Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 975 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Toyota Avensis 2003

Avensis zapewnia pasażerom bezpieczeństwo. Konstrukcja pozostaje stabilna, maksymalna ochrona zderzenia bocznego. Tylko 2 pkty stracone za zderzenie czołowe. Avensis posiada dobry system przednich poduszek oraz czujniki. Poduszka powietrzna osłaniająca kolana uruchamia się podczas wypadków powyżej 25kph i wypada całkiem dobrze. Inteligentny system przypomina o zapięciu przednich pasów. Dla ochrony 3-latka zastosowano fotelik mocowany przy użyciu ISOFIX i górnego pasa, jednak poziom bezpieczeństwa nie był wysoki. Ochrona pieszego bardzo słaba.
Ogólne dane auta
Klasa Duże auta rodzinne
Nadwozie 4-drzwiowy sedan
Masa 1245 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Dwustopniowe poduszki powietrzne zapewniają ochronę nawet podczas poważnych wypadków. Czujnik wagi pomaga dostosować ciśnienie w poduszce kierowcy. Widać starania projektantów o bezpieczeństwo kolan i nóg kierowcy, a specjalna poduszka powietrzna jeszcze podnosi jego poziom. Podłoga doznała tylko niewielkiego uszkodzenia, piankowa poduszka osłania stopy i kostki. 3-pktowy centralny tylny pas jest dodatkowym plusem.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System ochrony bocznej zawiera poduszki powietrzne na tułów oraz na głowę, ta chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Avensis zdobyła maksymalną liczbę punktów za ten test.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 14 pkt (88%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 2 pkt (67%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 8 pkt (29%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 38 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak i krawędź przednia nie oferują żadnej ochrony. Jednak centralna część maski dobrze amortyzuje krytyczne dla głowy dziecka obszary.

Zabezpieczenie dziecka

Trwałe etykiety ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej. Wszystkie tylne pasy mogą zostać wykorzystane do przymocowania fotelika. 3-latka umieszczono w foteliku przodem przy pomocy ISOFIX i górnego pasa, dobra ochrona głowy w czasie zderzenia czołowego, słabiej w przypadku bocznego. Nacisk na klatkę piersiową również powyżej normy. Młodsze "dziecko" testowało fotelik tyłem, osłona głowy dobra, gorszy wynik jeśli chodzi o klatkę piersiową i szyje.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Toyota Avensis