Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1985-1996, a następnie od roku 2005. Projektantem zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji Cromy był Giorgetto Giugiaro. Croma I zastąpiła w ofercie Fiata model 132 (zwany też Argenta). Po zakończeniu jej produkcji włoski koncern na dziewięć lat pozostawił segment D Alfie Romeo i Lancii. W 2005 roku odmieniona Croma wróciła na rynek. Dotychczas obie generacje modelu sprzedały się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy. Croma to po włosku ósemka (nuta).

Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z przodu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z tyłu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - tył - bagażnik otwarty
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z tyłu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok ogólny wnętrza
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - kokpit
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Fiat Croma

  • Wybierz generację: Fiat Croma II (2005 - 2010)
    Fiat Croma II

    Fiat Croma II

    Druga generacja Cromy pojawiła się na rynku w 2005 roku, po dziewięcioletniej przerwie od wycofania z produkcji Cromy I. Model oparto na płycie podłogowej Epsilon opracowanej wspólnie z General Motors i wykorzystanej również m. in. w Alfie Romeo 159 i...

    więcej o Fiat Croma II

  • Wybierz generację: Fiat Croma I (1985 - 1996)
    Fiat Croma I

    Fiat Croma I

    Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu...

    więcej o Fiat Croma I

Za sprawą swoich potężnych gabarytów Fiat Croma II nie jest może ucieleśnieniem motoryzacyjnego piękna (znacznie lepiej wygląda model po liftingu z 2008 roku), jednak dzięki nim w aspektach praktycznych nie ma sobie równych. Trudno bowiem o inny model klasy średniej, który oferowałby równie gigantyczną ilość miejsca dla podróżnych (zwłaszcza na głowy) oraz równie ogromny bagażnik. Funkcjonalność tego ostatniego podnoszą specjalne przegrody, funkcjonalność części pasażerskiej obniża z kolei niedostatek schowków. Otoczenie kierowcy jest czytelne i proste w obsłudze, ale zostało dość niechlujnie zmontowane (co objawia się skrzypieniem).

Wielbiciele silników benzynowych nie mają niestety czego szukać w Cromie - stosowane w niej jednostki 1.8 i 2.2 są powolne, zużywają sporo paliwa, a na domiar złego mają kłopoty z bezawaryjną pracą. Znaczne ciekawiej wyglądają diesle - szczególnie 1.9 Multijet o mocy 150 KM, który jest dynamiczny i oszczędny, choć dość skomplikowany konstrukcyjnie. Jeśli chodzi o możliwości jezdne, włoski samochód okazuje się istną oazą komfortu, ale na szybko pokonywanych łukach potrafi zjeżyć włos na głowie.

Choć wydawać by się mogło, że z racji małej popularności limuzyna Fiata cierpi na brak tanich części zamiennych, jest zupełnie inaczej - z podzespołami mechanicznymi nie ma problemu. To efekt ścisłego pokrewieństwa konstrukcyjnego z popularnym Oplem Vectrą C. Niestety, z tego ostatniego Croma przejęła część typowych usterek - m.in. niedomagania elementów zawieszenia. Co psuje się poza tym? Problemy mogą sprawiać jednostki napędowe, ale piętą achillesową auta okazuje się elektryka - głównie ta pokładowa, choć znamy przypadki uszkodzeń np. alternatora.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu.
Luzacjusz: Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe?

Silniki Fiat Croma

Fiat Croma II - jaki silnik wybrać?

Tu, żeby pojechać szybko i odczuć przyjemne wciskanie w fotel, wręcz trzeba wziąć diesla. 5-cylindrowy 2.4 JTD to dobra konstrukcja, a do tego producent zaklął w nim 200KM i 400Nm. To musi jeździć i jeździ! Dość dobrze zbiera się „od dołu”, ale prawdziwy zastrzyk mocy dostaje, gdy turbina się rozkręci. Ile do setki? 8.5 sekundy, większości wystarczy. Jest też drugi, znany diesel – 1.9 JTD, który można zdobyć w dwóch wariantach mocy: 120KM i 150KM. Nawet ta słabsza radzi sobie z tym dość dużym autem, ale lepiej wziąć mocniejszą, bo dużo łatwiej się nią jeździ. Silniki benzynowe są spokojniejsze i tak naprawdę nie ma wśród nich dużego wyboru. Jeden ma 1.8l, drugi 2.2l i odpowiednio 140 i 147KM. Niewymagającym wystarczą, ale jak brać, to ten mniejszy motor. Pali mniej, a osiągi są prawie identyczne.

Publikacje o Fiat Croma

Czy warto kupić: używany Fiat Croma (od 2005 do 2010)

Fiat lubi eksperymenty. Jednym z nich była próba nadania cech vana... kombi segmentu D. Otrzymano przestronny i komfortowy samochód, który nie odnalazł się jednak w rynkowych realiach. Czy warto kupić używanego Fiata Croma?

Z tej mąki mógł być chleb - Fiat Croma

Fiat od wielu lat nie może odnaleźć się w klasie średniej. Włoski producent zawsze postrzegany był głównie jako specjalista od sympatycznych miejskich autek, ale dzięki nowej Cromie, powstałej przy współpracy z General Motors, miało się to zmienić. Niestety, choć miało być dobrze, wyszło jak zwykle....

Fiat Croma - rodzinne auto po włosku
 
Nasz test

Oto najdroższy, największy i najbardziej niezwykły osobowy samochód w ofercie Fiata. Nic nie próbuje udowodnić. Nikogo nie naśladuje. Ma własny włoski pomysł na auto rodzinne. Nie zależy mu ani na cenie, ani na wielkości, ani na szybkości... ani na pięknie.

Dwadzieścia lat później

Komfortowy, rodzinny i w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Taki jest nowy Fiat Croma.

W nowej formie

Po długiej przerwie, Fiat wprowadza do segmentu D swojego przedstawiciela. Ta sama pozostała nazwa, zupełnie nowa jest koncepcja samochodu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Croma

Społeczność kierowców Fiat CromaautoWcentrum - społeczność Fiat Croma

najwyższe oktanyAuta - Fiat Croma

Fiat Croma Chrumka 56,79

Fiat Croma 36,67

Fiat Croma 40,96

Fiat Croma 44,00

Fiat Croma 31,97

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Croma

Mario1976 30,01

matal 30,05

mannt 30,14

lyreco 30,13

maka131 59,05

Capsell 73,14

miroslaw_k 42,99

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Croma

Światła dzienne sterowane czujnikiem światła.
Światła dzienne sterowane czujnikiem światła. Teraz mogę zapomnieć o sterowaniu światłami :-) Dotychczas z racji obowiązku ja...
Wyprawa do Zakopanego.
Wyprawa do Zakopanego. Witam. I tak nie chcac denerwowac nikogo napisze cos poza tematem czy ktos moze ...
Ładne zdjęcie
Ładne zdjęcie Ano tak mi się pstryknęło. Takie pamiątkowe zdjęcie i wcale na to nie polowałem....
Po co jest ten czujnik?
Po co jest ten czujnik? Może w takim stanie będzie lepiej działał? ;-) W sumie to auto jeździło. Po czys...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Croma

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Croma
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Croma

Fiat Croma

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Croma
 

Fiat Croma najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Croma

Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
193 262 km, 2007
26 900 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
125 600 km, 2007
28 800 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
156 357 km, 2006
17 999 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 120 KM
131 200 km, 2005
19 900 PLN

Ocena auta Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,39
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet (200 KM)

Jest dobrze , albo tylko dobrze. Fiat nie poprawił nic po fl . Olano uwagi klientów.

dodał: Michał

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Croma

Fiat Croma 2008 Fiat Croma Fiat Croma 1.9 JTD 150KM Dynamic - galeria redakcyjna Fiat Croma 2007 Fiat Croma 2005 Fiat Croma 1.9 16v Multijet 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Croma

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Croma

Fiat Croma

24 komentarze

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Choniu~Choniu

JA MAM TO AUTO I ZMIENIAM NA NOWSZE SZCZERZE POLECAM A JEŚLI CHODZI O WADLIWE PRZYKŁADY TO ZNAJDZIESZ I W NAJLEPSZYCH MARKACH PS GDZIE ZNAJDZIESZ FUL OPCJE Z 11 PODUSZKAMI(NAWET NA KOLANA KIEROWCY ) NAVI DVD ITP... ZA 25000 KOLA

~Arti~Arti

Witam chce zakupić crome może coś podpowiecie o tym modelu
http://otomoto.pl/fiat-croma-faktura-vat-23-salon-polska-C29143546.html z góry dziękuje.

~marek~marek

mam crome 08r z Włoch czy można wgrać język polski do menu.proszę opomoc.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 067
Przejechany dystans
28 443 654 km
Zatankowanego paliwa
1 443 080 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 608
Wydanych pieniędzy
2 044 940 zł
Średnie wydatki na auto
1 003 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 474
Wydanych pieniędzy
2 401 482 zł
Średnie wydatki na auto
1 178 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 039)

Testy zderzeniowe Fiat Croma

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Croma przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Croma

Fiat Croma
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Na podstawie 16 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Anonim, dodano: 19.03.2009 15:08

Spalanie przy spokojnej jeździe w trasie zakopane-warszawa nie przekraczając 120km/h i mało wyprzedzania to średnie spalanie wyniosło 7.2 litra. Przy dynamicznej jeździe tak 160-190km/h to już 9.5 litra. Miasto spokojna jazda po warszawie10-11 litrów. Mega korki to najwięcej jak spalił to 12litrów. Więć oceniam żę autko jest ekonomiczne.

pełny raport Fiat Kombi 1.8 16v

autor: Wiesiu, dodano: 10.02.2008 01:31

no coz jak na fiata to chyba przyzwoicie w koncu to technologia poczatku lat 80-tych.tylko szkoda ze taki glosny -ba ale to nie mercedes czy japoniec co chciec od fiata,no i dosc czesto trzeba zagladac do mechanika .pozdrawiam.

pełny raport Fiat Hatchback 1.9 Turbo D

autor: Zygmunt, dodano: 11.07.2013 11:17

Byłby max ale... spalanie realne średnie trasa 80% 120-160, miasto raczej bez korków tylko światła: 6,2 litra ! Więc super, ale... co ok 500-600 km włączał wypalanie filtra cząstek stałych, i średnie spalanie na 7,2-7,3 śrędnio wzrastało.

pełny raport Fiat Kombi 1.9 8v Multijet
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Fiat Croma II Kombi 2.4 20v Multijet 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Croma, oglądali także