Szukaj

Informacje o Fiat Doblo II 1.3 D 85KM 63kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Dostawcze

Popularny i dostępny w wersji towarowej oraz osobowej – i pod tym kątem warto dobrać odpowiedni silnik. Flotom spodoba się diesel 1.3D, który osiąga 75 lub 85KM. No właśnie - flotom ze względu na symboliczne zużycie paliwa, ale nie kierowcom, bo w trasie załadowane auto jest ospałe i ciężko się nim jeździ – za to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Doblo częściej używane w trasie zdecydowanie lepiej sprawdzi się ze znanym 1.9 JTD o mocy 105-120KM – ten ma więcej wigoru przy wyższych prędkościach. Silniki benzynowe też się znajdą, ale ze względu na to, że tego typu auta często sporo jeżdżą, to mogą okazać się nieopłacalne. Najmniejszy 1.4 77KM sprawdzi się głównie w mieście, bo do podróży między miastami lepiej nada się większy 1.6l. Jego plus jest taki, że można go dostać z instalacją na gaz ziemny CNG, a to drastycznie obniża koszty eksploatacji, ale nie cenę zakupu.

czytaj więcej
Powagosław
Bardzo zgrabny, bardzo proporcjonalny, po prostu ładny. Trudno uwierzyć, jak bardzo zmienił się ten samochód. Doblo pokazuje, że bycie kombivanem to żadna wymówka – kombivan ten może być atrakcyjnym atutem. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał klasyk, doblo jest po to, by zło nim zwyciężać. Nie jest Doblo jeszcze dobrem samym w sobie, nie wiem, czy kiedykolwiek będzie (hej, to przecież dostawczak), ale są auta w tej klasie powabne niczym jesienna plucha w Łomży. W tej kategorii Doblo zwycięża. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,0
~BrunoTrawa www.szkolka-ochmanow.pl
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 85KM 63kW
Pisałem o wrażeniach po zakupie tego samochodu na tym forum w 2007, jest moja opinia, jako jedna z pierwszych, teraz macie obraz, jak wyszło w praktyce. Jestem zadowolony, że nie kupiłem zamiast Doblo Berlingo. Partnera, czy nie daj Boże VW Caddy za 50% większą kasę, dalej twierdzę i nie zmienię zdania, że VolksWagen wycenia swoje logo na 30000 zł brutto, każąc klientom szyby otwierać korbą i wietrzyć kabinę przez szybę.;)
4,7
~Kuba
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 85KM 63kW
Autko świetne, w swojej klasie najlepszy stosunek jakości do ceny. Miałem dwie małe usterki - zamek tylnej klapy i spryskiwacz od strony kierowcy. Serwis rewelacja. Bardzo pojemny samochód rodzinny. Przy zimowej pogodzie strasznie brudzą się boczne szyby i lusterka, owiewki rozwiązują problem. Generlanie podjął bym tą samą decyzje o zakupie po 1,5 roku użytkowania.
4,2
~kkopernik@op.pl
Fiat Doblo II
Minivan 1.3 D 85KM 63kW
Bardzo udany van do miast lub do przemierzania niewielkich odleglosci. Ze wzgledu na zadziwiajaca pojemnosc tj 1.3 diesel , jest naprawde dynamiczny w zakresie od 2tys do 3tys obrotow, i ma niewielkie spalanie. Niestety nie polecam na polecam na wyzsze predkosci ponad 120km/h, gdzie spala ponad 10 litrow ropy. Pozatym van godny poleceni. Siedzenia super. Nawet po 24 godzinnej jezdzie nie czuc wogole zmeczenia. Siedzenia super. widocznosc rewelacja.

Usterki Fiat Doblo II

Liczba wpisów: 10
Sposób mocowania tylnej lampy - idiotyzm pierwszej wody.
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
ylko "dorozwiniety" włoski inżynier wymyslił mocowanie tylnego reflektora fiata doblo. Spali ci się żarówka- nic trudnego poprostu wymień!. Stop - całkowita pomyłka w rozumowaniu!!! Bez klucza do kół nawet nie podchodź ( do reflektora???).Dodatkowo zdemontować trzeba osłone głośnika gdzie nie wiadomo po jakiego grzyba tę mocującą śrubke 19 -ke wsadzono. Za to jak ci wytłoczka blaszana szumnie mianowana jako nakrętką nr 19 wpadnie w oblachowanie (a z uwagi na luz fabryczny w 9 na 10 przypadków tak się stanie) ten mądry włoski inżynier wymyslił w dole słupka specjalny otwór do jej wyciągania, bo do niczego innego raczej się nie nadaje. Podziwiam przez ten otwor wloska motoryzacje, majac ją jednocześnie w innym otworze. Nigdy więcej tego produktu samochodobnego nie kupię. Acha instrukcję fabryczną demontażu można sobie... A to tylko była wymiana spalonej żarówki... w nocy, w deszczu, w trasie... bajka.
2 komentarze
Tarcze hamulcowe - zużyte kompletnie przez jedną parę klocków.
  • Fiat Doblo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 7
Auto na gwarancji jeszcze pół roku. Tarcze hamulcowe ASO zaleciło do wymiany już przy pierwszej wymianie klocków hamulcowych (przebieg 40 tys. km)! Normalnie powinny się zużyć po przebiegu 100-140tys. Koszt naprawy ok. 1k zł. Dlaczego użytkownik ma za to płacić? (Za klocki - rozumiem, ale czemu aż 350zł?). Tani zamiennik made in China pociągnąłby dłużej. Taka jakość nie zachęca do zakupu oryginalnych części Fiat. Chyba wszyscy wytwórcy zamienników robią lepsze tarcze od producenta za cztery razy mniejszą cenę. :) Oryginalne części w cenie 2x wyższej niż do Toyoty Land Cruiser, trwałość 3x mniejsza, dobrze, że są tanie zamienniki! Mimo to podtrzymuję swoją recenzję auta na serwisie.
2 komentarze
Odpalanie
  • Fiat Doblo II 1.4 77KM 57kW 2006-2010
  • silnik
  • 110 tys. km
Doblo 2010 r.1,4 benzyna+LPG,start-stop. Problem z odpalaniem (odpala za 4,5,6 razem. Świece wymienione w 2019 r. Instalacja LPG po przeglądzie Podłączony pod komputer i zresetowane 3 błędy na zapłonie i dalej odpala z problemami.
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Doblo II