Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 052 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Test euroncap Opel Karl/Vauxhall Viva 1.0 Enjoy, LHD

Opel Karl/Vauxhall Viva 1.0 Enjoy, LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
920 kg
Wynik testu
74%
Ochrona dorosłego
72%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
64%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28.2 pkt | 74 %

Podczas testów zderzenia czołowego przedział dla podróżnych pozostał stabilny. W trakcie badania wysokich prędkości wykryto, że głowa kierowcy nie jest stabilna na poduszce powietrznej. Odnotowano niewystarczające ciśnienie w poduszce, które skutkowało ryzykiem uszkodzenia głowy kierowcy poprzez kontakt z kierownicą. Incydent uznano za karalny, ochrona głowy została oceniona jako odpowiednia. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały marginesową ochronę kolan i kości udowych kierowcy. W teście bariery bocznej model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę wszystkich regionów ciała. Jednak, w cięższym teście słupa bocznego czujniki umieszczone na manekinach wykazały duże ugięcie żeber, ochrona klatki piersiowej została oceniona jako słaba, wskazując przy tym na wysokie ryzyko uszkodzenia ciała. Opel ma zamiar wprowadzić zmiany mające na celu poprawienie wyniku. Przednie fotele i zagłówki zapewniły marginesowe zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem w wyniku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych fotelika wskazała taki sam poziom zabezpieczeń. Niezależny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny dla modelu.

Uderzenie przodem
6,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
6,2 pkt
Uderzenie z boku
14,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

35.3 pkt | 72 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego, w testach dynamicznych. Podczas testu zderzenia czołowego ochrona dziecka 3-letniego była dobra. Manekin zarówno dziecka 18-miesięcznego jak i 3-letniego był odpowiednio posadzony. Przez co zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała poprzez kontakt z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka pasażera może zostać odłączona, co pozwala na bezpieczny montaż fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co system otrzymał nagrodę. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana zdecydowana większość modeli fotelików dla dziecka.

Bazowa ocena auta
18,3pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Maxi Cosi Pearl
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,3pkt
Instrukcja
5,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

24.5 pkt | 68 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, zapewniając dobrą ochronę nóg pieszego we wszystkich testowanych obszarach. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego. Słaba ochrona została odnotowana w obszarach przy podstawie przedniej szyby oraz na sztywnych filarach.

Głowa
15,9 pkt
Miednica
2,6 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

8.3 pkt | 64 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca, również jest standardowym elementem wyposażenia. Ogranicznik prędkości oraz system wspomagający jazdę wąskimi uliczkami. Model nie jest wyposażony w system niezależnego hamowania.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer