Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 178 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Twingo 1.0 'E2', LHD

Renault Twingo 1.0 'E2', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
945 kg
Wynik testu
78%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
56%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

30 pkt | 78 %

Przedział dla podróżnych Twingo pozostał stabilny podczas zderzenia czołowego. Ochrona pasażera był dobra dla wszystkich regionów ciała. Czujniki umieszczone na manekinach wskazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy jak i pasażera. Renault pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom innych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Badając ruch pedału hamulca do tyłu wykazano marginesowy wskaźnik ochrony stóp i kostek kierowcy. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była Dobra, klatki piersiowej - odpowiednia. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki wskazały niedostateczną ochronę klatki piersiowej. Zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem w przypadku uderzenia w tył pojazdu dla przednich siedzeń były dobre, dla tylnych słabe.

Uderzenie przodem
14,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
7,5pkt
Zderzenie ze słupem
6,2pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
1,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Na podstawie odczytów z czujników umieszczonych na manekinach, model zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę dziecka 3-letniego. Podczas testów wpływów bocznych ochrona dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego była odpowiednia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, co pozwala na ustawienie fotelika podtrzymującego dziecko tyłem do kierunku jazdy. Informacja dostarczana kierowcy o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, jest jasna i system został nagrodzony. W modelu może zostać zainstalowana większość fotelików dla dzieci dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
22,0pkt
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
6,0pkt
Instrukcja
10,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 68 %

Ochrona dostarczona przez zderzak była dobra, i samochód zdobył maksymalną ilość punktów. Frontowa krawędź maski w przeważającej mierze zapewniła słabą lub marginalną ochronę.Ochrona zapewniona przez maskę była odpowiednia lub marginalna.

Głowa
15,3 pkt
Miednica
3,2 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7 pkt | 56 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem i spełnia wymagania Euro NCAP. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości występuje jako opcja. System wspomagający jazdę w mieście jest dostępny jako opcja, nie został sprawdzony ze względu na prognozowaną niską liczbę sprzedaży. Model nie ma niezależnego układu hamulcowego.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia