Szukaj
Mercedes
Mercedes
4,2 (6 704 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Mercedes w pigułce

Test euroncap Mercedes-Benz A180 1.6 petrol 'Urban', LHD

Mercedes-Benz A180 1.6 petrol 'Urban', LHD
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1320 kg
Wynik testu
93%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
67%
Zabezpieczenie przechodnia
86%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

33 pkt | 93 %

Kabina pasażerska podczas testów wpływu frontalnego pozostała stabilna. Model wyposażony jest w system, który sugeruje ograniczenie oraz system ochrony w gotowości do zderzenia. Jednak testowany model nie został zaopatrzony w system. Czujniki na manekinach wykazały dobrą ochronę większości regionów ciała, w tym kolan i ud kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony innym pasażerom, różnych rozmiarów, zajmujących inne miejsca. W teście bariery bocznej, pojazd zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona głowy i miednicy była dobra, klatki piersiowej była odpowiednia. Miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa podczas uderzenia w tył pojazdu. Mercedes-Benz 'Collision Prevention Assist' (CPA) jest standardowym wyposażeniem i jest zaprojektowany by pomóc kierowcom unikać albo złagodzić wypadki, których następstwem może być uszkodzenie kręgosłupa szyjnego.

Uderzenie przodem
14,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,3pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

W testach wpływu frontalnego ochrona oceniona została jako odpowiednia. W testach wpływu bocznego ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była dobra, zminimalizowane ryzyko urazów w kontaktach z elementami wnętrza pojazdu. Mercedes-Benz 'CPOD' system jest dostępny jako opcja. System ten automatyczne dezaktywuje poduszkę powietrzną pasażera, pozwalając na ustawienie fotelika dal dziecka tyłek do kierunku jazdy. W pojeździe znajduje się jasna informacja o niebezpiecznych skutkach ustawienia fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy w przypadku aktywnej poduszki powietrznej pasażera.

Bazowa ocena auta
6,0pkt
Wydajność
10,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Romer Babysafe+
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
10,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24 pkt | 67 %

Model wyposażony jest w aktywną maskę. Czujniki na niej umieszczone wykrywają pieszego i unoszą powierzchnię maski w celu zapewnienia lepszej ochrony. System został testowany dla różnych prędkości . Obszary mające duże szanse zostać uderzonymi przez głowę dziecka zapewniały dobrą ochronę, za co model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej maska oferowała dobrą ochronę. Krawędź przedniej szyby oferowała ochronę ocenioną jako słaba. Frontowa krawędź maski oferowała słabą ochronę, ale zderzak wykazał, że dostarczona ochrona będzie dobra we wszystkich sprawdzanych obszarach, za co zdobył maksymalną liczbę punktów.

Głowa
18,0 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6 pkt | 86 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest elementem wyposażenia standardowego i spełnia wymogi Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja i dlatego nie podlegał ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer