Szukaj
Seat
Seat
4,1 (6 252 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Seat w pigułce

Test euroncap Seat Toledo (Car tested: Skoda Rapid 1.2TSI)

Seat Toledo (Car tested: Skoda Rapid 1.2TSI)
2012
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy coupe
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1093 kg
Wynik testu
94%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
69%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 94 %

Euro NCAP przypatrzył się modelowi pod względem struktur i stwierdził analogie z modelem Skoda Rapid, również w przypadku elementów instalacji. Euro NCAP potwierdził, że Toleda ma również taki sam poziom wyposażenia oraz poziom bezpieczeństwa jak model Rapid. W związku z tym Euro NCAP sądzi, że gwiazdorski wskaźnik modelu Skoda Rapid może byc zastosowany do modelu Seat Toledo. W testach zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę pasażera zajmującego miejsce z przodu. Czujniki wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych kierowcy i pasażera. Model gwarantuje podobny poziom ochrony innym pasażerom, zajmującym pozostałe miejsca. Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę kierowcy w teście bariery bocznej. W cięższym teście słupa bocznego, ochrona większości regionów ciała była dobra, a klatki piersiowej odpowiednia. Miejsca i zagłówki zapewniły marginalne zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
8,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzenia czołowego. Zminimalizowane prawdopodobieństwo urazów spowodowanych kontaktem z elementami wnętrza pojazdu. Poduszka powietrzna pasażera może zostać odłączona, dzięki czemu fotelik dla dziecka może zostać montowany tyłem do kierunku jazdy. Informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera dostarczana kierowcy nie jest jasna, system ten nie został nagrodzony. Informacja ostrzegająca o niebezpieczeństwie wypływającym z nieodpowiedniego ustawienia fotelika względem aktywnej poduszki powietrznej pasażera jest niewystarczająca.

Bazowa ocena auta
4,0pkt
Wydajność
11,2pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
PEKE G0 PLUS
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
PEKE G1 ISOFIX Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 69 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego i został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W większości obszarów mogących zostać uderzonymi przez głowę dziecka maska zapewniała dobrą ochronę. Jednak w obszarach mających duże szanse zostać uderzonymi przez głowę osoby dorosłej zapewniona ochrona w przeważającej mierze była słaba.

Głowa
16,6 pkt
Miednica
2,1 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem. System przypominający o zapięciu pasów jest standardem.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer