Szukaj

Informacje o Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2002

Lata produkcji: 1996 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D, choć zaliczany również do segmentu C) produkowany w latach 1996-2003. Jego poprzednikiem był Fiat Tempra. Marea powstał w oparciu o konstrukcję modeli Bravo i Brava, od których przejął nie tylko wiele rozwiązań technicznych, a i stylistykę. Ze względu na słabą sprzedaż, w 2002 roku model został wycofany z rynku. Dopiero pięć lat później pojawił się jego następca – Fiat Linea. Marea do dziś, po kilku modernizacjach produkowany jest w Turcji i Brazylii.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 67,486,4 x mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Alek
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Auto zaskoczyło mnie trwałością i komfortem, poza tym ma bardzo ładną linię nadwozia. Bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Nawet jak Czasami coś się zepsuje, no cóż auto cały czas jeździ, a jak raz na kilkadziesiąt tys km będę musiał wymienić wahacz to go wymienię i będę jeździł dalej. Zmieniam regularnie olej, filtry, co trzeba to robię i nie narzekam na ogromną liczbę usterek. Wystarczy dbać i nie odkładać napraw na kiedyś. W tym przypadku sprawdza się powiedzenie: jak dbasz tak masz. A i jeszcze jedno, w Marei są bardzo wygodne przenie fotele
3,4
~thomus
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Awaria unieruchomiająca samochód jeszcze się nie zdarzyła. Słabe zawieszenie i denerwujące awarie elektryki obniżają ocenę. W zamian autko ma znakomite blachy (podwójny ocynk) więc problem korozji nie powinien dotyczyć nawet kilkunastoletnich modeli (chyba że auto miało już wcześniej jakieś przygody). Słyszałem że gorzej jest z podwoziem ale w moim egzemplarzu na razie jest wszystko ok. Stylistyka nadwozia powoduje że auto ma wciąż w miarę świeży wygląd. Uważam że jest to jedno z ładniejszych kombi z II-giej połowy lat 90-tych ze średniej klasy ale to oczywiście rzecz gustu. Wnętrze mimo skrzypów i pisków jest wykonane z całkiem przyzwoitych jak na fiata materiałów i sprawia całkiem pozytywne wrażenie przy pierwszym zetknięciu. Auto potrafi dać radość z jazdy i to pozwala zapomnieć o wszelkich niedomaganiach
2,3
~Piotr z KK
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Używam ten samochód od nowości.Regularnie serwisowany. Do 4 lat bez większych problemów. W między czasie serwis autoryzowany naprawiał tył bo miałem uderzenie. Powyżej 4-go roku naprawiane były różne usterki większe i mniejsze ale nie stałem nigdy w drodze, licznik przestał działać i predkościomierz. w 10-tym roku klamki zaczęły odpadać, wycieraczki się spaliły, dmuchawa działa tylko na 4 biegu, tylna klapa już się nie zamyka. W 11 roku podłoga "wzięła i się zardzewiała" a zwłaszcza mocowanie belek nośnych i silnika. Autoryzowany serwis dał opinię - zezłomować. Obecnie auto nadaje się na szrot. Zakup takiego auta to porażka nikomu nie życzę tego. Moim zdaniem fiat za wysoko mierzy ponieważ nie potrafi zrobić tej klasy samochodu. Fiat powinien robić \" fiaciki \" bo to mu wychodzi. Tanio i byle jak. Prosta zasada o której fiat zapomniał: mało płacisz mało wymagasz, dużo płacisz dużo wymagasz i.t.d. Tak na marginesie jak zadzwoniłem do Fiata Polska to arogancko dowiedziałem się, że to moja wina lub serwisu autoryzowanego , który robił naprawę. No tak moja wina ,że kupiłem Fiata i wina serwisu że się związał z tak nieudolną firmą, która go nie nauczyła naprawiać. To musi być standard w tych samochodach bo Fiat nic sobie z tego nie robi.
Średnie spalanie dla Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2002
8,3
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Autko zużywa tle paliwa ile potrzebuje czyli wszystko zależy od stylu jazdy przed montażem gazu najmniej spaliła mi Maryśka 7,3 l, najwiecej ponad 11 l(ale ładnie wtedy wstawiałem) po montażu gazu jest nieźle miedzy 8,5 a 11,8 l. Podane spalanie jest w cyklu mieszanym. Niezbyt miło zaszkoczyła mnie cena wymiany rozrządu i oleju (750,00 zł wydaje mi się drogo jak na firata), ale już części zawieszenia poprawiły mi nastrój za amortyzatory do przodu, końcówki droążków i łączniki stabilizatora łącznie koszt niecałe 500 zł + 100 wymiana (części nowe nie najtańsze ale i nie najdroższe) ale smiesznie tani okazał się układk wydechowy (tłumik środkowy i końcowy) 280 zł (w tym mieszaki gumowe i obejma do zamontowania tłumika). Dla mnie koszty do zaakceptowania, a do tego auto się nie psuje, przynajmniej jeszcze.
9,2
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Spalanie jak w każdym silniku tej wielkości mocno zależy od tego kto jeździ gdzie jak i kiedy. Mój wynik w mieście to 9 - 11 litrów benzyny jednak z przewagą tej pierwszej wartości, trasa lepiej około 7,5 - 8 litrów. Jednak nie jest to mistrz oszczędzania. Co do części zamiennych - wielki atut tego auta są wszędzie, jest duży wybór i są tanie w porównaniu do innych modeli aut. UWAGA NA ASO FIAT, odwiedziłem dwa największe w Poznaniu i po wizytach za każdym razem miałem ochotę powiedzieć jedno k..... ma...... Pracują tam ludzie w większości niekompetentni, nie mający pojęcia o tym co robią, nie interesujący się swoją pracą i beznadziejni. Dla przykładu: pojechałem do serwisu wymienić wtrysk. Przy odbiorze auta jakiś za przeproszeniem dupek mówi mi z wielką pretensją w głosi:" czy wie Pan że jeździł bez oleju w skrzyni biegów?" odpowiadam nie wiem ale rzeczywiście nie chodziła płynnie. Facet na to "no właśnie tak nie można robić, dolaliśmy Panu ten płyn (50 PLN). Ja na to ok dziękuję. Wyjeżdżam z serwisu parkuje przed domem, a rano na chodniku plama. Jadę do serwisu i mówię że jest coś nie tak z samochodem bo plami jakimś płynem. Zostawiam auto na kolejny dzień i rano dowiaduję się że w zasadzie to nic złego się nie stało bo już nie plamił ale znaleźli coś jeszcze i 100 PLN poszło na wymianę jakiegoś przekaźnika. Oczywiście na następny dzień znowu plama przed domem więc teraz jadę do zaprzyjaźnionego mechanika mojego kolegi. Opowiadam mu całą historię a on wchodzi pod samochód i po 2 minutach mówi ma pan pękniętą jakąś część skrzyni (nie pamiętam jaką) trzeba wymienić zrobię to panu za 100 PLN czas oczekiwania dwa dni. Zostawiłem samochód, facet założył nową część dolał po raz kolejny płynu do skrzyni i wszystko było ok. Co do cen w ASO są absolutnie nie do przyjęcia. Za wymianę rozrządu w aucie za które zapłaciłem 8000 PLN serwis zażądał 800 PLN. Wymiana u mechanika który naprawił też skrzynię kosztowała 300 PLN. Zaznaczam że rozrząd był lepszej jakości nisz ten proponowany przez fiata. Odpowiedź więc nasuwa się sama.
10,9
Fiat Marea
Weekend 1.6 16V 103KM 76kW
Jak na tak duże auto całkiem przyzwoicie. Jedyne co to byłem trochę rozczarowany spalaniem w trasie, które znacząco się nie różniło od wyników uzyskiwanych w mieście, ale też pierwszą młodość auto miało już za sobą.

Usterki Fiat Marea

Liczba wpisów: 28
Odgłos 'siorbania' po zgaszeniu silnika
  • Fiat Marea Sedan 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2002
  • silnik
Witam, Mam mały problem, mianowicie po zgaszeniu silnika (lub przekręceniu kluczyka w pozycję off) po paru sekundach pod maską słychać odgłos 'siorbania' zupełnie jakby coś zasysało powietrze lub wylewało się paliwo z pękniętego wężyka. Jednak nie widać cieknącego paliwa, brak jest jakichkolwiek plam lub 'zmoczeń', ciężko też zlokalizować miejsce owego odgłosu. Co może być przyczyną? Nadmienię, że podczas jazdy słychać czasami z przodu w centralnej części lub nieco po prawej słychać odgłos 'plaskania' przy gwałtownym zwalnianiu lub jeździe na niskich obrotach i biegach - czy może jest to powiązane? (tu doczytałem się, że to kwestia gum od poduszek, więc moim zdaniem nie). Problem pojawił się podczas obecnych mrozów do -20stopni... ?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokada rozruchu
  • Fiat Marea Sedan 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2002
  • instalacja elektryczna
Mam problem dwukrotnie po przekréceniu kluczu yka ,a nie wlaczeniu zaplonu.zostal zablokowany system startu.Jechalem wczoraj do Holandi z tad moje pismo bez polskie czcionki.Za kierownica siadl moj kolega i wlaczyl zaplon nie wlaczajac silnika ,montowal nawigacje.Ponownie cofnol kluczuk i wlaczyl i nic .Kontrolki sie swieca motor stop.Zadzwonilem do znajomego kazal mi odpalic auto na zapych i zpalil ,ale nadal nie pali na kluczyk.Prosze was o pomoc nie dlugo wracam do POLSKI A NIE BEDE GO PCHAL NA KAZDY PARKINGU Prawdopodobnie komputer odcina zapřon lub paliwo
Oczekuje na rozwiązanie
Brak ładowania
  • Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110KM 81kW 1999-2002
  • instalacja elektryczna
Witam mam nastepujacy problem wczoraj skakalo mi brak ladowania jak najechałem na jakas dziure lub nie rownosc ale po chwili wszystko wracało do normy. dziś natomiast kontrolka swieciła się cały czas ipo przejechaniu ok. 50km autko zdechło i już nie odpaliło a obie klemy mogłem zdjąc ręką bez zadnego wysiłku nie wiemczy ma to coś wspólnego ale może być to istotny fakt. Pozatym ustalone usterki przez "Fachowca" - Cieknąca maglownica ( niewielki ubytek płynu wspomagania)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fiat Marea Weekend