Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Fiat Bravo II

Lata produkcji: 2006 - teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja modelu została zaprezentowana w 2007 roku. Bravo II zastąpił największy niewypał w historii włoskiej marki, Fiata Stilo. Stylistycznie model nawiązuje do Grande Punto (przód) oraz pierwszej generacji Bravo (charakterystyczne tylne, pierścieniowe światła). Za projekt samochodu odpowiadało biuro Fiat Style Centre. W Australii model oferowany jest jako Fiat Ritmo, gdyż prawa do nazwy Bravo zarezerwowała na Antypodach Mazda.

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo.
Luzacjusz: Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce.

Jaki slinik wybrać?

Era starych, fiatowskich silników w tym modelu minęła! Podstawowy, benzynowy 1.4l o mocy 90KM zadowoli zwolenników statecznego życia. Warto jednak dołożyć trochę więcej i kupić motor o tej samej pojemności, ale z turbosprężarką. Generuje 120 lub 150KM, spala niewiele więcej paliwa niż słabszy brat i dorzuca wypieki na twarzy – szczególnie mocniejsza wersja. Fiat pokochał swoje diesle i w Bravo II zaoferował spory wybór. Najsłabszy Multijet ma 1.6l i 105KM. Radzi sobie z autem całkiem nieźle, ale jak kupować, to coś ciekawszego. Mocniejsza wersja ma 120KM, też jest oszczędna, a ucieszy bardziej. Dla wybrednych topowe diesle 1.9l 150KM oraz 2.0l 165KM – wcielenie świetnych osiągów i ochrony więdnących drzew. Szkoda tylko, że nie „kręcą” się jak „benzynowce”... .

Dane techniczne Fiat Bravo II

Silniki

Moc silników 90-165 KM

Poj. silników 1 368-1 956 cm3

Prędkość maks. 179-215 km/h

Przyspieszenia 0-100 8,2-12,5 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Fiat Bravo II

Średnia ocena modelu

na podstawie 505 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Niższa klasa średnia 4.06

Zalety

+ Silnik

+ Układ jezdny

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania

- Skrzynia biegów

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (91%)
NIE (9%)

Wybrane oceny kierowców Fiat Bravo II

Samochód jest przeciętny. Niezaprzeczalnie jego największa zaletą jest wygląd :) Niby nieistotna cecha, ale pozwala lubić to auto. Zwłaszcza że ... więcejjeśli akurat wszystko w nim działa, to potrafi naprawdę dać przyjemność z jazdy. Najbardziej daje się we znaki polityka producenta. Fiat wypuszcza na rynek piękne auto, i ma nadzieję że jakoś się obroni. Samochód jest wybitnie niedopracowany, i testowany tak naprawdę na klientach zamiast na fabrycznych jazdach testowych. To jeszcze mozna zrozumieć - wiadomo, koszty. Ale dlaczego producent istniejący na rynku już tyle lat, nie potrafi się uczyć na własnych błędach? Takiemu np. Golfowi można zarzucić że jest na PL rynku przesadnie gloryfikowany, że ma nudną stylistykę - to wszystko prawda. Jednak tam widać wyraźną konsekwencję - mimo że pewnych wpadek nie da się uniknąć, to jednak z generacji na generacje te auta są coraz doskonalsze, widać że ktoś myśli i wyciąga wnioski. U Włochów totalnie odwrotnie - wszystko jakby było robione bez pomyślunku. Z generacji na generację auta mają te same mankamenty. Czy Bravo w ogólnej ocenie pozostaje daleko w tyle za konkurentami? Nie, bez przesady. Czy jest w czymś lepsze? Tak... ukryj
dodano 01.08.2011 przez
Tu moja opinia z blogu http://nuovabravo.blox.pl po roku użytkowania: Tak tak, to już rok czasu odkąd jeżdżę Bravo. Powinien być jakiś ... więcejszampanik hehe (może dziś trzeba będzie pomyśleć). W rok przejechałem 19000 km i takie mnie naszły myśli: Zalety: -elastyczny silnik z powerem od niskich obrotów -zadowalające spalanie (szczególnie w mieście) -wciąż piękny design i materiały -pakowny nie jest, ale jakoś zawsze wszystko upchałem hehe -audio -super układ hamulcowy -dobry klimatronik -miękkie podłokietniki w drzwiach Wady: -spalanie na trasie mogłoby być niższe (jakieś 7l jest) -fotele mojej wersji... dają radę, ale mogliby sporo poprawić, w 9letniej primierze się fajniej siedziało -za mało schowków! Powinien być schowek na okulary, więcej na desce schowków, w drzwiach na butelki, w tunelu na puszki tak by się nei przewracały, chłodzony duży schowek -wycieraczki dobrze nie zbierają, trzeba nowe jakieś wypróbować Usterki: -wgnieciona felga -mały odprysk-rysa na drzwiach -schlał trochę płynu chłodniczego, ale od dolewki nic nie ubywa -akcja serwisowa (coś tam sprawdzali) -przecięta część gumy przy klapie silnikowej (od nowości...) -bardzo podatny na zarysowania a'la carbon deski rozdzielczej -żona miała problem z otwarciem drzwi (centralny sprawdzany w serwisie) -czujnik alarmu, się przyłamał w jednym miejscu i się aktywował czasami kiedy nie powinien (nowy w ASO założony) Czy kupiłbym go drugi raz? TAK, ale z pakietem sport (inne siedzenia, podobno dużo fajniejsze). Czasem myślę, że jednak się starzeje bo bym chciał SUVa tak żeby się nie przejmować podwoziem, felgami i dziurami oraz wysokimi krawężnikami i leśnymi drogami. Ale to dopiero jak już Fiacior dojeździ do końca :] czyli mam nadzieję, za jakieś 15 lat (w sumie 14 hehe). ukryj
dodano 12.10.2009 przez
Naprawdę super auto w tej klasie cenowej. nie znajdziecie lepszego. Wygląd ponad przeciętny wykonanie to samo. Niezawodność jeśli będzie taka ... więcejjak Punciaka to super. ukryj
dodano 28.10.2010 przez
Jeżeli chodzi o zakup to Fiacik konkurował z VW Golfem, Fordem Focusem i Citroenem C4. VW okazał się Vieśwagenem ponieważ ... więcejza 60 tys zaoferowano mi golfa z 2 poduszkami, centralnym zamkiem i abs-em. Pracownik salonu łaskawie powiedział że dorzucą jeszcze radio. Ford przegrał brakiem klimatyzacji, a Citroen odpadł po jeździe próbnej. Fiacik zauroczył mnie swoim wyglądem już na samym początku. Jak pierwszy raz wsiadłem do środka, poczułem się jakby producent wyprodukował do właśnie dla mnie. Trzymając kierownicę czułem się naturalną częścią samochodu. Uwielbiam mój samochód i dbam o niego. Oczywiście jeżeli chodzi o pielęgnację to myję go tylko ręcznie i raz na 2 miesiące woskuję, co widać po lakierze, który jest w stanie idealnym. Żadnych rys, otarć, co zwłaszcza widać po myjniach automatycznych. Myślę, że za to wszystko moje autko jest mi wdzięczne i że będzie mi służyć bardzo bardzooo długo. ukryj
dodano 05.10.2008 przez
Zobacz oceny Fiat Bravo II Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Fiat Bravo II

Pb
5,37 - 13,50
Na podstawie 297 raportów spalania
ON
4,33 - 8,80
Na podstawie 312 raportów spalania
LPG
5,77 - 13,03
Na podstawie 25 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Fiat Bravo II

Przejechałem do tej pory 9000 km w szczególności jazda po mieście (Poznań)i tak jeżdżąc ekonomicznie po mieście czyli tak jak ... więcejznakomita większość kierowców po poznańskich arteriach można spokojnie osiągnąć średnie 8,5l/100 silnik jest przecież bardzo elastyczny jednak tak raczej nie jeżdżę na co dzień wiec średnia w mieście to 10 l/100, oczywiście auto potrafi spalic więcej wystarczy wcisnąć przycisk sport, wtedy średnia spalania idzie w górę mocno tak do 12 l/100,a może i więcej ale to już zupełnie inny temat bo są to często doznania ekstremalne raczej, co do spalania na trasie to spokojnie można się zmieścić w 6,5 l/100 ale to chyba jadąc tak do 120-130 ja jednak preferuje jazdę tak do 160 km/h z wyprzedaniem wtedy to 7,5 l/100 czasami 8l/100 ale to jak pokazuję możliwości auta . Jednak jadąc zgodnie z przepisami ruchu drogowego czyli tam gidze jest dozwolone 60 to 60 km/h a poza wioskami do 100 km/h można spalić spokojnie 5,5l/100 z tego co pamiętam to tak jak podaje fabryka wiem bo sprawdzałem na odcinku 30 km, silniczek jest fajny, skrzynia jest zestopniowana raczej sportowo krótkie przełożenia, jej plusy można docenić przy sportowej jeździe czyli takiej aż pod czerwone pole obrotomierza, polecam gorąco ten silnik osobą o zacięciu sportowym, nie będziecie zawiedzeni ludziom liczącym na ekonomie odradzam kupcie sobie wtedy ropniaka.. Muszę nadmienić jeszcze o jednej rzeczy, mianowicie z autka jestem zadowolony bardzo, silnik bardzo udany jednak według mnie fiat dał przysłowiowej dup…y wstawiając do sterowania tego silnika elektrycznie sterowana przepustnicę to znaczy nie taką sterowaną za pomocą cięgna (linki) to jest często powodem jakichś nieprawdopodobnych spalań które podają inni użytkownicy samochodów z tymi silnikami niestety ten element wymusza od kierowcy wyczucie pedału gazu minimalne opóźnienie na reakcję otwarcia przepustnicy, zabieg ten ze strony fiata miał na celu nadanie bardziej cywilizowanego zachowania temu silnikowi, ale tak się niestety teraz robi nowe Subaru też jest okaleczone w ten sam sposób to tyle pozdrawiam. ukryj
dodano 15.06.2009 przez
Spalanie tego auta to temat rzeka. W mieście pali mniej niż na autostradzie. W cyklu miejskim przy normalnej jeździe po ... więcejzakorkowanym Poznaniu komputer pokazuje 6.0 - 6.2 l/100km. Kiedy wyjadę na autostradę to spalanie rośnie do 6.5 przy 140km/h na liczniku gdy GPS pokazuje wtedy prędkość 126km/h. Czyli licznik oszukuje o 10%. Do tego komputer zaniża spalanie średnie o 0,4 l. W efekcie auto pali w mieście około 6,7l. co i tak jest bardzo dobrym wynikiem jak na 1,3t. i 120KM. Producent podaje apetyt w cyklu miejskim na poziomie 6,9. Na autostradzie przy 126km/h Bravo pali 7 litrów co jest żenadą. To efekt braku 6 biegu oraz dość szerokiego i wysokiego rozmiaru auta w stosunku do jego długości. Gdyby auto było dłuższe o 70cm spalanie na pewno by spadło. Inną sprawą jest także konstrukcja tył auta gdzie w wyniku zawirowań i oderwania strug rośnie opór powietrza. Można to poznać po powierzchni, która ulega zabrudzeniu zimą na tylnej części karoserii w wyniku własnych "turbulencji" powietrza. No ale takie są koszty dużego bagażnika. Apetytowi na paliwo nie pomagają także duże lusterka. W wartościach zużycia paliwa może kryć się jeszcze jedno zakłamanie, nie sprawdziłem czy licznik przebytych kilometrów jest wiarygodny licząc w tym aspekcie na uczciwość producenta. Warto zaznaczyć, że moje wyliczenia robiłem zimą przy ujemnych temperaturach, na zimowych oponach i przy małym przebiegu auta. W podsumowaniu można dodać, że w Polsce autostrad wiele nie ma a zwykłe szosy to raczej teren zabudowany niż trasa więc na nasze warunki auto wręcz idealne. Jeździć należy od 1500 do 2500 o/min i hamować silnikiem a auto odwdzięczy się na stacji benzynowej. ukryj
dodano 18.01.2009 przez
Auto mam od 3 miesięcy. Przebieg to 4,5 tys km. Od początku przy spokojnej jeździe mieszanej (ok. 60% miasto, 40% ... więcejtrasy pozamiejskie, dwupasmowe, raczej szybkie - Śląsk) spalanie to 9 litrów. Wahania od 8,7 do 9,3 litra. Zawsze z włączoną klimą i latem (wysokie temperatury ok. 24-32 stopnie). Trasa nad morze ok. 750 km w jedną stronę bez klimy (nocą) w 3 osoby plus pełny bagażnik to 7,4 litra z tym że jazda od 110-160 km/h, średnio ok. 130 km/h, niemal wyłącznie autostrada lub S3. Ogólnie mam wrażenie że auto musi średnio zjadać te 9 litrów i nie ma co z tym walczyć, trzeba to polubić. Minus jest taki że aby obniżyć spalananie trzeba się naprawdę starać na co nie mam czasu i ochoty, ale żeby podwyższyć ponad 9 litrów też trzeba piłować silnik, bo jeżdżąc nawet umiarkowanie dynamicznie wychodzi te 9-9,3 litra z klimą. Ja przyjąłem taktykę nie patrzenia na komputer i średnie zużycie - to daje mi przyjemność z jazdy a średnia i tak wyjdzie ok. 9 litrów. W zamian za to auto ma bezproblemowy silnik, o wiele tańszy w eksploatacji i naprawach niż diesel, nie ma turbodziury, no i kosztuje ok. 50 tys zł z pełnym wypasem (mam nawet sportowe wnętrze - fotele z wersji Sport). Mój brat ma BMW serii 1 z 2013 r. 2,0d 184 KM, 7,2 s do setki i spala średnio ok. 5,8 litra ale zapłacił 154 tys zł czyli tyle co 3 moje Fiaty Bravo. WARTO? wątpię. ukryj
dodano 28.08.2014 przez
Moje Bravo TJet 120KM kupiłem z początkiem listopada 2009 r.Piszę ten post, gdyż wybierając model auta, Forum było mi bardzo ... więcejpomocne, a więc w rewanżu dla przyszłych użytkowników. Obecnie przejechałem 6000 tys. km. z czego 4 tys. to jazda po mieście (200 tys. mieszkańców, odcinki codziennie 2km- do pracy oraz pozostałe do 10km max), natomiast 2tys. to trasa po autostradach Austrii i Czech. Po mieście jeżdżę spokojnie bez ostrego deptania po "gazie". Trasa to prędkość pomiędzy 140 a 160 non stop, ze wskazaniem na 150/160km/h - to istotne, gdyż wskazania średniego spalania przy 140 to 9-10l, a przy 160 to 10-12l. (na dachu miałem bagażnik i narty). A więc reasumując: miasto w zimie - 10,2l miasto jesienią (bez mrozów) - 9,5l trasa 140-160 km/h - 9,5l trasa do 120km/h - 8l Przy bardzo oszczędnej jeździe na trasie do 120 km/h można zejść do ok 8l/100km. W mieście pomimo licznych prób stosowania ecodrivingu nie udało mi się spalić poniżej 9,5l/100km. W moim przypadku auto pali tyle samo teraz jak i w dniu odbioru z salonu, niestety. Pozostałe wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne. Auto rwie do przodu, raczej nie brakuje mu mocy i jest ciche, nawet przy prędkościach około 180km/h. Ogólnie daje kierowcy dużo radości. Pozdrawiam. ukryj
dodano 07.03.2010 przez
autko bardzo dynamiczne i przyjemne w jeździe. jest dość sztywne co daje nam fajny komfort prowadzenia autka czujemy jakby było ... więcejprzyklejone, niestety ma to słabe strony na nierównej nawierzchni czuć po czym się jedzie. wydaje się autem o dość dużym prześwicie nic bardziej mylnego on prawie leży na ziemi i to jest fajne bo w połączeniu z twardym zawieszeniem daje pewność prowadzenia lecz trzeba uważać gdzie się jedzie. opony 205/55/16 są chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem, wyglądają dobrze i amortyzują nierówności, jeździłem trochę na 17" kolach -porażka auto staje się sztywniejsze i fajnie się prowadzi na równych drogach a takich w miastach mamy mało. wymiana filtra powietrza to zadanie dla kogoś ze zdolnościami manualnymi manual poniżej w linku można sobie zobaczyć http://fiatklubpolska.pl/blog/seth-9044/wymiana-filtra-powietrza-bravo-ii-1-9-120-km-35/ spalanie jak w opisie ogólnie jazda na trasie 170 km do 120 km z kompletem ludzi lub 2 osoby i pełen załadunek po dach i do siedzeń przednich to koszt 5,4l/100km jazda przepisowa do 90km/h bez gwałtownych przyśpieszeń i w 2 osoby to 4.6. miasto depcząc czasem na czerwone pole i pisk opon na 3 biegu to spalanie 7l/100km spokojnie jadąc 6,3/100km to ukryj
dodano 23.10.2011 przez
Zobacz raporty spalania Fiat Bravo II Dodaj raport spalania

