Szukaj

Informacje o Fiat Croma II

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Klasa średnia
Druga generacja Cromy pojawiła się na rynku w 2005 roku, po dziewięcioletniej przerwie od wycofania z produkcji Cromy I. Model oparto na płycie podłogowej Epsilon opracowanej wspólnie z General Motors i wykorzystanej również m. in. w Alfie Romeo 159 i Saabie 9-3. Croma II podobnie, jak jej poprzednik została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Trudno jednak znaleźć stylistyczne podobieństwa pomiędzy oboma modelami. Pod koniec 2007 roku Croma II przeszła drobny face-lifting.
Powagosław
Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu. ~Powagosław
Luzacjusz
Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe? ~Luzacjusz

Fiat Croma II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Fiat Croma II

Liczba ocen: 212
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Fiat Croma II
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Lubię to auto, bardzo dobrze się prowadzi, jest wygodne, dynamiczne, przestrzeń w aucie duża. Jednak trzeba uważać na kilka mankamentów. Przy zakupie zwróćcie szczególną uwagę na tylne zawieszenie, za wymianę tzw bananów, wahaczy prostych, tulei, kpl śrub, łączników stabilizatora z robocizna zapłaciłem 3tys. Z przodu rozwiązania też trzeba uważa, kiepsko w tym aucie pomyślano ze sworzniami, trzeba wymienić cały wahacz, koszt dobrego wahacza 500zl jeden. Pytajcie przy zakupie czy klapki wirowe zostały usunięte. U mnie był kolektor Magneti marelli, klapki mosiężne, usunąłem je ale przy 200tys ale jeszcze by wytrzymały. Także przy zakupie przede wszystkim sprawdzajcie stan zawieszenia. Jeśli chodzi o części nie są drogie np regeneracja rozrusznika 200zl, czujnik parkowania 50zl, wkłady lusterek 80zl, wahacze tył 150-300zl.
3,8
~Tomek
Fiat Croma II
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Samochód zakupiłem z przebiegiem około 120 000 km od pierwszego właściciela, bezwypadkowe, bezkolizyjne. Pierwsze wrażenie - bardzo dobre. Później nieco gorzej, awaria kompresora klimatyzacji, która pociągnęła za sobą kompletną wymianę układu klimatyzacji wraz z płukaniem. Silnik ogólnie ok, oczywiście z uwagi na problem z klapami wirowymi istnieje konieczność ich usunięcia. Zimny pracuje jak sieczkarnia, jest głośny i mało przyjemny. Wcześniej posiadałem silnik CRDI który swoją kulturą przebijał wyżej wymieniony. Dodatkowo raczy mnie dziwnym metalicznym stukaniem co jakiś czas, bo jest bardzo irytujące. Dotychczas nikt sobie z tym nie poradził i zasugerowano aby się tym nie przejmować ponieważ jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Wnętrze ogólnie ok wyg, ale ilość schowków jak na auto rodzinne beznadziejna. Schowek główny niepodświetlany, płaski co powoduje, że po otworzeniu wszystko z niego wypada. Bagażnik sprawia wrażenie małego ale faktycznie jest dosyć duży. Dodatkowo po złożeniu kanapy (niestety nie "kładzie się" na płasko ale nie jest to ogromy problem) i złożeniu przedniego fotela na płasko otrzymujemy całkiem dużą przestrzeń ładunkową. System Blue&Me działa z nowym telefonie na androidzie i jest nawet całkiem wygody w obsłudze (oczywiście wszystkie nowe auta mające Android Auto są lepsze pod każdym względem). Klimatyzacja chodzi bardzo dziwnie, w trybie FULL AUTO przy dłuższym włączeniu przestaje chłodzić, po włączeniu trybu AUTO zaczyna chłodzić normalnie. Czy mój egzemplarz tak ma, czy jest to reguła - nie doszedłem . Grzanie pomimo silnika diesla, zaczyna podgrzewać wyjątkowo szybko. Z irytujących drobnostek to jeszcze fakt, że wycieraczki przednie zmywając wodę z szyby powodują, że wlatuje ona bezpośrednio do środka przy uchylonych szybach, nie ma żadnej rynienki chroniącej przed tym działaniem. Układ hamulcowy działa.... jakoś działa, przy tarczach 285mm z przodu, 278mm, wymaga co najmniej przyzwyczajenia. Podczas hamowania nie ma wyraźnego punktu załapania. Zalecane jest wymiana na układ hamulcowy sprzed liftingu na 305m / 294mm ale najlepiej spróbować zaadaptować na zaciski dwutłoczkowe. Osobiście spróbuje wymienić na tarcze i klocki premium i zobaczymy. Skrzynia biegów M32 (z koncernu GM a nie Fiata) chodzi beznadziejnie ale da się do niej przyzwyczaić. Oczywiście z tyłu głowy trzeba mieć na uwadze, że będzie konieczna jej naprawa. Przy moim przebiegu jest OK. Koło dwumasowe postukuje z rana, później jest ok. Auto dosyć ciche, względnie wygodne, można się zaskoczyć ponieważ skok jakościowych względem poprzednich aut typu Marea itp jest wyraźny. Biorąc pod uwagę cenę rynkową to raczej bez konkurencji. Ważne też aby nie zaniedbać go technicznie, gdyż awarie wynikające z zaniedbań mogą sporo kosztować. Osobiście wolałbym obecnie kupić auto z automatem z silnikiem 150km, skrzynia manualna + dwumasa wcale nie wychodzą tanio i chyba lepiej pojeździć zadbanym automatem.
2,3
~OMIJAĆ
Fiat Croma II
Kombi 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
UCIEKAĆ I OMIJAĆ 2.4!!!! Koszty eksploatacji i dostępność części to DRAMAT!!! Brak nowych części ( nawet w ASO ).Jeśli już uda się coś znaleźć z używek to ceny potrafią wywołać palpitację serca. Koszt utrzymania,spalanie(w mieście)Cromy 2,4 jest jakimiś absurdem. Ten samochód to nieśmieszny żart FIATA. Zachwyt i euforia przy zakupie mija z każdym pokonanym kilometrem.TEN MODEL TO TYLKO KOSZTY!!! Osiągi,wyposażenie,komfort mają się nijak do kosztów eksploatacji tego auta i do konkurecji. Odsprzedaż auta jest praktycznie niemożliwa, chyba że za grosze.OMIJAĆ!!!! Nadmieniam,że samochód z orginalnym przebiegiem i 100% bezwpadkowy.

Raporty spalania Fiat Croma II

Liczba raportów: 244
Średnie spalanie dla Fiat Croma II
9,0 – 9,4
l/100 km
6,4 – 8,2
l/100 km
9,0 – 10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Fiat Croma II
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
4.4 l przy trasie 1400km, średnia prędkość 100km/h. 6.2 l przy dojazdach do pracy, średnia jakieś 50km/h połowa drogi mieście połowa w trasie (łącznie 20km) 5,2-5,4 l takie zazwyczaj spalanie w trasie (Polska) średnia prędkość 60-70 km/h Ogólnie gdyby nie układ przeniesienia napędu, wszystko inne super. Kupiłem egzemplarz (bez wkładu finansowego), ale z czasem wyszły na jaw problemy ze skrzynią biegów , wymienione łożyska, ale nadal coś jest nie tak, o dziwo na zimnym silniku nadal nic nie słychać, więc przy zakupie warto poświęcić sporo czasu na jazdę próbną i oględziny i słuchać skrzyni, mój błąd za który dziś płacę (niemało).
7,3
Fiat Croma II
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Komputer zaniża spalanie od 0,7-1L na 100km , pomiar kilometry i tankowanie pod korek do trzeciego odbicia pistoletu . Dojazd do pracy 20km w jedną stronę prędkość 50-90 km/h . Automat leniwy jak się trochę przyciśnie spalanie wzrasta 2-3 litry . Auto świetnie na trochę dłuższe trasy .
8,0
Fiat Croma II
Kombi 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
1,7t na 18 calowych felgach musi wypić, odrobinę więcej. Zakładając 16stki zakładam że można zejść w trasie do 5.5 litra a w cyklu mieszanym do 6.5. Realnie to auto pali 7.5 a 8 ON. Jeśli szukasz oszczędnego diesla to pamiętaj że Croma to krążownik napchany elektroniką, to klasa średnia wyższa a nie kompakt.

