Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Test euroncap Citroën DS5, 2.0l Diesel Level 1, LHD

Citroën DS5, 2.0l Diesel Level 1, LHD
2011
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1530 kg
Wynik testu
89%
Ochrona dorosłego
83%
Ochrona dziecka
40%
Zabezpieczenie przechodnia
97%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 89 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera z przodu. Citroen wykazał również, że podobny poziom ochrony będzie oferowany dla osób o różnej wielkości zajmujących inne miejsca. DS5 zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę w teście bariery bocznej. W poważniejszym teście słupa bocznego ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba. Siedzenia i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył samochodu.

Uderzenie przodem
14,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,9pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41 pkt | 83 %

Na podstawie odczytów z manekinów DS5 stracił ułamek punktu za ochronę dziecka 3-letniego w teście uderzenia czołowego i bariery bocznej. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. System informacji o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera został nagrodzony. Stałe etykiety umieszczone na osłonach przeciwsłonecznych dają jasne informację o niebezpieczeństwie wynikającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dziecięcego w stosunku do aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
7,0pkt
Wydajność
10,5pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

15 pkt | 40 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę dla nóg nóg pieszego. W obszarach, które mogą uderzyć głowę dziecka maska oferowała dobrą ochronę, w niektórych obszarach słabą lub marginalną. W obszarach, które mogą uderzyć głowę pieszego, ochrona była słaba w całym regionie, nie uzyskała żadnych punktów.

Głowa
6,3 pkt
Miednica
2,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 97 %

Elektroniczna kontrola stabilności i ogranicznik prędkości są standardem w DS5 i spełniają wymogi Euro NCAP. Standardowym wyposażeniem jest także system przypomnienia o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc.

Ogranicznik prędkości
0,8 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia