem jest to samochód ekonomiczny, niektóre części nowe do tego samochodu są trudno dostępne,drogie albo nieosiągalne np.przegub zewnętrzny różni się tylko tym od identycznego przegubu od Nubiry,że posiada 32 zęby wewnętrzne a ten od Nubiry 29, ukryj
dodano 14.03.2011 przez
Samochód posiadam już ponad dwa lata w tym czasie zrobiłem ponad 60 tys km w tym dwa razy był a ... więcejAnglii i ani razu mnie nie zawiódł. Wielkim pozytywnym zaskoczeniem jest dla mnie spalanie gazu. Na trasie w Europie wracjąc z pedkością nie schodzącą poniżej 120 km/h cały czas pomiędzy 120-140 km/h spalanie wyszło od tankowania do tankowania wyliczone z km 8,9 litra!!! Jak na taki silnik i dość duży samochód moim zdaniem to dobry wynik. Silnik 1.8 bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG. Oczywiście regularnie wymieniam filtry etc. (u mnie w warsztacie 50zł za taką usługę) Części ogólnie dostępne ale do najtańszych nie należą niestety. Ten samochód potrafi spalać mniej gazu niż benzyny o dziwo. W mieście zasysał mi 12-13 litrów PB95 (warunki zimowo-jesienne). Auto godne uwagi bardzo komfortowe szczególnie w długich trasach . Bardzo przestronne. ukryj
dodano 27.12.2012 przez
9-10 l benzyny w mieście. W trasie spala 8,4 l. Mam instalację LPG Vento z wtryskiem sekwencyjnym. Spalanie 13 l ... więcejw mieście, w trasie 9 l. Niestety w koło wchodzi jedynie zbiornik 45 l. Silnik o takiej mocy (98 KM), to trochę mało do takiej masy. Ale w trasie z wyprzedzaniem nie mam żadnych problemów, nawet z włączoną klimą. Przegląd wraz z częściami (klocki, świece, filtry klimatyzacji) kosztował 550 zł. Świece ok. 5 zł sztuka. Filtry klimatyzacji 148 zł, komplet klocków 130 zł. Wahacze 290 zł sztuka (po rabacie zapłaciłem 190 zł za sztukę). Nie słyszałem o kłopotach z dostępnością części. Niektóre pasują od Nubiry i Leganzy (klocki, łączniki). Tuleja tylna przedniego wahacza 52 zł. Wahacze 190 zł/szt. Końcówki drążków kierowniczych 120 zł sztuka. W tych dwóch ostatnich wypadkach brak jest zamienników. ukryj
dodano 02.12.2004 przez
Pali 9-12 LPG. W trakcie eksploatacji na dystansie 50 000 km wymieniane (poza olejem itp.): klocki fabryczne przód 105zł, pompa ... więcejpaliwa 86zł, skraplacz klimy, parownik + obsługa ok. 1000, przerwane kabelki w drzwiach (godzina z lutownicą). Jak widać koszmarnie duże koszty. To nie to co SKODA czy VW które się wcale nie psują. Dlatego w sklepach nie sprzedają do nich części - bo po co. (To taka dygresja). ukryj
dodano 17.07.2010 przez
Ekonomiczny to on nie jest. 12 do 13l cykl miejski i to przy spokojnej jeździe, Cykl pozamiejski na długich trasach ... więcejdo 100km/h 8,5 do 9l powyzej znacznie wzrasta. Te spalanie podaje oczywiście dla gazu, a benzyny nie wiem ile pali bo zadużo na niej nie je ukryj
dodano 15.06.2005 przez
Zobacz raporty spalania Daewoo Tacuma Dodaj raport spalania

Lista silników Daewoo Tacuma

Opinie o instalacjach LPG w Daewoo Tacuma

Liczba wpisów: 3
Instalacja była droga(5400pln) no ale chodzi. Padły 2 wtryski (1 gwarancja, drugi 280pln), padł automat (komputer czy centralka). Teraz jeżdżę ... więcejz wymontowanym automatem (sam decyduję na jakim paliwie jadę) a centralka kosztowała mnie 1000pln. Poza tym software zmieniony z Chevroleta Rezzo na Hondę CR-V 2.0. Auto chodzi, ale już pewnych części do tej instalacji nie dostanie się. Serwis w zasadzie co 2 lata, ale tankuję na pewnych stacjach. ukryj
dodano 21.07.2011 przez
Mam Tartarini Sequencial Fuel Injection i fiksuje w czasie silnych mrozów
dodano 14.03.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Daewoo Tacuma