Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD

Citroën C-Elysée 1.2 Séduction, LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1087 kg
Wynik testu
71%
Ochrona dorosłego
75%
Ochrona dziecka
54%
Zabezpieczenie przechodnia
33%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

27 pkt | 71 %

Podczas zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej ochronę większości obszarów ciała była dobra. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginalną ochronę klatki piersiowej. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez zagłówki siedzeń tylnych oceniona została na podstawie geometrii, oferowana ochrona oceniona została oceniona jako słaba.

Uderzenie przodem
12,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
5,7pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

37 pkt | 75 %

Podczas testu zderzenia czołowego manekin prezentujący dziecko 3-letnie, został prawidłowo posadzony. Czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Odnotowano zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w wyniku kontaktu z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. W pojeździe znajduje się niejasna informacja mówiąca o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelik względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera. W pojeździe może być bezpiecznie zamontowana większość z dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
3,0pkt
Wydajność
22,1pkt
Instrukcja
11,9pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
22,1pkt
Instrukcja
10,6pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

20 pkt | 54 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów. Jednak ochrona oferowana przez frontową krawędź maski oceniona została w przeważającej mierze jako słaba. Powierzchnia maski w przeważającej mierze zapewniała dobrą ochronę głowy pieszego. Jednak wzdłuż spodniej krawędzi przedniej szyby oraz filarach przedniej szyby ochrona była słaba.

Głowa
13,6 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4 pkt | 33 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje jedynie miejsce kierowcy, za co system nie został nagrodzony. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja.Oczekuje się by system ten montowany był we wszystkich modelach, gdyż spełnia wymagania Euro NCAP. Niezależny układ hamowania awaryjnego nie jest dostępny jako opcja.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
0,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca