Szukaj

Informacje o Fiat Multipla I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2004

Lata produkcji: 1998 – 2004
Segment: VANy
Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 1998 roku. Jedyne auto w tej klasie w Europie mieszczące 6 osób w dwóch rzędach siedzeń (układ 3+3). Pierwsze wzmianki o Multipli datują się na lata 50., gdy auto o tej nazwie powstało na bazie Fiata 600. Pierwsza generacja współczesnej Multipli to, z racji wyglądu, jeden z najbardziej kontrowersyjnych samochodów ostatnich lat. Głównie z tego powodu model nie podbił rynku, choć był nawet drugi w konkursie na Europejski Samochód Roku 2000. W 2004 roku Fiat przedstawił znacznie bardziej konwencjonalną Multiplę II.
czytaj więcej
Powagosław
Fiat odświeżając Multiplę postanowił uniknąć kontrowersji, jakie budził pierwszy samochód o tej nazwie. Jak to jednak zwykle bywa w takich przypadkach, popadł ze skrajności w skrajność. Szokującą sylwetkę zastąpiła sylwetka nużąca i mdła. Nie warto było. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Multipla była po prostu brzydka. No dobrze, była tak szkaradna, że można było nią straszyć dzieci. Nowa Multipla jest niewiele ładniejsza. Problem w tym, że swoją szpetność próbuje ukryć między niby nowoczesnymi liniami. To ja już wolałem tamten poprzedni, prawdziwy koszmarek. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Układ jezdny

Wybrane oceny

4,7
~Driver multipla JTD
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
Super auto rodzinne jak i dla małej firmy po wyciągnięciu tylnych siedzeń przestrzeń ładunkowa jak w małym busie, duża przestrzeń, 6osobowy, dużo schowków, fajny dizajn w środku, mało pali musimy pamiętać że to nie jest sportowa fura tylko do normalnej eksplatacji, bezawaryjny.Sprowadziłem Multiple z a 700euro stała rok nie używana w niemczech to jest 3tyś zł. Wszystkie opłaty z rejestracją i ubezpieczeniem kosztowało mnie 1,5tyś zł. Wymieniłem całe zawieszenie przednie kompletne, linki ręcznego, okładziny hamulcowe tylnie i łożyska w tylnim zawieszeniu,klocki ham. przednie i łożyska kół przednich koszt to 1600zl i mam spokój już 3 lata ani złotówki nie wrzuciłem w cześci a cały samochód po podliczeniu wyszedł mi 6 tyś zł i bez komentarza
4,7
~pawel
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
Jeżdżę ponad pół roku, po sprowadzeniu zrobiłem zawieszenie i rozrząd i jak na razie (20 tys przejechany km) mechanik obraził się, że do niego nie przyjeżdżam :) Zastanawiałem się nad vanami 7 osobowymi, ale tamte są już potężnie długie i manewrowanie w mieście gdzie często jeżdżę jest utrudnione. Multipla ma tylko 4 metry, zawracasz na dość wąskiej ulicy bez problemu. Myślałem też o zafirze, ale tam po rozłożeniu siedzeń nie ma bagażnika, tutaj na wakacje jechaliśmy w 6 osób i bagaże też spokojnie się zmęczyły. Auto szerokie, ale np. składane elektrycznie lusterka pozwalają zmieścić się w wąskich miejscach. Żona, która się bała jechać, że takie szerokie, po pierwszej jaździe nie chciała auta oddać :) Niesamowita ergonomia w środku, możliwość wyjęcia tylnych foteli i skorzystania z płaskiej podłogi powoduje, że i bagaż można przewieść spory :) Zarąbiste, niedocenione auto, miałem kilkanaście aut, ale po raz pierwszy jakieś tak polubiłem :) No i ten nieziemski wygląd, nie dla przeciętniaków :P
4,5
~Michał
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
Fiat Multipla 1 – samochód, który wygląda, jakby inżynierowie z Fiatu postanowili zrobić żart z samego siebie. To tak, jakby ktoś wziął klocki Lego, wrzucił je do miksera i powiedział: “Oto nasz nowy model!”
Średnie spalanie dla Fiat Multipla I 1.9 JTD 105KM 77kW 1998-2004
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
jesli ktos pisze ze multipla pali 11-13 litrow on to znaczy ze jezdzi na wstecznym a jesli twierdzi ze wymienia rozrzad co 30 tys to kretyn bo wymiana pierwsza po120tys a nastepne 90 tys mialem rozne marki bezposrednio przed multipla mialem tourana 50 tys przebiegu i twierdze ze ci co nie mieli kontaktu z multipla nie maja pojecia jakie wdzieczne i tanie w utrzymaniu jest to auto mialem tez obawy przed zakupem bo niby brzydactwo i tu sie nadaje przyslowie ladna miska jesc nie daje jednym slowem wspanialy samochod na dzisiejszy kryzys i bardzo wygodny a jak ktos woli swirowac autem za pieniadze banku to powodzenia
6,8
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
105 konny dieselek, turbodoładowany 1.9, nie ma zbyt dużego apetytu na paliwo. Może to dziwić kiedy patrzysz na kształty Multipli. Kiedy ruszysz w trasę i będziesz jechał z głową zaskoczy cię spalanie rzędu 5.5-6.0 na 100 km. Mój rekord to 1200 km na 60 litrach paliwa. W mieście auto pali od 6.5 do 7.8, tak mniej więcej. Wszystko zależy od nogi.
6,6
Fiat Multipla I
Minivan 1.9 JTD 105KM 77kW
Auto bardzo ekonomiczne. Co prawda słyszałem też o gorszych wynikach spalania, ale ja swojemu "Stitchowi" raczej zbyt mocnego wycisku nigdy nie daję. Ceny przeglądów niskie pod warunkiem, że omija się ASO.

Usterki Fiat Multipla I

Liczba wpisów: 22
Problem z odpalaniem.
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Kiedy kupiłem moją Żabkę po sprzedaży dopiero dowiedziałem się od właściciela że auto raz na jakiś czas nie odpala i trzeba kręcić w stacyjce kilka razy. Podobno był w serwisie i zrobili mu diagnostykę , która wykazała błąd - przerywany sygnał immobilajzera. Twierdził że nie naprawiał tego bo nie bardzo mu to przeszkadszało. Poczytałem trochę i okazało się że problem podobno leży w stacyjce i kluczykach a wiadomo że przy wymianie trzeba kupić komplet całą stacyjkę z kluczykami i komputerkiem aby uniknąć kodowania kluczyków. Cena takiego zestawu to 400 zl. Pomyślałem trudno pozbieram i wymienię. Jednak zagłębiając się dalej bo zaczęło mnie to już denerwować i bardzo przeszkadzać, nikt nie potrafił mi pomóc. Na szczęście natknąłem się na pewną wypowiedz w internecie gdzie był opisany ten przypadek chłopak powymieniał niepotrzebnie masę części a problem był dalej w końcu doszedł do czujnika położenia wału który okazało się był zabrudzony oraz uszkodzony czujnik stukowy paliwa i po wyczyszczeniu oraz wymianie wszystko działało jak dawniej. Taka prosta rzecz a ile zachodu z nią było. Ja wymienię na nowy czujnik ze względu na to iż mechanik powiedział że równie dobrze może być uszkodzony dlatego przerywa. Mam nadzieję że ta porada komuś oszczędzi niepotrzebnych wydatków.
nie wysprzegla, cos z linką
  • Fiat Multipla I 1.6 16V 103KM 76kW 1998-2004
  • układ napędowy
Jakiś czas temu wjezdzając do garazu, zerwało mi sie sprzegło a raczej platik podczymujący linke od sprzegła, trudno stwierdzić dlaczego plastik się zerwal jak przez lata służył.. byl nie byl przytarty, linka została wymieniona.. lecz sprzegło nie wysprzęglało , linka pono została podsiagnieta do maximum... więc pomyslałam ze linka moze jest nadal za dluga ,popuszczając sprzegło ono samo po chwili dopero odchodziło do góry .. przez jakiś czas było lepiej po kolejnej wymianie.. plastik podczymujący linke znów się zerwał po wcisnięciu wymieliłam na metal jakis czas było w miare wporzadku, a teraz znów problem powraca, sprzegło po puszczeniu powoli samo odskakuje... wyciąglenismy cała linke , i jest otarta guma z zjednej strony... nie wiem chyba jest zle załozona ... prosze o pomoc... czy linka jest za dluga? jaka powinna byc dlugośc w tym modelu i uklad instalacji jej by nci nie uwieralo... nie mam sily juz ani do auta ani do mechaników....
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Fatalna wytrzymałość zawieszenia na Polskich drogach.
  • Fiat Multipla I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Auto świetnie się prowadzi przez długi czas, ale tylko na drogach z gładkim asfaltem. Niestety jeżdżąc po mieście lub innymi dziurawymi drogami już w rok możemy się dorobić sporych wydatków na wymianę wszystkich elementów zawieszenia i końcówek drążków układu kierowniczego. Aczkolwiek wybierając pomiędzy Chryslerem Voyagerem, a Multiplą, to Multipla jest o niebo tańsza w eksploatacji niż jej większy i bardziej luksusowy brat z USA. Natomiast tylne amortyzatory po jakimś czasie straszą lub śpiewają (jak kto woli) i na postoju wyraźnie słychać co około 3-4 minuty takie "bwuuuuuu". :))) Po za tym, mimo nieprzyjemnych stuków uszkodzonego dziurami zawieszenia prowadzi się miło na długich trasach. Nieprzyjemności rekompensuje świetnie wyciszone wnętrze i przyjemna muzyka sącząca się z wyśmienitej jakości oryginalnie montowanych głośników Tonsil`a (niestety już nie Polskiego, ale Niemieckiego).
Fiat Multipla I