Szukaj

Informacje o Fiat Palio I Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 78,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Fiat Palio I Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW 1997-2003
8,8
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
moja paulina 1.6 V16 w cyklu mieszanym spala 10 litrów gazu,dodam że nie jezdzę na paliwie więc nie wiem ile spali. ostatnio w trasie 350km spaliła 8l/100km więc moim zdaniem jak na taki silnik i 4 osoby to nieżle. Potrafi zawstydzić nie jedno auto jeśli chodzi o przyśpieszenie. Od roku jeszcze i tylko wymieniłem końcówkę wahacza dolnego koszt 40zł plus 70zł wymiana ze zbieżnością. przy przebiegu 205tys km na gazie zero wycieków z silnika dodam że to sekwencja STAG 4 . Krótko mówiąc polecam to auto dla niewielkiej rodziny ,mimo że to kombi to dla pasażerów jest trochę mało miejsca. Moje auto jest z 98 roku więc delikatne ogniska korozji pojawiają sie w standardowych dla tego auta miejscach czyli błotniki tył.
7,3
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
To po prostu zależy od tego, co się dzieje i w jaki sposób jest eksploatowane auto. Wiadomo, jak się z psem nieostrożnie obchodzić, ugryzie albo i zagryzie. Tutaj trzeba do niektórych spraw podchodzić tak jak do wizyty u dentysty. To prędzej czy później musi nastąpić. Chodzi o to, że koszty są powiększane przez konieczne naprawy rozrządu, oświetlenia. Paliwo zużywanie jest mniej więcej na tym samym poziomie co w FSO Polonezie a i to pod kilkoma warunkami, których trzeba się trzymać jak rzep psiego ogona. Przede wszystkim regularne tankowanie, i trzymanie równych obrotów silnika. Do tego musi być sprawny filtr paliwowy i nie specjalnie ciężka noga. Co do cen, jest różnie, bo to zależy od tego, co wysiądzie albo co się stanie. Najgorzej jest jak zwykle w przypadku wymiany silnika. Drogie są też elementy nadwozia i pewne elementy elektroniki(dosyć dobre radio od Pioneera) Może też niestety z biegiem lat wysiąść przekładnia kierownicza, co jest trudną i kosztowną awarią. Relingi dachowe wcale nie powodują obniżenia zużycia paliwa.
13,9
Fiat Palio I
Weekend 1.6 i 16V 103KM 76kW
Witam mam troszeczkę zakłopotanie z moim fiatem palio 1.6 16v rocznik 2002 wersja z klimą pali jak smok na gazie około 17 litrów w miescie poprostu niewiem czy to norma , czy ?????????????? POZDRAWIAM

Usterki Fiat Palio I

Liczba wpisów: 34
Jak wymienić gałkę zmiany biegów?
  • Fiat Palio I
Starą albo rozcinasz brzeszczotem lub czymś podobnym, albo (jak ja to zrobiłem) podważasz gałkę śrubokrętem płaskim i wypychasz ją do góry, ale wtedy trochę pękła w jednym miejscu. Zresztą i tak stara już się nie przyda, bo wymieniasz przecież na nową. Co do nowej, to musisz zwrócić uwagę na to, żeby była krótka i miała od dołu większy otwór (pierścień wstecznego) i właściwie to wszystko. No poza tym trzeba jeszcze sam lewarek u góry trochę popiłować (nieprzyjemna robota), bo to jest taka kulka, a trzeba z niej zrobić walec. Lewarek jeszcze trochę powierciłem od góry, żeby zrobić większe wgłębienie na śrubę, która przytwierdzała denko gałki do reszty (konstrukcja gałki). Potem tylko założyłem odpowiedni pierścień plastikowy, który był w komplecie i zamocowałem śrubką, która także była w całym zestawie. Ogólnie efekt wizualny na plus.
Problem rozwiązany
Jak założyć osłonę zbiornika paliwa?
  • Fiat Palio I
Osłona podwozia tylna FIAT PALIO FIAT SIENA (1997-2002) zapłacilem 40zł + 13,5 koszty przesyłki. Osłona o numerze: 46446327 stal pomalowana proszkowo - zdj 1. Montujemy, odkręcając (po kolei) śruby trzymające zbiornik paliwa (przyda się nasadkowa 13 i 13 zwykła). Patrząc od tyłu auta najwięcej pracy jest z odkręceniem i przykręceniem, przedniej lewej śruby. Przyda nam się też nasadkowa 8 którą odkręcimy, przeszkadzające plastiki i osłonę termiczną (która właśnie blokuje dostęp do tej kłopotliwej śruby) - zdj 2. Zdjęcie zdj 3 przymiarka osłony (widać 2 śruby trzymające zbiornik- tylne). Osłona zamontowana, przylega prawie idealnie do zbiornika (odstęp ok 5-7mm- opiera się na gumowych zderzakach) - zdj 4. Właściwe to wszystko. Montaż zajmuje ok 1h-2h ze względu na kłopotliwy dostęp właśnie do tej jednej śruby. Warto też na końcu sprawdzić, czy tylne wąsy (płaskowniki mocowane do tylnych śrub) nie ocierają o zbiornik. Jeśli tak to je lekko przeginamy, w taki sposób, aby nie miały bezpośredniego kontaktu, ze zbiornikiem. PS.Taka osłona w ASO kosztuje ok 200zł, więc, jeżeli ktoś chce to tam kupić, to nie polecam. Lepiej skonstruować sobie taką osłonę samemu.
Problem rozwiązany
Jak zdjąć przednie zagłówki?
  • Fiat Palio I Weekend 1.2 i 73KM 54kW 1999-2003
Przednie zagłówki od dołu mają plastikowe prostokątne nakładki, które zasłaniają wywinięcie tapicerki (przechodzą przez ten plastik oba pręty zagłówka). Ten plastikowy prostokąt (wygląda jak linijka z dwoma otworami) należy go wyjąć z zagłówka zsuwając w dół wzdłuż prętów. Ukaże się dalsza część prętów zagłówka i zobaczysz na nich zabezpieczenia (takie duże agrafki), które należy zdjąć i zagłówek już mamy (pręty możesz wówczas wsunąć maksymalnie w oparcie siedzenia i nie będą przeszkadzały). Tak było w moim Palio z 1998 roku. A tak w ogóle to przednie siedzenie przesuwamy maksymalnie do przodu, a oparcie opuszczamy do tyłu, na tylną kanapę i będzie cała długość do wykorzystania, a zagłówki nie będą przeszkadzać. Pozdrawiam,
Problem rozwiązany
Fiat Palio I Weekend