Szukaj
Smart
Smart
4,1 (177 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Smart w pigułce

Test euroncap smart forfour 999cc petrol 'passion', LHD

smart forfour 999cc petrol 'passion', LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Auta najmniejsze
Masa auta:
975 kg
Wynik testu
78%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
65%
Zabezpieczenie przechodnia
56%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.8 pkt | 78 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna podczas testu zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno kierowcy jak i pasażera. Model wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. Kompresji klatki piersiowej manekina pasażera wskazała marginalny poziom ochrony tego obszaru ciała w teście zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra z wyjątkiem klatki piersiowej, której ochrona była wystarczająca. W cięższym teście słupa bocznego czujniki wykazały słabą ochronę klatki piersiowej, ale inne obszary pozostawały dobrze chronione. Fotele i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu.

Uderzenie przodem
13,6pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
13,8pkt
Zderzenie ze słupem
13,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,5pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.1 pkt | 77 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został wyróżniony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
20,1pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
6,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Römer Baby safe plus
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
8,1pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

23.6 pkt | 65 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę nóg pieszego odnotowaną we wszystkich obszarach. Przednia krawędź maski oferowała zróżnicowany poziom ochrony miednicy, od słabej do dobrej. Maska w przeważającej mierze zapewniła odpowiednią lub marginalną ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, ze słabym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
15,2 pkt
Miednica
2,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

7.3 pkt | 56 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. Ogranicznik prędkości jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że zostanie zamontowany w większości sprzedawanych pojazdów. W związku z tym EuroNCAP zbadał system i ocenił go jako dobry. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, jednak nie został wzięty pod uwagę w trakcie oceny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego nie jest dostępny dla modelu.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia