Szukaj
Ford
Ford
4,1 (16 849 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Ford w pigułce

Test euroncap Ford Tourneo Connect 1.6 'Trend', LHD

Ford Tourneo Connect 1.6 'Trend', LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Minivany
Masa auta:
1612 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
62%
Zabezpieczenie przechodnia
70%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Ford pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony do pasażerów innych rozmiarów i zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej Tourneo zapewnił dobrą ochronę wszystkich regionów ciała, za co zdobył maksymalną ilość punktów. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona klatki piersiowej była należyta, innych regionów ciała był dobry. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed przed urazem kręgosłupa szyjnego spowodowanym szarpnięciem podczas uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,4pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
23,9pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
23,9pkt
Instrukcja
11,9pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

22 pkt | 62 %

Zderzak zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszego. Jednakże, frontowa krawędź zderzaka zapewniła kiepską ochroną w większości testowanych obszarów. Powierzchnia maski dostarcza przeważnie dobrą albo odpowiednią ochronę dla głowy uderzonego pieszego ze słabym wynikiem wskazywanym tylko u sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
16,2 pkt
Miednica
0,3 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 70 %

Model Tourneo wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje jedynie przednie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest dostępny i zdobył maksymalną ilość punktów wśród systemów tego typu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer