Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 049 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Omega 1998

Omega jest jednym ze starszych modeli w tej grupie i w przeciwieństwie do innych nie posiada bocznych poduszek powietrznych oraz dla pasażera w standardzie. Są one dostępne jako wyposażenie dodatkowe. Auto zdobyło 3 gwiazdki, ocena wzrasta do 4, gdy zostaną zamontowane boczne poduszki. Chociaż Omega spełniła standardy bezpieczeństwa zderzenia bocznego z października 1998, to poduszki znacznie redukują ryzyko obrażeń w przypadku kierowcy. Wynik zderzenia czołowego również dość dobry mimo zagrożenia stóp i kostek kierowcy. Ochrona kierowcy wypadła lepiej niż przeciętna w tej klasie, chociaż niektóre obszary maski oferują słabą amortyzację.
Ogólne dane auta
Klasa Luksusowe auta
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1455 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Konstrukcja auta pozostała stabilna, komplet punktów za wyniki części pasażerskiej oraz sprawność poduszki powietrznej kierowcy. Przednie pasy zostały wyposażone we wbudowane napinacze i blokady, ale i tak nacisk na klatkę piersiową, zwłaszcza pasażera, obniża noty. Obszar kolan jest bezpieczny, brak twardych elementów. Niestety duże przemieszczenie pedału hamulcowego naraża stopy i kostki kierowcy na obrażenia.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Standardowy model (bez bocznych poduszek) uzyskał niższą notę, ponieważ obciążenie żeber oraz klatki piersiowej było zbyt wysokie. Sztywne obicie i dodatkowe elementy wewnętrznej części drzwi powodują obrażenia. Zanotowano również zagrożenie ze strony poręczy.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 11 pkt (69%)
Zderzenie boczne 11 pkt (69%)
Pasy bezpieczeństwa 0 pkt (0%)
Zderzenie ze słupem 0 pkt (0%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 35 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak oferuje amortyzację uderzenia powyżej przeciętnej, a krawędź przednia jest mniej agresywna niż u innych modeli. Krytyczny dla głowy dorosłego nie spełnia standardów ochrony dla 4 z 6 testowanych pól, ale w przypadku dziecka wypada lepiej.

Zabezpieczenie dziecka

Rysunek ACEA został umieszczony na końcu przedniego panelu, tak aby był widoczny gdy drzwi są otwarte. Brak jednak tekstowego ostrzeżenia przed niebezpieczeństwem montowania fotelika na przednim siedzeniu. Oba foteliki zostały dostarczone przez producenta, ale żaden nie miał kolorystycznych oznaczeń pokazujących sposób montażu za pomocą pasów, jak wymaga tego regulacja R44.03. Dodatkowe etykiety nie są odpowiednio oznaczone oraz widoczne w każdej pozycji. W trakcie testów dynamicznych foteliki dobrze chronią głowę podczas zderzenia czołowego, słabo w przypadku starszego dziecka jeśli chodzi o zderzenie boczne. Również obciążenie klatki piersiowej powyżej normy.

1,5 - letniego brak danych
3,0 - letniego brak danych

Zdjęcia

Opel Omega