Publikacje o Fiat Bravo

Przeczytaj pozostałe 14 publikacje o Fiat Bravo

Nowe Fiat Bravo

nowe Fiat Bravo
Fiat Bravo II
ceny od 59 990 zł do 60 990

Fiat Bravo II Hatchback 5d Seria 3 1.6 MultiJet 16V 120KM od 2014

w pakiecie EASY

w cenie katalogowej brutto

60 990 zł

Wyposażenie standardowe
Fotel pasażera z regulacją wysokości
Podłokietnik przedni z chłodzonym schowkiem
Felgi aluminiowe 16", opony 205/55
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałą 1 ofertę Fiat Bravo

Dealerzy Fiat

PARTNER J.Pączyński, W.Puczka S.J.

Fiat Partner Bytom

śląskie, Bytom, Strzelców Bytomskich 40B

Więcej

AUTO SERVIS

AUTO SERVIS MICHAŁ BOROŃ Fiat Nowy Targ

małopolskie, Nowy Targ, Krakowska 3

Więcej

GANINEX GAZDA GROUP

GANINEX GAZDA GROUP Fiat Pszczyna

śląskie, Pszczyna, Bielska 31C

Więcej

INTERAUTO

INTER AUTO Fiat Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60A

Więcej

MOTO SOWA

MOTO SOWA Wojciech Sowa

małopolskie, Nowy Sącz, Wielopole 140

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Fiat Bravo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

5 261

Przejechany dystans

810 480 zł

Zatankowanego paliwa

176 838 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

568

Wydanych pieniędzy

183 861 zł

Średnie wydatki na auto

1 149 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 679

Wydanych pieniędzy

316 190 zł

Średnie wydatki na auto

1 976 zł

ZOBACZ 160 dzienników kosztów Fiat Bravo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 47
komentarzy(23)
komentarzy(2)
komentarzy(7)
komentarzy(2)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
Zobacz inne typowe słabe punkty Fiat Bravo II dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 15
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Fiat Bravo II Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Fiat Bravo II

Liczba wpisów: 17
LPG zamontowane w Łomży. Instalacja na sterowniku AGIS OBD CAN. Po przebiegu 10 000 km bez problemów. Silnik nic nie ... więcejstracił na mocy i rozwija ją bez żadnych szarpnięć nawet przy mocnych przyśpieszeniach. Ostatnio robiłem test spalania. Na 1425 km auto spaliło 22,2 l Pb 95 na rozgrzanie silnika + 108,2 l LPG. Łącznie daje to 130,5 l. zatem 130,4 l / 1425 km daje 9,2 l/100km LPG i Pb. Przy obecnych cenach 5.4 zł PB i 2,75 daje koszt przejechania 100 km ok.30 zł. Auto użytkuję w proporcjach ok. 35/65 miasto/trasa. ukryj
dodano 02.01.2012 przez
Jedynie jak konczy sie gaz (ponizej 15L) przy depnieciu w gaz przelacza sie na benzyne. Spalanie to 10.5 na gazie ... więceja 8.5 na benzynie. Instalacja zakladana w Kusiętach koło Częstochowy w warsztacie p. Gawrona. Dałem dużo bo w 2009 wydałem 4000zł ukryj
dodano 06.06.2012 przez
Już wcześniej na benzynie na niskich obrotach falował silnik. Na gazie jest to mocniej odczuwalne. Jest bardziej mułowaty (tylko 90 ... więcejKM) na gazie, ale spalanie nawet tylko 8 l/100 km Koszty jazdy w porównaniu z benzyną rewelacja !! ukryj
dodano 03.06.2014 przez
Zamontowałem gaz w tej firmie, pomimo tego że jestem z Oświęcimia i mam do niej kawałek. W wyborze firmy montującej ... więcejpomogły mi opinie na tym portalu.Autko jeździ idealnie.Polecam ukryj
dodano 15.06.2011 przez
Bardzo dobra oszczędna instalacja , wszystko działa sprawnie bez zarzutów , instalacje zakładałem 2 lata temu , zakładałem ją na ... więcejulicy Ostrobramskiej w Energy Gaz Polska . ukryj
dodano 19.06.2015 przez
Bez zastrzeżeń. Spalanie na LPG 8 litrów, wymiana tylko filtrów bez regulacji, bo nie było potrzeby. Jestem bardzo zadowolony z ... więcejtej instalacji jak i z montażu. ukryj
dodano 28.09.2012 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Bravo II

Skarbnica wiedzy o Fiat Bravo

Ciekawostki
dodano 11.10.2012 przez
W tym modelu Fiat w ciekawy sposób zrealizował doświetlanie zakrętów podczas skrętu kół. Po prostu w zależności w którą stronę skręcamy włączy się odpowiedni halogen.…
dodano 04.10.2012 przez
Mało kto wie, że za systemem Blue&Me montowanym w tym samochodzie stoi firma Microsoft. Dlatego też w aucie znajdziemy m.in. wbudowany odtwarzacz Windows Media Player…
dodano 09.08.2011 przez
Bravo i Brava otrzymały tytuł "Car of The Year" 1996 (COTY).
Zobacz więcej Podziel się wiedzą