Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 252 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap Seat Exeo 1.6 'Reference', LHD

Seat Exeo 1.6 'Reference', LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy kabriolet
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1430 kg
Wynik testu
77%
Ochrona dorosłego
81%
Ochrona dziecka
50%
Zabezpieczenie przechodnia
57%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

28 pkt | 77 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego. W Holandii, gdzie testowane auta były kupione poduszka powietrzna na kolana jest montowana w standardzie, ale nie jest ona dostępna we wszystkich europejskich krajach. Jednak wynik testu wskazuje, że poduszka nie prezentuje się efektywnie i twarde elementy deski rozdzielczej nadal stwarzają potencjalne ryzyko obrażeń ud i kolan kierowcy. Wynik jest bardzo podobny do auta bez poduszki powietrznej na kolana kierowcy, a więc liczba gwiazdek odnosi się do wersji z poduszką jak i bez. Exeo uzyskał komplet punktów za test zderzenia bocznego. Jednak w przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, pomiar obciążenia manekina wykazał słabą ochronę klatki piersiowej. Ponadto marginalne zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa.

Uderzenie przodem
10,9pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
6,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40 pkt | 81 %

Na podstawie pomiarów przedniego i bocznego uderzenia, auto uzyskało maksimum punktów za ochronę 3-latka. Przednie przesunięcie głowy nie był nadmierne, a w przypadku obu dzieci były one prawidłowo chronione przez foteliki również w czasie bocznego zderzenia. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest wystarczająco jasna. Również etykieta informująca o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika bez dezaktywacji poduszki jest nietrwała i niejasna.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
11,7pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
SEAT Roemer Duo
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

18 pkt | 50 %

Zderzak zapewnia w przeważającej mierze dobrą ochronę nóg pieszego, ale przednia krawędź nie uzyskała ani jednego punktu. Maska oferuje marginalne zabezpieczenie krytycznych dla głowy dziecka obszarów oraz bardzo słabe w przypadku głowy dorosłego.

Głowa
12,2 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
5,9 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

4 pkt | 57 %

ESC jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji, podobnie jak system przypominający o zapięciu pasów kierowcy. Ogranicznik prędkości również oferowany jest w standardzie jednak nie był dostępny w testowanym egzemplarzu.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
1,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy