Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1985-1996, a następnie od roku 2005. Projektantem zarówno pierwszej, jak i drugiej generacji Cromy był Giorgetto Giugiaro. Croma I zastąpiła w ofercie Fiata model 132 (zwany też Argenta). Po zakończeniu jej produkcji włoski koncern na dziewięć lat pozostawił segment D Alfie Romeo i Lancii. W 2005 roku odmieniona Croma wróciła na rynek. Dotychczas obie generacje modelu sprzedały się w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy. Croma to po włosku ósemka (nuta).

Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z przodu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z tyłu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - tył - bagażnik otwarty
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok z tyłu
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok ogólny wnętrza
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - kokpit
Fiat Croma 1.9 JTD (150 KM) Dynamic - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Fiat Croma

  • Wybierz generację: Fiat Croma II (2005 - 2010)
    Fiat Croma II

    Fiat Croma II

    Druga generacja Cromy pojawiła się na rynku w 2005 roku, po dziewięcioletniej przerwie od wycofania z produkcji Cromy I. Model oparto na płycie podłogowej Epsilon opracowanej wspólnie z General Motors i wykorzystanej również m. in. w Alfie Romeo 159 i...

    więcej o Fiat Croma II

  • Wybierz generację: Fiat Croma I (1985 - 1996)
    Fiat Croma I

    Fiat Croma I

    Pierwsza generacja Cromy debiutowała w 1985 roku jako następca Fiata 132 (zwanego również Argenta). Samochód zbudowano na platformie podłogowej „typu 4”, którą wykorzystano również m. in. w Alfie Romeo 164 i Lancii Thema. Projektantem modelu...

    więcej o Fiat Croma I

Za sprawą swoich potężnych gabarytów Fiat Croma II nie jest może ucieleśnieniem motoryzacyjnego piękna (znacznie lepiej wygląda model po liftingu z 2008 roku), jednak dzięki nim w aspektach praktycznych nie ma sobie równych. Trudno bowiem o inny model klasy średniej, który oferowałby równie gigantyczną ilość miejsca dla podróżnych (zwłaszcza na głowy) oraz równie ogromny bagażnik. Funkcjonalność tego ostatniego podnoszą specjalne przegrody, funkcjonalność części pasażerskiej obniża z kolei niedostatek schowków. Otoczenie kierowcy jest czytelne i proste w obsłudze, ale zostało dość niechlujnie zmontowane (co objawia się skrzypieniem).

Wielbiciele silników benzynowych nie mają niestety czego szukać w Cromie - stosowane w niej jednostki 1.8 i 2.2 są powolne, zużywają sporo paliwa, a na domiar złego mają kłopoty z bezawaryjną pracą. Znaczne ciekawiej wyglądają diesle - szczególnie 1.9 Multijet o mocy 150 KM, który jest dynamiczny i oszczędny, choć dość skomplikowany konstrukcyjnie. Jeśli chodzi o możliwości jezdne, włoski samochód okazuje się istną oazą komfortu, ale na szybko pokonywanych łukach potrafi zjeżyć włos na głowie.

Choć wydawać by się mogło, że z racji małej popularności limuzyna Fiata cierpi na brak tanich części zamiennych, jest zupełnie inaczej - z podzespołami mechanicznymi nie ma problemu. To efekt ścisłego pokrewieństwa konstrukcyjnego z popularnym Oplem Vectrą C. Niestety, z tego ostatniego Croma przejęła część typowych usterek - m.in. niedomagania elementów zawieszenia. Co psuje się poza tym? Problemy mogą sprawiać jednostki napędowe, ale piętą achillesową auta okazuje się elektryka - głównie ta pokładowa, choć znamy przypadki uszkodzeń np. alternatora.

Komentarze redakcji

Powagosław: Pierwsza Croma była przebojem rynkowym na przełomie lat 80. i 90. Ta obecna jest tylko jej umowną kontynuatorką. Nie ma też mowy o powtórzeniu tamtego sukcesu. Bo Fiat w tej klasie został daleko z tyłu.
Luzacjusz: Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tym kombi? To tak jakby słuchać piosenek od tyłu. Są tacy, którzy dzięki temu odkrywają w muzyce znanych zespołów satanistyczne treści. Co odkryjemy w Cromie? Nie wiem, może butlę gazową w bagażniku jako wyposażenie standardowe?

Silniki Fiat Croma

Fiat Croma II - jaki silnik wybrać?

Tu, żeby pojechać szybko i odczuć przyjemne wciskanie w fotel, wręcz trzeba wziąć diesla. 5-cylindrowy 2.4 JTD to dobra konstrukcja, a do tego producent zaklął w nim 200KM i 400Nm. To musi jeździć i jeździ! Dość dobrze zbiera się „od dołu”, ale prawdziwy zastrzyk mocy dostaje, gdy turbina się rozkręci. Ile do setki? 8.5 sekundy, większości wystarczy. Jest też drugi, znany diesel – 1.9 JTD, który można zdobyć w dwóch wariantach mocy: 120KM i 150KM. Nawet ta słabsza radzi sobie z tym dość dużym autem, ale lepiej wziąć mocniejszą, bo dużo łatwiej się nią jeździ. Silniki benzynowe są spokojniejsze i tak naprawdę nie ma wśród nich dużego wyboru. Jeden ma 1.8l, drugi 2.2l i odpowiednio 140 i 147KM. Niewymagającym wystarczą, ale jak brać, to ten mniejszy motor. Pali mniej, a osiągi są prawie identyczne.

Publikacje o Fiat Croma

Czy warto kupić: używany Fiat Croma (od 2005 do 2010)

Fiat lubi eksperymenty. Jednym z nich była próba nadania cech vana... kombi segmentu D. Otrzymano przestronny i komfortowy samochód, który nie odnalazł się jednak w rynkowych realiach. Czy warto kupić używanego Fiata Croma?

Z tej mąki mógł być chleb - Fiat Croma

Fiat od wielu lat nie może odnaleźć się w klasie średniej. Włoski producent zawsze postrzegany był głównie jako specjalista od sympatycznych miejskich autek, ale dzięki nowej Cromie, powstałej przy współpracy z General Motors, miało się to zmienić. Niestety, choć miało być dobrze, wyszło jak zwykle....

Fiat Croma - rodzinne auto po włosku
 
Nasz test

Oto najdroższy, największy i najbardziej niezwykły osobowy samochód w ofercie Fiata. Nic nie próbuje udowodnić. Nikogo nie naśladuje. Ma własny włoski pomysł na auto rodzinne. Nie zależy mu ani na cenie, ani na wielkości, ani na szybkości... ani na pięknie.

Dwadzieścia lat później

Komfortowy, rodzinny i w niczym nie przypomina swojego poprzednika. Taki jest nowy Fiat Croma.

W nowej formie

Po długiej przerwie, Fiat wprowadza do segmentu D swojego przedstawiciela. Ta sama pozostała nazwa, zupełnie nowa jest koncepcja samochodu.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Croma

Społeczność kierowców Fiat CromaautoWcentrum - społeczność Fiat Croma

najwyższe oktanyAuta - Fiat Croma

Fiat Croma 32,21

Fiat Croma Kanapka 40,41

Fiat Croma Cromka 56,07

Fiat Croma CROM(K)A 47,30

Fiat Croma Chrumka 56,79

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Croma

mannt 30,14

Capsell 73,08

Mario1976 30,01

Qbatura 30,23

cigiel 41,33

macfeer 30,09

matal 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Croma

Verva Diesel tańsza niż Ekodiesel
Verva Diesel tańsza niż Ekodiesel Zatankowałem raz Ekodiesel. Wskazania zużycia z komputera były bardzo zastanawia...
Po co jest ten czujnik?
Po co jest ten czujnik? Może w takim stanie będzie lepiej działał? ;-) W sumie to auto jeździło. Po czys...
Światła dzienne
Światła dzienne Zamontowałem moduł dziennych świateł. Wykorzystuję światła drogowe do jazdy w dz...
Zaciski hamulcowe - poprawienie wyglądu
Zaciski hamulcowe - poprawienie wyglądu Pomalowałem zaciski hamulcowe specjalną farbą do tego celu. Kolor srebrny bo wyb...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Croma

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Croma
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Croma

Fiat Croma

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Croma
 

Fiat Croma najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 166 304 zł 138 000 zł
Zyskujesz: 28 304 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Croma

Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
193 262 km, 2007
26 900 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
125 600 km, 2007
28 800 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 150 KM
156 357 km, 2006
17 999 PLN
Fiat Croma
1.9 diesel 120 KM
131 200 km, 2005
19 900 PLN

Ocena auta Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

  • Średnia ocena
    na podstawie 13 opinii
  • 4,39
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet (200 KM)

Jest dobrze , albo tylko dobrze. Fiat nie poprawił nic po fl . Olano uwagi klientów.

dodał: Michał

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Croma

Fiat Croma 1.9 JTD 150KM Dynamic - galeria redakcyjna Fiat Croma 2008 Fiat Croma 1.9 16v Multijet 150KM - galeria redakcyjna Fiat Croma 2007 Fiat Croma Fiat Croma 2005
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Croma

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Croma

Fiat Croma

24 komentarze

23 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Choniu~Choniu

JA MAM TO AUTO I ZMIENIAM NA NOWSZE SZCZERZE POLECAM A JEŚLI CHODZI O WADLIWE PRZYKŁADY TO ZNAJDZIESZ I W NAJLEPSZYCH MARKACH PS GDZIE ZNAJDZIESZ FUL OPCJE Z 11 PODUSZKAMI(NAWET NA KOLANA KIEROWCY ) NAVI DVD ITP... ZA 25000 KOLA

~Arti~Arti

Witam chce zakupić crome może coś podpowiecie o tym modelu
http://otomoto.pl/fiat-croma-faktura-vat-23-salon-polska-C29143546.html z góry dziękuje.

~marek~marek

mam crome 08r z Włoch czy można wgrać język polski do menu.proszę opomoc.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 765
Przejechany dystans
27 592 849 km
Zatankowanego paliwa
1 434 457 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 580
Wydanych pieniędzy
2 037 643 zł
Średnie wydatki na auto
1 004 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 385
Wydanych pieniędzy
2 357 903 zł
Średnie wydatki na auto
1 162 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 029)

Testy zderzeniowe Fiat Croma

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Croma przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Croma

Fiat Croma
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Na podstawie 16 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Lolek, dodano: 20.01.2010 21:47

Spalanie wg mnie znacznie powyżej tego co jest napisane w info producenta, ale... duża masa, moje przyzwyczajenia z jazdy na benzynie. Minimalne spalanie sprawdza się na trasie przy 90 km/h na 6 biegu i tempomacie, najlepiej na autostradzie, ale kto tak tam jeździ. Niemniej jednak spala średni o 3 litry mniej ON niż poprzedni 407 z 2,0 140 KM benzyna (tam średnia wychodziła 9,5 l - ze 100 000 km)

pełny raport Fiat Kombi 1.9 16v Multijet

autor: MarCZ, dodano: 14.11.2011 13:26

na krótkich miejskich jazdach (czyli 5 km i odpoczynek) zużycie lato ok 7l zima ok 8 l trasa jazda ok 130 ok 6l jazda ok 100 5 l wydaje mi się że na tak duży wygodny i praktyczny samochód to wyniki są bardzo dobre przy jeździe ok 90 km/h spalanie spadło (lato) do ok 4,5 l

pełny raport Fiat Kombi 1.9 16v Multijet

autor: voyzik, dodano: 18.08.2012 23:05

naprawy nie są tanie. generalnie jak w oplu, bo całe zawieszenie to przeszczep z vectry. w miarę wytrzymałe do tego. zużycie paliwa w miare nieduże, ale tylko wtedy, jak się nie korzysta z narowistości silnika. Jazda na emeryta nie jest jednak taka zła, bo i tak daje dużo więcej frajdy niż z nimieckich wynalazków. Podane średnie spalanie udało mi się uzyskać w lipcu na w miarę pustej drodze i przy stałej prędkości, uzyskanej przy pomocy tempomatu.

pełny raport Fiat Kombi 1.9 16v Multijet
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Croma Kombi 2.4 20v Multijet

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500
Zobacz dane techniczne Fiat Croma II Kombi 2.4 20v Multijet 200KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Croma, oglądali także