Szukaj
Citroen
Citroen
4,1 (7 768 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Citroen w pigułce

Citroen Saxo 1.1 SX 2000

Saxo to starszy model i nie jest już produkowany przez Citroen. Wyniki są na końcu rankingu wszystkich samochodów testowanych przez Euro NCAP. Mimo wszystko na tym etapie test fotelików dziecięcych dał zadowalające wyniki.
Ogólne dane auta
Klasa Auta najmniejsze
Nadwozie 3-drzwiowy hatchback
Masa 830 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Przesunięcie kierownicy przekroczyło dopuszczalne normy, a głowa kierowcy zaczęła się zsuwać z poduszki powietrznej co w pewnych okolicznościach może być niebezpieczne. Karoseria auta okazała się niestabilna, szczególnie w przestrzeni pasażerskiej. Mimo napinaczy przednich pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami, nacisk na klatkę piersiową jest duży. Otwarcie drzwi w trakcie testów zaniża ocenę, a twarde elementy deski rozdzielczej to potencjalne źródło obrażeń kolan i nóg. Tylko 2-punktowy centralny tylny pas jest niewystarczającym zabezpieczeniem.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Brak specjalnej struktury drzwi, która pomogłaby Saxo ograniczyć skutki uderzenia bocznego. Klatka piersiowa i ramiona miały kontakt z uszkodzonymi, wgiętymi drzwiami. Zagrożenie poważnymi obrażeniami miednicy i tułowia.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 5 pkt (31%)
Zderzenie boczne 8 pkt (50%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 10 pkt (36%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 21 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Jak w większości samochodów tej klasy ochrona pieszego wyjątkowo odbiega od wyników pozostałych testów ochrony. Jednak dwa punkty ochrony nóg dały "słabe" wyniki.

Zabezpieczenie dziecka

Obydwa foteliki były ustawione przodem do kierunku jazdy i spisały się dobrze podczas zderzenia przedniego. Niestety szyja 1,5-rocznego dziecka była narażona, co jest częste w tym wypadku. Podczas zderzenia bocznego głowa "3-latka" nie miała odpowiedniej ochrony.

1,5 - letniego Roemer Prince przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Roemer Princeprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Citroen Saxo 1.1 SX