Szukaj

Informacje o Dodge Journey 2.4 170KM 125kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Model typu crossover, który choć klasyfikowany jest w klasie średniej (segment D), łączy cechy średniej wielkości SUV-a i rodzinnego vana lub kombi. Jego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. W ofercie Dodge'a Journey zastąpił model Caravan (wersję z krótszym rozstawem osi - SWB). Bazą dla niego był prototypowy Dodge JC49 zaprezentowany rok wcześniej. Projektantem auta jest Ryan Nagode z biura Chryslera. Journey dzieli płytę podłogową z modelem Avenger. W Japonii sprzedawany jest jako Dodge JC, zaś w Chinach - jako Dodge JCUV.
czytaj więcej
Powagosław
Praktyczny i bardzo oryginalny crossover z rozsÄ…dnie skalkulowanÄ… cenÄ…. Jak przystaÅ‚o na Dodge’a, Journey wyróżnia siÄ™ ciekawÄ…, agresywnÄ… stylistykÄ…, która jest tym atrakcyjniejsza, im bardziej opatrzyÅ‚ siÄ™ nam europejski i azjatycki design w tej klasie. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Journey? Czy to auto na wycieczkę? Najlepiej do supermarketu w czasie przedświątecznej gorączki. Przyda się przy rozjeżdżaniu małych samochodzików blokujących drogę na parkingu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2360 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~L
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Szukałem samochodu rodzinnego, ponieważ pojawiła się córa, a jazda Astrą H GTC z wózkiem we trójkę, była sama w sobie extremem. Stąd pomysł na wyższe, przestrzenne z pojemnym bagażnikiem. Wszystkie poszukiwania oscylowały wokół vanów, typu Zafira B, Peugeot 5008 czy S-Max I. Ale ponieważ szukałem używanego i benzynę, z lat 2008-2010, rynek oferował mało samochodów, a "janusze komisów" oferowali "bezwypadki" ze szpachlą za cenę dużo powyżej rynkowych. Dodge przypadkowo znaleziony. Okazał się strzałem w 10. Przede wszystkim plusem był zakup od prywatnego właściciela, który bardzo dbał o samochód. Obszerny, wygodny, może nie jest demonem przyśpieszeń (niczym SRT), ale odwdzięcza się wygodą, przestronnością i możliwościami aranżacji wnętrza. Brak oznak korozji (w przeciwieństwie do Mazdy Premacy, gdzie rdza, mogła w każdej chwili sprawić, że szyba sama by się odsunęła, gdy podchodziła coraz wyżej). Jeśli sprawdzi się samochód, to będę kontynuował ten typ samochodów rodem z USA. Zaniżona wartość w stosunku do suvów, typu Qashqai czy Tiguan, była dla mnie wielkim plusem, a zakładam że wynika stąd, że dużo osób boi się samochodów "Made in USA", a raczej Made in Mexico (ole!). Spasowanie na dobrym poziomie(bałem się że będzie to kiepskie trzeszczące w środku auto). Materiały użyte przyjemne w dotyku, plastiki posiadają przyjemną dla oka fakturę, środek deski rozdzielczej w pionie, posiada srebrną wstawkę która przegryza ciemne pozostałe wykończenie. Dodam że samochód wyprodukowany w wersji europejskiej.
4,9
~Mariusz Wawa
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Bezawaryjny, wygodny, ekonomiczny samochód dla rodziny.
4,8
~Zbyszek
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Przestrzenny, bezpieczny crossover (coś dla zwolenników vanów i jednocześnie SUV)
Åšrednie spalanie dla Dodge Journey 2.4 170KM 125kW 2008-2010
10,9
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,4
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
instalacja BRC z lubryfikacją. spisuje się bez uwag. przejechałem 20 tys km. wyniki podane w litrach LPG liczonych z tankowania pod korek. wcześniej jeździłem pacyficą - która moim zdaniem była za miękka w prowadzeniu. journey jest pod tym względem dużo sztywniejszy. fajne audio. fotele ze słabymi trzymaniami bocznymi. wnętrze wyciszone lepiej niż w octavii II. osiągi nie powalają. moja jazda to przeważnie na autostradzie 130 - 140 km/h. droga krajowa 110 - 120 km/h. skrzynia (manual) mogłaby być bardziej precyzyjna.
9,6
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Posiadam ten samochód od kilku miesięcy. Przy zakupie wiedziałem że tylko 2.4 benzyna wchodzi w grę z uwagi na nieudaną jednostkę VW. Jak na masę tego samochodu, to spalanie jest zadowalające, oczywiście dane producenta można włożyć miedzy półki lub dodać jakieś dwa litry. Generalnie samochód robi co tydzień około 700 km. Dom - praca - dom to dla mnie ponda 100 km dziennie autostradą w 90 proc. Średnio do zapalenia się kontrolki od zalania pod korek czyli jakieś 64-65 litrów, robi ponad 730-750 km. Takie osiągi ma mój model. Przy czym nie uważam żebym miał nader "ciężką nogę".
11,7
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Na chwilę obecną LPG + benzyna, plus rzeczy eksploatacyjne. Na podstawie porównań cen materiałów eksploatacyjnych typu: filtry, klocki, tarcze; ceny części są porównywalne z cenami (oczywiście nie najtańszych zamienników, ale Boscha, czy Valeo) do samochodów: Astra GTC czy Passat B6.
Dodge Journey