Usterki Fiat Croma II

Liczba wpisów: 10
Awaria zamka klapy bagażnika - otwieranie ręczne.
  • Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 44
Nie 5
Bagażnik otwierał się tylko z pilota, przed udaniem się do serwisu spróbowałem naprawić to samodzielnie i się udało. Poniżej opis: 1. demontaż obicia klapy bagażnika: - wykręcić dwa wkręty po bokach i dwa w uchwytach do zamykania klapy - delikatnie podważyć uchwyty po przeciwnej stronie niż znajdują się wkręty, jak podważymy przy wkrętach, też wyjdzie ale wyłamują się zaczepy (to moje frycowe za samodzielny demontaż, na szczęście tu śruba trzyma i po zmontowaniu nie ma z tym problemu). - podważyć i wyjąć dwa plastikowe zaczepy mocujące obicie do klapy w okolicy zamka. - w tym momencie obicie trzyma się tylko na zatrzaskach, delikatnie podważyć aż puszczą i obicie zdjęte. 2. demontaż uchwytu z wyłącznikiem. Uchwyt przykręcony jest dwoma śrubami i osadzony na dwóch plastikowych zaczepach. - odłączyć wyłącznik na kostce - kluczem 10 odkręcić dwie nakrętki - szczypcami ścisnąć i wypchać zaczepy Mamy "klamkę" w reku" :-) Jest nieźle zabrudzona, wiec jest okazja aby ją dobrze wyczyścić. Ułatwi to demontaż jak i precyzyjny szczelny montaż. 3. demontaż wyłącznika. - śrubokrętem delikatnie podważyć gumowy przycisk, dosyć łatwo ustąpi odsłaniając plastikowy przycisk umocowany na zawiasie. - delikatnie podważyć zawias i zdemontować przycisk Teraz mamy dostęp do wyłącznika. Można teraz podłączyć wyłącznik pod kostkę i sprawdzić jego działanie. Mój nie działał. Wymontowałem go tylko na tyle, aby mieć do niego swobodny dostęp "Wyprałem" go w WD-40, wydmuchałem sprężonym powietrzem i tak trzy razy aż odżył. Zmontowałem klamkę i znów nie działał. Wydaje mi się że w moim przypadku już ktoś to rozbierał, samochód kupiłem używany i na mój nos brakowało sprężyn, które by odbijały ten przycisk umocowany na zawiasie. Zdobyłem dwie sprężynki, trochę mocniejsze jak te w długopisie, podłożyłem, zmontowałem i wszystko działa. Kilkadziesiąt prób otwarcia "z palca" napawa optymizmem. Jak ktoś ma trochę zacięcia do majsterkowania, to sprawa będzie dla niego banalnie prosta. Opis jest dosyć obszerny, mam nadzieje, że dzięki temu równie jasny. Pamiętać należy, że podejmując się takiej naprawy samodzielnie, działamy na własna odpowiedzialność. Proszę nie mieć do mnie pretensji jak sobie coś połamiemy lub w inny sposób uszkodzimy. Opisałem tu sposób w jaki sam sobie poradziłem i mi się udało.
3 komentarze
Automat, elektronika i polskie drogi .
  • Fiat Croma II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
nie wiem czy można nazwac to słabym punktem, (typowym - na pewno, jak w tytule ;) ale opis tego co się zdarzyło może komus sie przydać jadę sobie spokojnie tego dnia po p... polskich drogach po ostatniej zimie, chyba tysiąclecia, coś auto lekko traci moc - myślę - woda w paliwie albo paliwo, za chwilę - zapalją sie kontrolki: czerwona - automata, żółta - silnika, jeszcze parę zółtych, ale wspomaganie kierownicy działa; auto ma wyraźne wibracje jakby od skrzyni biegów, na poczatku jeszcze wrzuca z oporem biegi wyższe muląc się, potem juz tylko jedynkę - przechodzi chyba w stan awaryjny (wyłączony tiptronic, miga D), przy przerzucaniu R,N,D, ruszaniu "rzuca i rwie" samochód, silnik tez nie za dobrze - myślę skrzynia, niedobrze, może jakaś śruba mocująca poszła i nie chodzi "w osi" - tak czy inaczej - niedobrze! a wszytsko w ok. 500 - 1000 m i co? :) ha, nierówno pracujacy silnik, spowodwał że brak było odpowiedniego ciśnienia oleju dla napędu automata - więc wariował i wibrował, a nierówno pracujacy silnik skad? od "kochanych inaczej" polskich dróg, poluzowała się złączka na komputerze i raz był sygnał do wtrysku, raz nie - w serwisie Fiata ok. 2 h pracy - 360 zł i po bólu, teraz i skrzynia chodzi płynniej
1 komentarz
Instalacja elektryczna
  • Fiat Croma II 1.8 16v 140KM 103kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 8
Nigdy nie kupujcie fiata croma , ponieważ bardzo często trzeba wymieniać rozrząd , centralny zamek się psuje , nie idzie odpalić przy -5 , co chwilę coś się psuje ja go kupiłem w gazie , szczerze ciągle do niego zakładałem , miałem go 1 rok i go musiałem sprzedać bo bym z pieniędzmi niewyrobił , nie polecam jak kupicie to tylko trzeba dokładać i to nie małe pieniądze.
2 komentarze
Fiat Croma II