Szukaj
Land Rover
Land Rover
4,0 (769 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Land Rover w pigułce

Range Rover 2002 2002

Range Rover posiada bardzo wytrzymałą konstrukcję, chroni swoich pasażerów nawet w przypadku poważnych zderzeń. Każde z drzwi mogło być normalnie otwarte po testach, a poziom uszkodzenia był niski. Jednak klatka piersiowa kierowcy jest silnie obciążona, co podczas realnego wypadku, powoduje ryzyko obrażeń. Foteliki dzieci sprawowały się generalnie dobrze. Niestety bardzo słaby wynik ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta terenowe
Nadwozie 5-drzwiowy terenowy
Masa 2540 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja auta zniosła uderzenie nad wyraz dobrze. Podłoga po stronie kierowcy była lekko wgnieciona, a przesunięcie pedałów sterowniczych niegroźne. Sztywne elementy deski rozdzielczej stwarzają potencjalne niebezpieczeństwo dla kolan kierowcy i pasażera. Pozytywnie na ocenę wpływa 3-pktowy centralny tylny pas bezpieczeństwa. Nie może być on zapięty do momentu właściwego ustawienia siedzenia: użyteczny mechanizm.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Siły zanotowane w przypadku manekina w trakcie testu były jednymi z najniższych w historii Euro NCAP. Boczna wbudowana poduszka powietrza na tułów oraz ta chroniąca głowę zapewnia pełną ochronę zarówno podczas zderzenia ze słupem jak i zderzenia bocznego.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 12 pkt (75%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 2 pkt (7%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 29 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Tylko 3 z 18 testowanych pól daje jakąkolwiek amortyzację. To bardzo słaby rezultat, potrzebne poprawki.

Zabezpieczenie dziecka

Mocowania ISOFIX (które umożliwiają odpowiednie montowanie fotelików) są obecne, ale foteliki odpowiednie dla tego mechanizmu nie zostały jeszcze oficjalnie dopuszczone do użytku, więc zastosowano zastępcze. Te chroniły dzieci dobrze podczas zderzenia czołowego i bocznego. Etykieta ostrzegawcza została umieszczona na przedniej szybie.

1,5 - letniego Britax Club Class Extra tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Renaissancetyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Range Rover 2002