Szukaj
Toyota
Toyota
4,2 (10 975 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Toyota w pigułce

Test euroncap Prius Hybrid

Prius Hybrid
2016
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Duże auta rodzinne
Masa auta:
1387 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
82%
Ochrona dziecka
77%
Zabezpieczenie przechodnia
85%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35 pkt | 92 %

Przedział pasażerski pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Czujniki umieszczone w manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Toyota pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz dla tych siedzących na różnych pozycjach. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna na podstawie odczytów ściśnięcia z manekina. Na pełnej szerokości sztywnej bariery czołowego uderzenia ochrona kierowcy i pasażerów tylnych manekinów została oceniona jako dobra, z wyjątkiem piersi, których ochrona była wystarczająca. W teście barier bocznych, Prius zdobyła maksymalną liczbę punktów z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Jednak w cięższym teście bocznym odczyty ściśnięcia klatki piersiowej wskazały słabą ochronę, wszystkie inne obszary ciała są dobrze chronione. Przednie fotele i zagłówki wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył. Prius jest standardowo wyposażony w Toyota Safety Sense, który zawiera autonomiczny system hamowania awaryjnego. NCAP ujawniła wysoką wydajność tego systemu, samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów.

Uderzenie przodem
7,0pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,6pkt
AEB Miasto
3,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

40.3 pkt | 82 %

W czołowym teście zderzeniowym czujniki wykazały dobrą ochronę wszystkich części ciała manekina zastępującego 10letnie dziecko, i wszystkich części oprócz klatki piersiowej dla manekina zastępującego 6letnie dziecko. W zderzeniu bocznym, maksymalną liczbę punktów zdobył zarówno 6 i 10 letni manekin, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić założenie fotelika tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera. Dzięki jasnym informacjom przekazywanym kierowcy dotyczących statusu poduszki powietrznej system został nagrodzony.

Bazowa ocena auta
23,1pkt

Uderzenie z przodu
15,1 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
11,3pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Renault Kiddy Easyfix
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

32.7 pkt | 77 %

Zderzak zdobył maksymalną liczbę punktów, z dobrymi wynikami na wszystkich miejscach testowych. Ochrona miednicy była w większości dobra, w niektórych obszarach na zewnętrznych krawędziach słaba. Autonomiczny system hamowania awaryjnego Prius jest w stanie wykrywać pieszych. W testach Euro NCAP, system wypadł dobrze, udało mu się uniknąć zderzenia lub zmniejszyć jego siłę w zdecydowanej większości przypadków.

Głowa
16,9 pkt
Miednica
4,8 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.2 pkt | 85 %

Toyota Safety Sense jest standardowym wyposażeniem. Obejmuje on autonomiczny układ hamulcowy, który działa przy prędkościach autostradowych i pokazał dobre wyniki w testach Euro NCAP. System asystenta pasa ruchu, który ostrzega kierowcę jeśli dryfuje on na pasie. System bazy fotoradarów z ogranicznikiem prędkości informuje kierowcę o ograniczeniach prędkości i pomaga ustawić dopuszczalną prędkość.

Ogranicznik prędkości
2,0 pkt
Asystent pasa ruchu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,5 pkt
Systemy AEB
2,8 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny