Szukaj
Infiniti
Infiniti
4,5 (198 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Infiniti w pigułce

Test euroncap Infiniti Q50 2.2d 'Premium', LHD

Infiniti Q50 2.2d 'Premium', LHD
2013
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Luksusowe auta
Masa auta:
1723 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
85%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
81%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31 pkt | 86 %

Przedział dla podróżnych Q50 pozostał stabilny podczas testów zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażer zajmującego miejsce z przodu. Infiniti pokazał, że podobny poziom ochrony będzie dostarczony do pasażerów innych rozmiarów i zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznym czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednakże w teście okazało się, że boczne poduszki powietrzne nie gwarantują ochrony dla obszarów tułowia i miednicy, za co model został ukarany. Po teście słupa bocznego zauważono, że poduszka powietrzna, która chroni klatkę piersiową i miednicę może zostać przycięta przez drzwi i zostać podarta, co powoduje znaczną redukcję poziomu zabezpieczenia. Ochrona klatki piersiowej i miednicy była marginesowa. Kwestie te są ponownie badanie z prośbą o ponowną ocenę przez Euro NCAP. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
14,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,1pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42 pkt | 85 %

Model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę niemowlęcia oraz dziecka 18-miesięcznego. Podczas testów zderzenia czołowego manekiny dzieci były odpowiednio usadzone. We teście bariery bocznej ochrona dzieci była dobra. Zminimalizowane ryzyko uszkodzenia ciała w kontakcie z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system został nagrodzony. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpieczeństwie płynącym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika dla dziecka przy aktywnej poduszce powietrznej. W pojeździe może być zamontowana większość modeli fotelików dla dzieci, informacje te będą aktualizowane w podręczniku użytkownika.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
24,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Model wyposażony jest w ?aktywną? maskę. Czujniki w zderzaku wykrywają gdy pieszy zostaje uderzony i automatycznie podnoszą maskę by zapewnić lepszą ochronę przed twardą strukturą poniżej. Wykazano na drodze testów, że system działa poprawnie przy szeregu różnych prędkości oraz różnych rozmiarów pieszych. Wyniki testu wykazały dobrą lub odpowiednią ochronę głowy pieszego na całej powierzchni maski, z kilkoma słabymi punktami w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez frontową krawędź maski była ogólnie kiepska i model nie zdobył żadnych punktów w tym obszarze.

Głowa
19,1 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,1 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 81 %

Model Q5 wyposażony jest w elektroniczną kontrolę stabilności, która spełnia wymogi euro NCAP. Przypomnienie o zapięciu pasów obejmuje wszystkie siedzenia. Ogranicznik prędkości jest dostępny i spełnia wymogi dla systemów tego typu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia