Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 339 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Skoda Superb 2.0 TDI 'Ambition', LHD

Skoda Superb 2.0 TDI 'Ambition', LHD
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1472 kg
Wynik testu
86%
Ochrona dorosłego
86%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
76%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.7 pkt | 86 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra za co model zdobył maksymalną liczbę punktów. W cięższym teście słupa bocznego czujniki badające kompresję żeber wykazały odpowiednią ochronę klatki piersiowej, ochrona pozostałych regionów ciała została oceniona jako dobra. Przednie oraz tylne fotele i zagłówki zapewniają marginalną ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Model wyposażony jest w autonomiczny system hamowania awaryjnego, który działa dla niskich prędkości charakterystycznych dla jazdy w mieście. System ten jest standardem.

Uderzenie przodem
7,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,2 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
15,9pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,0pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

42.2 pkt | 86 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej pasażera, za co model został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
23,2pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
11,2pkt
Instrukcja
7,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25.7 pkt | 71 %

Zderzak w przeważającej mierze zapewnił dobra ochronę nóg pieszego. Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobra ochronę obszaru miednicy. Powierzchnia maski oferowała ochronę, która była w przeważającej mierze odpowiednia. Słaby poziom ochrony odnotowany został w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
14,2 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
5,4 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

9.9 pkt | 76 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości spełnia wymogi EuroNCAP. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja. System poprawnie działa zarówno przy małych prędkościach w mieście, jak i dużych na otwartej drodze. Oczekuje się, że będzie pasował do większości sprzedawanych samochodów. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja. Jednak nie podlegał ocenie, nie oczekuje się, że spełnia wymogi EuroNCAP.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,6 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Front Assistant
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry