Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Ford Mondeo 2002

Po ubiegłorocznych poprawkach tego modelu przystępujemy do powtórnych testów. Mondeo prezentuje się bardzo dobrze. Jednak kabina okazała się być niestabilna podczas zderzenia czołowego, a zbyt duży nacisk na klatkę piersiową kierowcy i pasażera grozi poważnymi obrażeniami. Z drugiej strony zanotowano wysoki poziom bezpieczeństwa pasażera oraz dla dzieci na tylnych siedzeniach.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 5-drzwiowy hatchback
Masa 1375 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

System bezpieczeństwa utrzymuje z daleka głowę i klatkę piersiową kierowcy od kierownicy. Niestety nacisk ze strony pasów bezpieczeństwa przekracza dopuszczalne normy. Twarde elementy pod deską rozdzielczą mogą się stać źródłem obrażeń kolan i górnej partii nóg. Ważnym plusem w testach jest 3-pktowy centralny tylny pas.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Mondeo jest zaopatrzony w system poduszek chroniących tułów i głowę. Dzięki niemu kierowca i pasażerowie na tylnych siedzeniach są odpowiednio chronieni.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 10 pkt (63%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 13 pkt (46%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 37 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Nie przeprowadzono powtórnych testów tego rodzaju po poprawkach. Szczegółowe dane nie są dostępne.

Zabezpieczenie dziecka

1,5-rocznego pasażera umieszczono w foteliku tyłem do kierunku jazdy, a starsze dziecko - przodem. Obydwa spisywały się dobrze w czasie testów. Jednak rysunek na końcu przedniego panelu, ostrzegający przed montowaniem fotelika na przednim siedzeniu przodem do kierunku jazdy, jest niejasny. Dodatkowa etykieta w językach: angielskim, francuskim i hiszpańskim na ochronie przeciwsłonecznej poprawia nieco ocenę.

1,5 - letniego Britax Rock-a-tot tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Elitetyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Ford Mondeo