Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 975 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 diesel 4x4, standard

Toyota Hilux Double-Cab, 2.4 diesel 4x4, standard
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
4-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
2050 kg
Wynik testu
85%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
73%
Zabezpieczenie przechodnia
25%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

32.6 pkt | 85 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. Poduszka powietrzna kierowcy pozostała niewystarczająco napełniona aby zapobiec osiągnięcia kontaktu z podłożem, głowa dotknęła kierownicy przez materiał poduszki. Mimo, że odczyty z manekinów nie były niebezpieczne, wynik punktowy został obniżony i ochrona została odpowiednio oceniona. Ochrona manekina pasażera była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. W próbie na pełnej szerokości sztywnej bariery ochrona została oceniona jako dobra, z wyjątkiem klatki piersiowej kierowcy której ochronę oceniono jako wystarczającą oraz ochrony klatki piersiowej pasażera tylnej kanapy, którą oceniono również jako wystarczającą. W obu próbach bocznego uderzenia, zarówno zderzenia z barierą jak i cięższego zderzenia z słupem, Hilux zdobył maksymalną ilość punktów z dobrą ochroną dla wszystkich krytycznych obszarów ciała. Podobnie dla ochrony kręgów szyjnych testy wykazały, że ochrona zapewniona przez przednie fotele oraz zagłówki była dobra w przypadku uderzenia w tył, także ocena geometryczna ocena tylnych siedzeń wykazała dobrą ochronę. Zwiększoną ochronę kręgów szyjnych zapewnia autonomiczny system hamowania awaryjnego dostępny jako część opcjonalnego pakietu nie zawartego w tej ocenie.

Uderzenie przodem
6,5pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,7pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.3 pkt | 82 %

W czołowym teście zderzeniowym napięcie szyi oraz przeciążenia klatki piersiowej wykazały odpowiednio marginalną i słabą ochronę tych części ciała u manekina dziecka 6 letniego. Ochrona manekina dziecka 10 letniego była dobra z wyjątkiem wystarczającej ochrony szyi; przy uderzeniu bocznym ochrona była dobra dla wszystkich krytycznych obszarów ciała obu manekinów. Hilux posiada automatyczny system dezaktywowania przedniej poduszki pasażera kiedy np. dziecięcy fotelik ustawiony przeciwnie do kierunku jazdy jest zamontowany na tym miejscu. System spełnił wymagania Euro NCAP i został doceniony. Wszystkie foteliki dla których Hilux jest zaprojektowany mogą zostać w nim zamontowane. Jednak, grupa 1 ISOFIX fotelików wymaga uwagi aby zapewnić prawidłową instalację, a środkowe miejsce tylnej kanapy jest uznane przez Toyotę jako niewłaściwe dla fotelików dziecięcych, aczkolwiek fotelik może być tam prawidłowo zamontowany.

Bazowa ocena auta
21,5pkt

Uderzenie z przodu
13,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
8,0 pkt
Montaż
10,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Toyota KidFix XP SICT
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco Junior
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30.9 pkt | 73 %

Pokrywa silnika zapewniła dobrą lub wystarczającą ochronę na prawie całej powierzchni z kilkoma gorszymi wynikami wzdłuż przedniej krawędzi oraz na słupkach przedniej szyby. Ochrona zapewniona przez zderzak dla nóg pieszego oraz ochrona miednicy była dobra dla wszystkich sprawdzanych punktów. Autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych jest dostępny jako opcja i jego działanie nie jest uwzględnione w tej ocenie.

Głowa
18,9 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

3 pkt | 25 %

Hilux posiada standardowo system przypominania o pasach dla przednich i tylnych miejsc. Pozostałe elementy związane z Systemami Bezpieczeństwa są dostępne w opcjonalnym pakiecie bezpieczeństwa i nie są ujęte w tej ocenie.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia