Szukaj
Subaru
Subaru
4,3 (1 574 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Subaru w pigułce

Test euroncap Subaru Outback 2.0 diesel , LHD

Subaru Outback 2.0 diesel , LHD
2014
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy pickup
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1684 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
87%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
73%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32 pkt | 85 %

Kabina pasażerska pozostała stabilna w zderzeniu czołowym. Czujniki umieszczone na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Subaru wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie dostarczony pasażerom różnych rozmiarów, zajmujących pozostałe miejsca. W teście bariery bocznej, ochrona wszystkich regionów ciała była dobra, za co model został nagrodzony maksymalną liczbą punktów. W cięższych teście słupa bocznego zapewniona ochrona klatki piersiowej i brzucha była odpowiednia, natomiast głowy i bioder była dobra. Przednie siedzenia i zagłówki zapewniają dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Ochrona zapewniona przez miejsca tylne oceniona została na podstawie geometrii jako dobra. Autonomiczny układ hamulcowy Subaru's 'EyeSight' działa dla szerokiego wachlarza prędkości. Ponieważ system nie jest standardem, jego funkcjonalność nie kwalifikuje się do oceny.

Uderzenie przodem
14,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,3pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

43 pkt | 87 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego oraz 3-letniego w testach dynamicznych. Manekiny prezentujące dzieci były odpowiednio usadzone, tyłem do kierunku jazdy, zapewniając tym najlepszą formę ochrony w testach zderzenia czołowego. W teście bariery bocznej, oba manekiny były odpowiednio chronione przez strukturę fotelika dla dziecka. Ograniczone zostało ryzyko niebezpiecznego kontaktu głowy z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna pasażera jest domyślnie wyłączana, co pozwala na prawidłowe i bezpieczne ustawienie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki, za co system został nagrodzony. W pojeździe może zostać zainstalowana zdecydowana większość fotelików dla dzieci dostępna na rynku.

Bazowa ocena auta
22,8pkt
Wydajność
8,0pkt
Instrukcja
12,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Fair G 0/1 Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
8,0pkt
Instrukcja
10,8pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Römer Duo Plus
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25 pkt | 70 %

Zderzak zapewnił dobrą ochronę nóg pieszego. Przednia krawędź maski nie zdobyła żadnych punktów, zapewniając słabą ochronę regionu miednicy. Maska w przeważającej mierze zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę głowy pieszego w większości testowanych obszarów, ze słabym wynikiem dla obszarów sztywnych słupków przedniej szyby.

Głowa
18,9 pkt
Miednica
0,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10 pkt | 73 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem modelu. System przypominający o zapięciu pasów obejmuje wszystkie miejsca. System wspomagający jazdę w pasie ruchu jest dostępny jako opcja, oczekuje się jednak, że jest dopasowany do większości sprzedawanych samochodów i spełni wymogi EuroNCAP. System ograniczania prędkości nie jest dostępny. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest dostępny jako opcja, został oceniony jako dobry.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • EyeSight
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
    Default on
  • Wynik:
    Dobry