Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.0 CRD 138KM 101kW 2007-2010

Lata produkcji: 2007 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 138 KM (101 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Widoczność

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 9
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Problem z mocą
  • Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010
  • silnik
  • 235 tys. km
Witam. Od jakiegoś czasu zastanawiam się czy silnik 1.8VVT ma rzeczywiście 150 km? Jazda pod górę przy takiej mocy chyba nie powinna być dla niego problemem, a jest nie mam możliwości wyprzedzić auta pod górę np na drodze ekspresowej. Czy ktoś ma podobne odczucia ?
Oczekuje na rozwiązanie
Tryb awaryjnych
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
Witam..od jakiegoś czasu moje auto przechodzi w dłuższych trasach w tryb awaryjnych - spadek mocy i kontrola silnika , auto nie wchodzi na wysokie obroty i turniejach jakby przestaje działać . Objawy po jakimś czasie mijają a przy krótkich przejazdach nie występują. Dodge jest z 10 .2006 r. Nie znam
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dodge Caliber