Szukaj
Volkswagen
Volkswagen
4,1 (16 953 oceny)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volkswagen w pigułce

Volkswagen Touran 2003

Euro NCAP zezwoliło na powtórny test zderzenia bocznego po ulepszeniach modelu. Niewiele zabrakło do zdobycia 5. gwiazdki. Konstrukcja doznała niewielkiego zniekształcenia w czasie zderzenia czołowego. Bardzo słaba ochrona dziecka, dużo lepiej jeśli chodzi o pieszego. 3 gwiazdki w tym teście - drugi wynik w Europie.
Ogólne dane auta
Klasa Minivany
Nadwozie minivan
Masa 1460 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka -

Ochrona przy uderzeniach

Nacisk na klatkę piersiową pasażera był wyższy niż w przypadku kierowcy, ale oba w normie. Mimo starań projektantów, obszar kolan kierowcy nie jest w pełni bezpieczny. Twarde elementy poniżej deski rozdzielczej narażają nogi na ryzyko obrażeń. Plusem jest małe uszkodzenie na poziomie przedniego panelu, a podłoga zabezpiecza stopy kierowcy. Wszystkie tylne pasy 3-pktowe.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

System zabezpieczeń zawiera boczne poduszki na tułów oraz na głowę, która chroni również pasażerów na tylnych siedzeniach. Konstrukcja i poduszki bardzo dobrze wypadły w czasie testu zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 13 pkt (81%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 1 pkt (33%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 19 pkt (68%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 47 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Duża przednia szyba i przyjazny przód auta zapewniają amortyzację, tylko nieco słabszy wynik testu krawędzi przedniej. Ogólnie rezultat na 3 gwiazdki.

Zabezpieczenie dziecka

Rysunek na centralnym panelu oraz łatwa do usunięcia nalepka na przedniej szybie nie ostrzegają przed niebezpieczeństwem umieszczania fotelika tyłem na przeciwko poduszki powietrznej. Poduszka pasażera może zostać unieruchomiona za pomocą przycisku on/off, ale brak instrukcji. Starsze "dziecko" testowało fotelik przodem, a 1,5-roczne - tyłem do kierunku jazdy. Głowa w czasie zderzenia bocznego, w obu przypadkach, dobrze chroniona. Dużo słabszy wynik zderzenia czołowego, również wysokie obciążenie klatki piersiowej i szyi.

1,5 - letniego Britax Roemer Baby-safe tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Britax Roemer Duotyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volkswagen Touran