Szukaj
Jeep
Jeep
4,2 (1 156 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Jeep w pigułce

Jeep Cherokee 2003

Od sierpnia 2003, Cherokee wyposażony jest w inteligentny system przypominający kierowcy o zapięciu pasa. Auto zostało nagrodzone dodatkowym punktem co pozwoliło zdobyć 4. gwiazdkę. Cherokee jest zaprojektowany szczególnie dla potrzeb konsumentów z USA. Potwierdza to szczególne zwrócenie uwagi na ochronę kolan niezabezpieczonego pasami kierowcy, co jest tam dozwolone. Jednak kierowca doświadcza zbyt wysokiego nacisku ze strony systemu bezpieczeństwa co naraża go dodatkowo na obrażenia. Foteliki dzieci są efektywne, szczególnie w trakcie zderzenia bocznego. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie 5-drzwiowy terenowy
Masa 1800 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja samochodu zapewnia dobrą ochronę. Po zderzeniu drzwi kierowcy nie uległy zniekształceniu, również podłoga pozostała w dobrym stanie. Niestety na skutek dużego odchylenia pedałów hamulcowego i sprzęgła stopy narażone są na obrażenia. Osłona na kolana nie zapewnia również pełnego bezpieczeństwa. Plusem jest 3-pktowy centralny tylny pas. Dodatkowe zabezpieczenie to mechanizm uniemożliwiający zapięcie pasa jeśli fotel nie jest prawidłowo zamocowany.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Duński model Cherokee był testowany bez bocznych poduszek, ale spisywał się bardzo dobrze. Generalnie, wysokie auto 4x4 powinno dawać wynik powyżej przeciętnej w tym rodzaju testów. Niestety obciążenia pleców oraz klatki piersiowej kierowcy oraz pasażera są stanowczo zbyt wysokie.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 9 pkt (56%)
Zderzenie boczne 15 pkt (94%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 3 pkt (11%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 25 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Wyniki są bardzo słabe. Jeep stwierdza, że nie uwzględnił przy projekcie zabezpieczenia pieszego. Euro NCAP liczy, że w przyszłości się to zmieni.

Zabezpieczenie dziecka

Ten sam typ fotelika z mocowaniami ISOFIX zastosowano w przypadku dwójki dzieci. W trakcie zderzenia bocznego poziom bezpieczeństwa był na wysokim poziomie. Podczas czołowego głowa 3-latka nie była chroniona, a szyja młodszego jest narażona na skutek dużego obciążenia. Zastosowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy mogło by pomóc.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duoprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Jeep Cherokee