Szukaj
Volvo
Volvo
4,3 (5 348 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Volvo w pigułce

Volvo XC60 diesel ´Momentum´ 2008

Ogólne dane auta
Klasa Małe auta terenowe
Nadwozie 5-drzwiowy terenowy
Masa 1850 kg
Uśrednione wyniki testu
Bezpieczeństwo dorosłego
Potrącenie pieszego
Bezpieczeństwo dziecka

Ochrona przy uderzeniach

Kabina pasażerska pozostała stabilna w trakcie zderzenia, a przedni panel przesunął się w tył tylko o 3 mm. Kolumna sterownicza została tak zaprojektowana, by na skutek uderzenia, przesunęła się pionowo, stwarzając dodatkową przestrzeń dla lepszej ochrony kierowcy. Ograniczniki w pasach bezpieczeństwa zmniejszają napięcie, dostosowując je do pozycji pasażera i siły uderzenia. Na podstawie pomiarów obciążenia, bardzo dobra ochrona kolan i ud zapewniana jest pasażerom różnych rozmiarów i w różnych pozycjach.

Ochrona kierowcy

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pasażera

zderzenie czołowe
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

XC60 uzyskał maksymalną liczbę punktów za testy zderzenia bocznego i zderzenia ze słupem.

Ochrona kierowcy

zderzenie boczne
dobra
wystarczająca
marginalna
słaba
bardzo słaba

Ochrona pieszego

dobra
wystarczająca
marginalna
Szczegóły testu
Zderzenie czołowe 16 pkt (100%)
Zderzenie boczne 16 pkt (100%)
Pasy bezpieczeństwa 3 pkt (100%)
Zderzenie ze słupem 2 pkt (100%)
Potrącenie pieszego 17 pkt (61%)
Bezpieczeństwo dziecka 39 pkt (91%)
Uśredniony wynik zderzeniowy 86 %
Wyposażenie samochodu
Napinacze przednich pasów bezpieczeństwa
Limit wagi przednich pasów bezpieczeństwa
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
Boczne poduszki powietrzne na ciało
Boczne poduszki powietrzne na głowę
Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
ISOfix przednie
ISOfix tylne
Ochrona pieszego

Zderzak zdobył maksimum punktów za ochronę nóg pieszego. Jednak, dodatkowe testy wykazały pewne obszary, w centralnej części, o słabszych wynikach. Krytyczne dla głowy dziecka pola maski wykazują wystarczające zabezpieczenie. Dużo gorzej jeśli chodzi o głowę dorosłego - brak punktów ze strony przedniej krawędzi.

Zabezpieczenie dziecka

Obaj młodzi pasażerowie zostali umieszczeni w fotelikach tyłem do kierunku jazdy. Na podstawie pomiarów obciążenia manekinów w trakcie testów dynamicznych, XC60 zdobyło komplet punktów za ochronę 3-latka i straciło tylko część punktu za ochronę 1,5-rocznego dziecka. Poduszka powietrzna pasażera może zostać unieruchomiona by umożliwić montaż fotelika tyłem na przednim siedzeniu. Jednak informacja o jej statusie nie jest dostatecznie jasna. Etykiety ostrzegające o niebezpieczeństwie umieszczania fotelika tyłem na przeciwko aktywnej poduszki są niejasne i nietrwałe. Obecność mocowań ISOFIX na tylnych siedzeniach również niewystarczająco oznaczona.

1,5 - letniego Volvo child seat tyłem do kierunku jazdy
3,0 - letniego Volvo child seattyłem do kierunku jazdy

Zdjęcia

Volvo XC60 diesel ´Momentum´