Szukaj
Kia
Kia
4,2 (4 360 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Kia w pigułce

Kia Carnival 2003

Ten duży Van marki Kia bardzo słabo wypada w testach. Kierowca oraz przedni pasażer ryzykują obrażenia głowy, klatki piersiowej i nóg. Kabina doznała znacznych uszkodzeń podczas zderzenia czołowego. Dodatkowo okazała się niestabilna. Najgorszy rezultat osiągnięto właśnie podczas tego rodzaju testów, głowa i klatka piersiowa kierowcy uderzyły w kierownicę, podłoga została uszkodzona, a pedały sterownicze przesunęły się w tył. Za to foteliki spisały się dużo lepiej spełniając wymagania Euro NCAP. Niestety po raz kolejny na ogólna ocenę negatywnie wpłynęła bardzo słaba ochrona pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Vany
Nadwozie minivan
Masa 2220 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska doznała poważnych uszkodzeń. Naruszenie integralności przedniego panelu i dolnej części wnętrza sprawia, że ochrona klatki piersiowej, nóg czy stóp jest na bardzo niskim poziomie. Przesunięcie kierownicy dodatkowo powoduje niepełne działanie poduszki powietrznej. Twarde elementy deski rozdzielczej to kolejne potencjalne źródło obrażeń. Do ogólnie złej oceny przyczynia się również tylko 2-pktowy tylny centralny pas bezpieczeństwa.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Jak na auto bez bocznych poduszek powietrznych, Kia daje wynik na poziomie przeciętnej. Jednak głowa kierowcy uderzyła w belkę drzwi, a ramię miało kontakt z szybą.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 4 pkt (25%)
Zderzenie boczne 14 pkt (88%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 4 pkt (14%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 20 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Krytyczne dla głowy dziecka obszary przedniej części auta dają pewną amortyzację. Poza tym brak dodatkowej ochrony. Euro NCAP wierzy, że KIA w przyszłość weźmie pod uwagę bezpieczeństwo pieszych, by zaoferować im poważną ochronę.

Zabezpieczenie dziecka

Foteliki (przodem do kierunku jazdy dla starszego oraz tyłem - dla młodszego) zapewniają dobrą ochronę spełniając wszystkie wymagania Euro NCAP. Trwała etykieta na ochronie przeciwsłonecznej ostrzega przed umieszczaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy na przeciw aktywnej poduszki powietrznej. Jednak jest ona napisana tylko w języku angielskim, co jest niewystarczające jak na auto skierowane na holenderski rynek.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Kia Carnival