Szukaj

Informacje o Fiat Idea 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2004 roku. Najmniejszy w tej klasie samochód Fiata. Idea jest owocem współpracy Fiata z Lancią. Jej bliźniaczym modelem jest Lancia Musa. Oba samochody powstały na płycie podłogowej nazwanej „Project 188”, wykorzystanej wcześniej w Fiacie Punto drugiej generacji. W Polsce Idea nie cieszyła się specjalną popularnością, dlatego w 2007 roku została wycofana ze sprzedaży. Model ma za to silną pozycję na rynku południowoamerykańskim, gdzie dostępny jest również w uterenowionej wersji o nazwie Fiat Adventure.
czytaj więcej
Powagosław
Najmniejszy van Fiata stylistycznie rozczarowuje. Idea jest nudna i kojarzy się z tanimi plastikami. Jeśli ten samochód miał się kiepsko sprzedawać, to jego projektanci bardzo się do tego przysłużyli. ~Powagosław
Luzacjusz
Platon twierdził, że idee to prawdziwe, wieczne byty. W rzeczywistości materialnej widzimy natomiast jedynie ich odbicia. Aż strach pomyśleć, gdyby wieczny był też Fiat Idea. Biada nam, gdybyśmy mieli jeszcze oglądać jego kolejne odwzorowania. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Karoseria
Średnie spalanie dla Fiat Idea 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW 2004-2012
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW
Zima, szerokie opony - 195/15 , trzy miesiące i ok 7,5 tys przebiegu. Wersja na wypasie, z bajerami,pełną elektryką podwójną klimą (większy ciężar..), auto po dużym serwisie, ok 140 000 na zegarze. Wbrew pozorom jazda "na emeryta" w granicach 70-80 nie tylko męczy, ale niewiele daje. wynik - 4,2. jadąc NORMALNIE, w granicach 90-100, dynamicznie wyprzedzając, ALE wszędzie gdzie NIE trzeba ujmując gazu i "żeglując" , spokojnie można oscylować w granicach 4,5-4,7. Testowałem samochód po kupieniu na wszelkie sposoby, mam jako kierowca niezawodowy dobrze ponad pół miliona za kółkiem zrobione. Jadąc ostro, dynamicznie na autostradzie , ze średnią w granicach 140 km/h troszkę przekraczało 6,4, ale po doliczeniu dojazdówek , parę km po mieście - spada do 6,1. Przy jeździe typowo miejskiej oscyluje w granicach 5 - 5,3 Mam bezpośrednie porównanie - niemal równolegle używam Mercedesa A klasę w dieslu ze zbliżonego rocznika, trzyletnie Aveo w benzynie. Komfortem poruszania się Idea zdecydowanie wygrywa, pewność jazdy i spokój za kółkiem jest bezcenny. Mercedes jest zrywniejszy, łatwiej się go prowadzi przy dużych prędkościach, ale i pozycja za kierownicą , manewrowanie w mieście i praca podwozia na dziurawych drogach jest zdecydowanie słabsza. Aveo , mimo bardzo niskiego przebiegu i idealnego stanu przegrywa nadwoziem ( wsiadanie i wysiadanie, pakowanie bagaży) i korzystaniem z bagażnika, słabszą dynamiką i komfortem jazdy - choć to przecież Corsa w innej blasze. Wizualnie Mercedes jest najdojrzalszy, Aveo to kwestia gustu - choć może się podobać a Idea ..o wiele lepiej wygląda ze środka niż z zewnątrz. Za to naprawy Mercedesa to już zupełnie inna półka... Idea i Aveo są sobie w kosztach bliskie. Naprawy Idei .. - słynna już lampa tylna i błąd kompa - pomimo poprawy styku (10 minut , skrawek papieru ściernego 400) i prawidłowego działania komunikat nadal się wyświetla - czekam na wiosnę i trochę bardziej się przyłożę. Włącza się też czasem "antipinch" - czujnik w szybie tylnej (zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem szybą głowy czy dłoni)reaguje na jakieś zanieczyszczenie na prowadnicy zapewne - wiosna to wyczyszczę. Bajerów auto ma całą masę - jeszcze się uczę ( ostatnio w związku z wyjazdem w góry - np. oddzielnego otwierania z pilota tylko bagażnika, zablokowania otwarcia bagażnika mimo otwarcie drzwi, uchylania i domykania szyb z pilota.) Mnóstwo mądrze przemyślanych rozwiązań - choćby dodatkowe lusterko sferyczne do kontroli dzieci na tylnym siedzeniu, takie usytuowanie lampek oświetlających wnętrze , że (SPRAWDZONE!) nawet przy włączonych przez wszystkich pasażerów lampkach SWOBODNIE można prowadzić auto nocą.(- swoją drogą bardzo dobre reflektory ) Kupiłem auto trzeźwo , mając KOSZTY utrzymania na pierwszym miejscu - i z czasem jego mankamenty przestają mi przeszkadzać - a coraz bardziej go lubię za całą resztę. POLECAM !
5,0
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW
Spalanie naprawdę świetne , zważając przy tym na dużą masę i sylwetkę vana . Miasto : 6,0 l . Trasa - 4,5 - 5,5 l / 100 km . Dla zabawy sprawdziłem go na trasie ok. 30 km - wyłączone światła i odbiorniki , łagodna jazda ok. 70 - 80 km / h na 5 biegu , bez wyprzedzania . Wynik ? : 3,5 l / 100 km !!! Przeglądy nieco tańsze niż się spodziewałem ( co nie znaczy , że za darmo ;-) ) Napraw jeszcze nie było po gwarancji .
4,1
Fiat Idea
Minivan 1.3 16V MultiJet 70KM 51kW
Czytałem sporo opini na temat złużycia i musze powiedzieć ze sporo zalezy od techniki jazdy jesli ktoś nie patrzy na ekonomizer i cały czas wciska pedał do dechy" co mu nic w prawdze nie daje bo auto i tak przyspieszy w takim samym czasie co przy lzejszym
Fiat Idea