Szukaj

Informacje o Fiat Panda III

Lata produkcji: 2012 – teraz
Segment: VANy
Od 2012 roku Fiat oferuje trzecią, najnowszą i obecnie produkowaną generację modelu Panda. W porównaniu do poprzedniczki zwiększyły się rozmiary auta, choć jego sylwetka do złudzenia przypomina poprzedni model. Panda III została zbudowana, tak jak model drugiej generacji na płycie podłogowej Fiat Mini platform, tak jak m.in. Fiat 500, Ford Ka II oraz Lancia Ypsilon III. Inspiracją dla stylistyki samochodu był m.in. wygląd nowego Fiata 500. Panda trzeciej generacji nie jest produkowana w Tychach, tak jak Panda II – jej produkcję ulokowano w zakładach marki pod Neapolem.
czytaj więcej
Powagosław

Fiat wyszedł z dobrego założenia: po co naprawiać coś, co nie jest zepsute. Dzięki temu Panda zapowiada się na rynkowy przebój na miarę swojej poprzedniczki. Wygląda znakomicie, trochę bardziej cukierkowo, ale wciąż znakomicie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zupełnie nie w moim typie, ale wiem jedno. To Panda jest prawdziwym następcą tanich (również w eksploatacji), bezpretensjonalnych i prostych maluchów. Żaden Fiat 500.

~Luzacjusz

Nowy Fiat Panda

Cena od: 65 900 PLN

Oceny Fiat Panda III

Liczba ocen: 35
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~aro007
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Mały silnik 1.0 Hybrid. Przejechaliśmy nim 3 000 km. Na początku nie wiedzieliśmy jak tym jeździć. Teraz wiemy że jak dojeżdżasz do świateł to puszczasz sprzęgło i auto przechodzi w system start stop. Minimalne spalanie 3,8 l na trasie Łodź - Radom (drogą krajową). Max 7 litrów Łódź (szybkie ruszanie) Skrzynia 6 biegowa. Krótkie przełożenia. Spisuje sie naprawdę dobrze. Bardzo fajnie zestrojone auto. Super skrętne i wszędzie się nim zaparkuje. Żona wniebowzięta. Widać oszczędność... brak światła w bagażniku.. brak rączki od zamykania tylnej klapy bagażnika (jest kawałek tasiemki. Jak kupujesz takie auto to musisz się z tym pogodzić
3,6
~Przemek
Fiat Panda III
Hatchback 5d seria 3 1.2 69KM 51kW
Pandę III generacji kupiłem zachęcony bezawaryjną jazdą Pandą II generacji. Niestety rozczarowałem się. Co prawda samochód wygląda lepiej i prowadzi się go też lepiej, ale niestety po pół roku od wyjechania z salonu pojawiły się pierwsze problemy z korozją. Najpierw zardzewiały śruby i zawiasy w drzwiach. W ASO dowiedziałem się, że nie ma sensu tego naprawiać, ponieważ Fiaty tak mają. Na dowód kierownik serwisu chciał mi zaprezentować swój samochód z zardzewiałymi zawiasami. Potem korozja zaczęła toczyć podwozie, np. miskę olejową. Potem było już tylko gorzej. W końcu w trzyletnim samochodzie zardzewiała klapa bagażnika. Decyduję się na samochód nowy z salonu, aby cieszyć się długą eksploatacją. Niestety w czwartym roku użytkowania musiałem pozbyć się wozu, zanim korozja pożarłaby go w całości. Fiat miał dobrą passę przez kilka lat, produkując takie modele jak Punto czy Bravo. Wygląda na to, że ta dobra passa się skończyła i Fiat powraca do korzeni, wypuszczając na rynek coraz bardziej tandetne produkty. Nie polecam.
4,6
~induktor
Fiat Panda III
Hatchback 5d Seria 2 1.2 69KM 51kW
Po blisko dwóch latach użytkowania zamieszczam małą aktualizację swojej opinii, bo teraz mogę już powiedzieć więcej. Podczas szczegółowego badania rynku, doktoryzowania się ze wszystkich nowych miejskich aut, najmniej czasu poświęciłem pandzie, a w końcu ją kupiłem trochę w ciemno, bo już miałem dość analizowania wszystkich za i przeciw. Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę! Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, panda jest nadal bezkonkurencyjna. Oczywiście są auta bardziej designerskie, ale wszystkie mają trzycylindrowe motory, które maksymalny moment obrotowy i moc uzyskują gdzieś pod koniec skali obrotomierza. W pandzie mamy normalne 4 cylindry i pojemność 1,2. Owszem, Swift ma silnik 1,2 i 90 KM, bardzo fajny, ale to już trochę wyższa półka cenowa. Ewentualnie jest jeszcze KIA Picanto, też 1,2 i ponad 80 koni, ale tu znowu trzeba zapłacić 10 tys. więcej. Po przesiadce z większych aut doceniłem też fakt, że pandą udaje się zaparkować w takich miejscach, w których wcześniejszymi autami nie było o tym mowy.
Średnie spalanie dla Fiat Panda III
5,1 – 7,7
l/100 km
3,7 – 5,7
l/100 km
6,1 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Fiat Panda III
Cross seria 4 1.0 Hybrid 70KM 51kW
Auto kupione nowe miało nie palić tak dużo jak pali… 7 litrów benzyny po Łodzi to trochę za dużo. Niby miękka hybryda do świateł dojeżdża się na wyłączonym silniku ale paliwa zużywa dość dużo. Obecnie auto ma przejechane 2 tys km może po dotarciu będzie ciut lepiej. Ogólnie auto całkiem fajne chodź silnik jest słaby. Jazda po autostradzie tylko prawym pasem bo po lewym zablokujemy cały ruch. Jednostka do miasta jak najbardziej odpowiednia. Ze względu że to nowe auto planujemy je eksploatować około 10 lat. Niby można założyć LPG od LandiRenzo ale koszt obecnie to 4 tysi i nie ma informacji czy wszytsko jest ok na tej instalacji.
9,2
Fiat Panda III
4x4 0.9 8v TwinAir Turbo Start&Stop 85KM 63kW
Dane podane w katalogu są zupełnie nieosiągalne, ale jeżeli ktoś nie spodziewa się spalania rzędu 5l LPG czy 4l PB to nie jest źle. Przy bardzo oszczędnej jeździe za tirem rzędu 75km/h da radę zejść do 6l LPG. Przy umiarkowanej jeździe w cyklu pozamiejskim 7l LPG. Na autostradzie przy prędkości 130km/h spalanie 8,5l LPG. Powyżej z powodu małego silnika i dużych oporów jazda staje się nieopłacalna. 150km/h - 11l LPG a z gazem w podłodze - 170km/h - 14l LPG. Nie wspominając o fakcie, że nie ten samochód nie jest stworzony do takich prędkości. W mieście przy normalnej, w miarę dynamicznej jeździe 10l LPG. Wyniki bez włączonej klimatyzacji. Na benzynie odpowiednio około 15-20% mniej. Butla niestety mała, wchodzi około 31l na której maksymalnie przejechałem 400km. Duży plus za wlew gazu pod klapą z na stałe zamontowaną redukcją.
6,4
Fiat Panda III
Hatchback 5d 1.2 8v 69KM 51kW
Jeżdżę praktycznie cały czas po mieście i "oszczędna" jazda zaczyna się dopiero przy 70kmh (5 bieg, 4-5l/100km)... natomiast jazda 40-50kmh (4 bieg!) to spalanie rzędu 6-7l/100km. W trasie jeszcze ciekawiej... jazda 90kmh to około 7-8l/100km, a 100-120kmh to około 9l/100km. Prędkość autostradowa, czyli 140kmh to już zjadanie 10-11l/100km. Powrót z południa Polski na północ (autostrada, droga ekspresowa, 70-tki i miasto) to średnie spalanie 6l/100km na trasie ~800km, ale jak ktoś chce jechać ekonomicznie, to spokojnie da się zejść na 4-5l/100km. W trasie wyprzedzanie jest możliwe bez większych problemów - redukcja na 4 bieg lub duże przyspieszenie na 3 biegu, ale tylko chwilowe, bo silnik wskakuje na prawie 4000-4500 obr/min (tak jak przy 150kmh)
Fiat Panda III