Szukaj

Informacje o Dodge Journey 2.0 CRD 140KM 103kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model typu crossover, który choć klasyfikowany jest w klasie średniej (segment D), łączy cechy średniej wielkości SUV-a i rodzinnego vana lub kombi. Jego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. W ofercie Dodge'a Journey zastąpił model Caravan (wersję z krótszym rozstawem osi - SWB). Bazą dla niego był prototypowy Dodge JC49 zaprezentowany rok wcześniej. Projektantem auta jest Ryan Nagode z biura Chryslera. Journey dzieli płytę podłogową z modelem Avenger. W Japonii sprzedawany jest jako Dodge JC, zaś w Chinach - jako Dodge JCUV.
czytaj więcej
Powagosław
Praktyczny i bardzo oryginalny crossover z rozsądnie skalkulowaną ceną. Jak przystało na Dodge’a, Journey wyróżnia się ciekawą, agresywną stylistyką, która jest tym atrakcyjniejsza, im bardziej opatrzył się nam europejski i azjatycki design w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Journey? Czy to auto na wycieczkę? Najlepiej do supermarketu w czasie przedświątecznej gorączki. Przyda się przy rozjeżdżaniu małych samochodzików blokujących drogę na parkingu. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~gtiautohandel
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
ponieważ nie ma auta idealnego a szukając auta do firmy gdzie braliśmy pod uwagę komfort ,ładowność ,wielkość bagażnika i schowków oraz dodatki w cenie seryjnego auta za takie pieniążki nie ma nic lepszego,w tej cenie możemy kupić każde wypasione po brzegi kombi nawet superb ale żadnego nowego suwa jak q7 ,ml,land cruiser,u konkurencji bo wszystkie są droższe o 40000-50000 zł wiec jeżeli mam do wyboru jeździć nowym passatem czy awensis lub skodą to wole jeździć tym czołgiem ,nie muszę martwić się czy go ukradną z parkingu pod kinem ,każdy bagaz sie zmieści ,wjadę na każdy krawężnik i na leśne drogi,żadna dziura nie straszna i prowadzi się go jak osobówkę ,mase dodatków których próżno szukać u konkurencji choćby latarka w bagazniku czy twardy dysk do zgrywania zdjęc ,filmów mp3,to czego chcieć więcej ? jedyny minus to zbyt słabe światła jak dla mnie ,wymieniałem żarówki na osram najmocniejsze jakie są i dalej nie jest tak jak w/g mnie powinny świecić te duże reflektory ,a wymiana żarówki to koszmar w lewej lampie,lampy na oryginalnych philipsach świecą jak w starym maluchu,a przy deszczu to koszmar jechać tym autem z takim oświetleniem. więc lepiej zawczasu po zakupie auta wymienić żarówki już w serwisie przed odbiorem aby nie męczyć się później w domu .
3,9
~Igor
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
To był mój pierwszy SUV i bardzo chwalę sobie bezpieczeństwo i przestrzeń. Mój model pochodził z pierwszej generacji i niestety - sporo niedopracowań i upierdliwości. Ma praktyczne schowki podłogowe i jest dość pakowny. Niestety słaba moc, brak ergonomii mocno dają się we znaki.
2,9
~Paweł
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
Po paru latach ten samochód traci przy dobrych wiatrach 60%. Przy sytuacji z awariami sprzęgła - 90%. Uważajcie! A szkoda bo to w sumie niezłe auto. No ale w rękach Włochów, stąd może to podejście do klienta.
Średnie spalanie dla Dodge Journey 2.0 CRD 140KM 103kW od 2008
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
Jak na pojemność auta i 7 miejsc całkiem rozsądne spalanie. Niestety silnik to po prostu stary VW na pompowtryskiwaczach więc jest dość głośny (choć wnętrze jest dość dobrze wyciszone jak na takiego klekota) i nieco za słaby do tego samochodu. Skrzynia to powershift (Getrag DCT450) stosowany w Volvo i Fordach. Napęd przedni w tak ciężkim samochodzie to pomyłka, potrafi mieć problemy z ruszeniem na nowych oponach nawet na podmokłej śliskiej trawie. Zimą regularnie się zakopuje i ma problemy na ruszeniem nawet w niezbyt głębokim śniegu . Najskuteczniej z takich problematycznych miejsc wyjeżdżać tyłem. Auto woła o napęd tylny lub 4x4. Generalnie to, co do tego amerykańskiego auta dodali europejczycy (silnik CRD i skrzynia powershift) było błedem. Najlepiej kupowac wersję benzynową 3.6 Pentastar 4x4 (do której wprawdzie możńa zamontowac LPG ale z bardzo małym zbiornikiem).
8,2
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
Spalanie spadło po tuningu CPU, przed nie mogłem uzyskać mniej niż 8.3 na trasie przy oszczędnej jeździe. Teraz 7.0 na trasie do Chorwacji z boksem na dachu i 4 osobach. W mieście do 10.0 l. na krótkich odcinkach. Latem potrafi spalać w mieście 8.3 l. zimą niestety wzrasta do 10.0 l. Fabryczne dane spalania to brednie.
9,8
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
Powiem tak. Jeśli ktoś wam opowiada cuda na temat spalania w tym aucie to poprostu kłamie. Miasto pomiędzy 10 a 11,4, trasa nigdy nie udało mi się zejsć ponizej 8,3l. Aby to uzyskać jechałem 90 km/h. Normalna jazda na trasie czyli pomiędzy 110 a 150 km/h to wynik pomiędzy 9.3 a 10 l. I tyle w temacie. Jeśli ktoś powie, że to dużo na takiego kanciaka i stosunkowo duży ciężar 1900 kg, to też bajdurzy. Pozdrawiam.
Dodge Journey