Szukaj
Nissan
Nissan
4,2 (7 023 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Nissan w pigułce

Test euroncap Nissan NP300 Navara, 2.3 diesel, mid grade, LHD

Nissan NP300 Navara, 2.3 diesel, mid grade, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2045 kg
Wynik testu
79%
Ochrona dorosłego
78%
Ochrona dziecka
78%
Zabezpieczenie przechodnia
68%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30.2 pkt | 79 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy oraz pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej o pełnej szerokości ochrona większości obszarów ciała kierowcy była dobra, ochrona klatki piersiowej była marginalna. Ochrona klatki piersiowej pasażera zajmującego miejsce z tyłu była słaba, ochrona pozostałych obszarów ciała oceniona została jako dobra lub odpowiednia. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. W cięższym teście słupa bocznego ochrona większości regionów ciała była dobra, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca. Przednie miejsca i zagłówki zapewniły dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała słabe zabezpieczenie. Autonomiczny układ hamowania awaryjnego jest dostępny dla modelu, działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Dotyczy to, także niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście. Funkcjonalność systemu nie podlegała ocenie ze względu na fakt, iż jest on opcjonalny.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,5 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.4 pkt | 78 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego w testach zderzenia czołowego. W trakcie zderzenia bocznego manekiny prezentujące dzieci było odpowiednio posadzone w foteliku, co zmniejszało ryzyko urazów ciała poprzez kontakty ze sztywnymi elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażerska może być odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W modelu można prawidłowo i bezpiecznie zamontować większość dostępnych na rynku modeli fotelików dla dzieci. Wyjątek stanowi grupa z system ISOFIX, której montaż nie jest prosty. W pojeździe jest zbyt mało miejsca na podstawę tego systemu montażowego.

Bazowa ocena auta
23,7pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
9,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,7pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
9,8pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

28.1 pkt | 78 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego oraz obszarów miednicy za co został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. Maska w przewarzającej mierze oferowała dobrą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów.

Głowa
16,1 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9 pkt | 68 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym elementem wyposażenia. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem, obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest standardowym elementem wyposażenia. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. Szacunkowa wysoka liczba sprzedażowa sprawiła, że został włączony do oceny, która wykazała że spełnia wymogi Euro NCAP. System wspomagający jazdę w pasie ruchu nie jest dostępny.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
1,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision Warning with Auto-Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny