Szukaj
Lancia
Lancia
4,3 (1 023 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Lancia w pigułce

Test euroncap Lancia Ypsilon 1.2 Gold, LHD

Lancia Ypsilon 1.2 Gold, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
965 kg
Wynik testu
44%
Ochrona dorosłego
79%
Ochrona dziecka
64%
Zabezpieczenie przechodnia
38%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

17 pkt | 44 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona głowy i szyi kierowcy była słaba, ochrona klatki piersiowej była marginalna. Ochrona wszystkich obszarów ciała pasażera zajmującego miejsce z tyłu była słaba. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Nie przeprowadzono cięższego testu słupa bocznego. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała dobre zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest niedostępny dla modelu. Uwaga: Chwilę po przeprowadzeniu testów zderzenia czołowego wybuchł pożar w komorze silnika. Jego powodem było zwarcie bieguna dodatniego akumulatora oraz wyciek płynu hamulcowego. Jest to rzadki przypadek. Firma jednak zbadała problem i wprowadziła środki zaradcze do modeli produkowanych od początku grudnia.

Uderzenie przodem
7,2pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,8pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 79 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach zderzeniowych. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy nie jest dostarczana jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system nie otrzymał nagrody. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
3,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
3,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23.3 pkt | 64 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Ochrona miednicy była zróżnicowana, odnotowana zarówno słaby jak i dobry poziom ochrony. Maska w przewarzającej mierze oferowała wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów. Wyjątek stanowił obszar wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby oraz sztywnych filarów przedniej szyby, w tych rejonach ochrona została oceniona jako słaba.

Głowa
14,9 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 38 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem dla przednich miejsc. System przypominający o zapięciu pasów dla tylnych siedzeń jest opcją, w związku z tym nie podlegał ocenie. Ogranicznik prędkości, autonomiczny system hamowania awaryjnego i asystent pasa nie są dostępne.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer