Szukaj
Opel
Opel
4,1 (20 052 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Opel w pigułce

Opel Zafira 2005

Wszystkie rezultaty nowej Zafiry zasługują na 5 uzyskanych gwiazdek. Konstrukcja okazała się być bardzo mocna. Tylko niewielkie zniekształcenie podczas zderzenia czołowego oraz wysoki poziom bezpieczeństwa pasażera i kierowcy w trakcie obu testów dynamicznych. Bardzo dobra ochrona dziecka oraz przeciętny wynik testu ochrony pieszego.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1448 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina doznała minimalnej deformacji, a drzwi kierowcy mogą być normalnie otwarte po zderzeniu. Stabilna konstrukcja wraz z podwójnymi poduszkami powietrznymi, pasami z napinaczami i ogranicznikami napięcia zapewniają odpowiedni poziom nacisku oraz ochrony. Mimo wszystko nogi kierowcy uderzyły o kolumnę sterowniczą i drążek, powodując ryzyko obrażeń. Plusem jest mała deformacja podłogi i kontrola przesunięcia pedałów sterowniczych.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń obejmujący wbudowane boczne poduszki powietrzne chroniące tułów oraz te osłaniające głowę i pasażerów na tylnych siedzeniach robi wrażenie. Maksymalna liczba punktów za rezultat testu zderzenie bocznego i zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 16 pkt (57%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 45 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Przód auta oferuje wystarczające zabezpieczenie, zdobywając 16 punktów. Zderzak Zafiry spełnia wymogi, a maska zapewnia amortyzację uderzenia głowy dorosłego oraz dziecka. Gorszy wynik w przypadku przedniej krawędzi auta.

Zabezpieczenie dziecka

Poza nietrwałym rysunkiem na końcu przedniego panelu, brak ostrzeżeń przed umieszczaniem fotelika tyłem na przednim siedzeniu na przeciwko aktywnej poduszki. Dla 3-latka zarekomendowano Britax Romer Duo Plus montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą górnego pasa oraz mocowań ISOFIX. W przypadku 1,5-rocznego pasażera zastosowano Britax Romer Baby Safe Plus mocowanego tyłem przy użyciu normalnego pasa. Dzieci były odpowiednio chronione chociaż podczas zderzenia czołowego nacisk na klatkę piersiową starszego oraz obciążenie szyi młodszego były zbyt wysokie.

1,5 - letniego Britax Roemer Duo Plus przodem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duo Plusprzodem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Opel Zafira