Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 955 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Test euroncap Volkswagen Sharan 2.0 diesel 'Trendline', LHD

Volkswagen Sharan 2.0 diesel 'Trendline', LHD
2010
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1774 kg
Wynik testu
96%
Ochrona dorosłego
80%
Ochrona dziecka
46%
Zabezpieczenie przechodnia
71%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

34 pkt | 96 %

Seat Alhambra jest strukturalnie identyczny jak VW Sharan oraz posiada takie samo wyposażenie i poziom bezpieczeństwa. Wobec tego Euro NCAP wierzy, że wyniki VW Sharan będą odpowiadały wynikom Seata Alhambry. Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia czołowego, panel przedniej szyby został wgnieciony tylko o 2 mm. Pomiary obciążenia manekina wykazały dobrą ochronę kolan oraz ud przednich pasażerów. Dodatkowy test potwierdził taki sam poziom ochrony pasażerów różnych rozmiarów i siedzących w różnych pozycjach. Manekin pasażera przedniego również dobrze zniósł zderzenie czołowe - zdobył komplet punktów. Podobny wynik auto otrzymało za test zderzenia bocznego. W przypadku bardziej poważnego zderzenia ze słupem, ochrona klatki piersiowej i brzucha była raczej wystarczająca. Auto oferuje dobre zabezpieczenie szyjnego odcinka kręgosłupa podczas kolizji tyłem.

Uderzenie przodem
15,4pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku przez auto
8,0pkt
Zderzenie ze słupem
7,5pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,6pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

39 pkt | 80 %

W czasie zderzenia czołowego, przednie przesunięcie manekina 3-latka, umieszczonego w foteliku przodem, nie było nadmierne. W trakcie zderzenia bocznego oba manekiny były dobrze chronione przez boki fotelików. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem. Jednak informacja o statusie poduszki nie jest wystarczająco jasna. Etykieta ostrzegająca o niebezpieczeństwie montowania fotelika bez dezaktywacji poduszki była niejasna, źle umieszczona i nietrwale przymocowana. Wszystkie pozycje foteli umożliwiają montaż uniwersalnego systemu fotelików.

Bazowa ocena auta
5,0pkt
Wydajność
10,9pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 6 lat
Siedzonko:
Bobsy G0 plus Isofix
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 6 lat
Dziecko 6 lat
Wydajność
11,3pkt
Instrukcja
4,0pkt
Montaż
2,0pkt
Dziecko 10 lat
Siedzonko:
Bobsy G0/1
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 10 lat
Dziecko 10 lat

Niechronieni użytkownicy drogi

16 pkt | 46 %

Zderzak oferuje dobrą ochronę nóg pieszego w przypadku większości pól, ale bardzo słabą dla niektórych. Przednia krawędź maski spisała się bardzo słabo i nie uzyskała ani jednego punktu. Przeważająca liczba krytycznych dla głowy dziecka obszarów maski zapewnia dobrą amortyzację. Jednak jeśli chodzi o dorosłego - zanotowano głównie bardzo słaby poziom ochrony.

Głowa
12,4 pkt
Miednica
0,0 pkt
Nogi
4,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

5 pkt | 71 %

ESC jest standardowym wyposażeniem Seata. Przednie fotele są wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów. Dla tylnych foteli system jest montowany w standardzie w przypadku 6- i 7-miejscowego auta. system jest również możliwy do nabycia jako opcja dla wariantu 5-miejscowego, jednak liczba egzemplarzy sprzedawanych z systemem pozwala zakwalifikować go do oceny.

Ogranicznik prędkości
0,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy