Seicento spisał się źle zarówno w testach bezpieczeństwa zderzenia czołowego jak i bocznego. W czasie tego ostatniego, brzuch był śmiertelnie zagrożony, stąd skreślona gwiazdka. Bezpieczeństwo 1,5-rocznego pasażera było wystarczające, niestety fotelik 3-latka wypada bardzo słabo. Również ochrona pieszego zawiodła.
Ogólne dane auta |
Klasa |
Auta najmniejsze |
Nadwozie |
3-drzwiowy hatchback |
Masa |
754 kg |
Uśrednione wyniki testu |
Bezpieczeństwo dorosłego |
|
Potrącenie pieszego |
|
Bezpieczeństwo dziecka |
-
|
Fiat nie posiada przedniej poduszki powietrznej dla kierowcy, w przypadku zderzenia kierownica może stać się źródłem poważnych obrażeń. Przednie pasy są wyposażone w obrotowe wbudowane napinacze, które chronią przed zbyt dużym przesunięciem w trakcie wypadku. Jednak zbyt mała przestrzeń powoduje, że klatka piersiowa kierowcy uderza o kierownicę. Również brzuch obciążony jest dużym naciskiem ze strony pasów bezpieczeństwa. Podobnie stopy oraz kolana nie są dobrze chronione: twarde elementy oraz przesunięcie pedału hamulcowego. Głowa pasażera w wyniku zderzenia ma kontakt z przednim panelem. Tylko 2-pktowy tylny środkowy pas to kolejny minus.
Ochrona kierowcy
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Ochrona pasażera
zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Nacisk zanotowany w rejonie brzucha manekina może prowadzić do poważnych, a nawet śmiertelnych obrażeń. Jednym ze źródeł jest wbudowana w drzwi poręcz.
Ochrona kierowcy
zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu |
Zderzenie czołowe |
2 pkt (13%)
|
Zderzenie boczne |
10 pkt (63%)
|
Pasy bezpieczeństwa |
0 pkt (0%) |
Zderzenie ze słupem |
0 pkt (0%) |
Potrącenie pieszego |
13 pkt (46%) |
Uśredniony wynik zderzeniowy |
23 % |
Wyposażenie samochodu |
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa |
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa |
Przednia poduszka powietrzna kierowcy |
Przednia poduszka powietrzna pasażera |
Boczne poduszki powietrzne na ciało |
Boczne poduszki powietrzne na głowę |
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy |
ISOfix przednie |
ISOfix tylne |
Ochrona pieszego |
Podobnie jak w innych samochodach tej klasy, test w tym wypadku daje niskie oceny. Większość badanych obszarów przedniej części auta jest "agresywna". |
Zabezpieczenie dziecka |
Oba foteliki były typu przodem do kierunku jazdy i dały bardzo dobre wyniki. Chroniły głowy dzieci w trakcie zderzenia czołowego. Mimo to w przypadku 3-latka zanotowano wysoki nacisk na klatkę piersiową i niski poziom bezpieczeństwa głowy w trakcie zderzenia bocznego. Jeśli chodzi o 1,5-roczne dziecko, krytycznym miejscem jest szyja. Jednak jest to częsty problem podczas zderzenia czołowego. Niestety etykiety informacyjne są niskiej jakości, łatwo je usunąć.
|
1,5 - letniego |
Sicartex Kiddy
przodem do kierunku jazdy
|
3,0 - letniego |
Sicartex Kiddyprzodem do kierunku jazdy
|