Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 843 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford EcoSport Titanium, LHD

Ford EcoSport Titanium, LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1350 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
58%
Zabezpieczenie przechodnia
55%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 93 %

W teście zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów i zajmujących inne miejsca. EcoSport zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę pasażera zajmującego miejsce z przodu za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra model zdobył maksymalną ilość punktów. Nawet w poważniejszym słupie bocznym zabezpieczenie przed uderzeniem klatki piersiowej było należyte i pozostałych regionów ciała było dobre. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego spowodowanym szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38 pkt | 77 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
22,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
22,0pkt
Instrukcja
10,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

21 pkt | 58 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Jednakże, frontowa krawędź zderzaka zapewniła kiepską ochroną obszaru miednicy. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego ze słabym wynikiem wskazywanym tylko u sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
14,7 pkt
Miednica
0,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 55 %

EcoSport wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje jedynie przednie siedzenia. Ogranicznik prędkości nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer