Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Kariera najnowszej generacji modelu rozpoczęła się pod koniec 2005 roku. W Polsce Grande Punto debiutował w roku 2006. Auto zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro (współpraca stylistów Fiata) szybko zyskało uznanie za sportowe, dynamiczne kształty nadwozia delikatnie nawiązujące do Maserati Coupe (również projekt Giugiaro). Grande Punto budowane jest na tej samej płycie podłogowej co Opel Corsa IV i Chevrolet Aveo. Od roku 2007 model dostępny jest w wersji sedan, która nosi nazwę Linea.

Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - maska otwarta
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - lewy bok
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - widok z przodu
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - widok z tyłu
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - radio/cd
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - kokpit
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje Fiat Punto

  • Grande Punto   2005 - 2010
    Fiat Punto Grande Punto

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Wersje nadwozia Fiat Punto Grande Punto

Silniki Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Paleta silników jest całkiem szeroka. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najrozsądniejszym wyborem będzie 1.4l 95KM. Jest dynamiczny, choć trzeba trzymać go w wyższych partiach obrotów, a wtedy sporo pali. Jeśli zadowolicie się czymś wolniejszym, to pomyślcie nad 1.4l 77KM, ale przed zakupem warto zamówić jazdę próbną, żeby utwierdzić się w tym, że będzie dla was wystarczający. Najsłabszy 1.2 65KM najlepiej ominąć, chyba, że nie będziecie opuszczać miasta. Dla ludzi dynamicznych Fiat przygotował coś specjalnego. Do motoru 1.4l wrzucił turbosprężarkę i wycisnął 120 i 155KM. Obie wersje wciskają w fotel, ale są drogie. Diesle Fiata wbrew pozorom zbierają pozytywne oceny i nie ma się ich co obawiać. Podstawowy Multijet ma zaledwie 1.3l pojemności, 75KM i sporą turbodziurę. Nie jest zbyt dynamiczny i męczy się w tym samochodzie, dlatego lepiej wziąć mocniejszą wersję 90-konną, która nie dość, że jest lepsza, to jeszcze potrafi mniej spalić, ale pokazuje, co potrafi dopiero powyżej 2000obr/min. Na szczycie 1.9 Multijet o mocach 120 i 130KM. Jeśli was na niego stać, to warto.

Publikacje o Fiat Punto

Fiat Punto - ładna i rozsądna propozycja
 
Nasz test Fiat Punto

Mimo upływu lat Fiat Punto jest ciekawą propozycją dla kierowców poszukujących ładnego i przestronnego samochodu za rozsądne pieniądze. Włoski maluch pozostaje przyjazny dla kieszeni także podczas późniejszej eksploatacji.

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
 
Nasz test Fiat Punto TwinAir Turbo

Proces minimalizacji silników postępuje w najlepsze. Nikogo nie dziwi już 1,4 litra pod maską limuzyny klasy średniej. Fiat uznał, że do napędzania samochodu segmentu B wystarczą... dwa cylindry!

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Punto EVO - eliksir młodości z laboratorium Fiata
 
Nasz test

"Nie, nigdy nie kupię włoskiego samochodu, a w szczególności Fiata. Przecież to się psuje, dużo pali, kiepsko jeździ i źle wygląda". Nic dziwnego, że Fiat miał na początku XXI wieku potężne problemy finansowe, skoro naprawdę spora grupka ludzi myślała w taki sposób. Oczywiście ze mną na czele....

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Fiat Punto

Fiat Punto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PuntoautoWcentrum - społeczność Fiat Punto

najwyższe oktanyAuta - Fiat Punto

Fiat Punto Cabrio Kropek 79,37

Fiat Punto Kropek 95,69

Fiat Punto 1.4 Turbo Turbo 71,56

Fiat Punto Ryża Małpa 82,35

Fiat Punto Grande JbL 85,55

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Punto

patiomkinA 55,19

szymon441992 73,75

pan_hajs 63,42

tyuiop 61,62

pendzel 76,18

HENRYK1352 64,71

quanto 61,54

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Punto

Koszt napraw
Koszt napraw Witam, mam na oku Renault Megane I coupe 96r, silnik 2.0l 150 koni. W aucie do z...
Urwany wydech
Urwany wydech Witam, dzisiaj na drodze urwał się w Punto tylni wydech, ile kosztowało by jego ...
Kupuję Fiata!
Kupuję Fiata! 28.06.2013 widnieje w dowodzie rejestracyjnym jako data jego wydania. Czyli zaku...
nowe klocki i szczęki hamulcowe
nowe klocki i szczęki hamulcowe Dziś miała miejsce pierwsza wymiana klocków i szczęk hamulcowych. Przebieg 89510...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Punto

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Punto
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Punto

Fiat Punto

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Punto
 

Fiat Punto najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.4 (90 KM)
Toyota Yaris
1.0 VVT-i (69 KM)
Opel Corsa
1.0 Ecotec (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Punto

Fiat Punto
1.2 benzyna 60 KM
71 000 km, 2006
9 900 PLN
Fiat Punto
1.2 benzyna 44 KM
84 267 km, 2002
8 400 PLN
Fiat Punto
1.1 benzyna 54 KM
184 000 km, 1999
2 999 PLN
Fiat Punto
benzyna 60 KM
145 000 km, 2005
9 700 PLN

Ocena auta Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 16 opinii
  • 3,97
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Fiat Punto Hatchback 5d 1.4 16V (95 KM)

sprowadzono mi do salonu model ENERGY i miał być DYNAMIC i w tym popełniłem bład ze go kupiłem brakuje tych drobiazgów a cena nie była o wiele niższa

dodał: bartibart@interia.pl
Fiat Punto Hatchback 5d 1.4 16V (95 KM)

Auto jest ładne i wygodne i na tym koniec jego zalet reszta to tandeta w najlepszym czyli włoskim wydaniu.

dodał: xXxuser1
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Punto

Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna Fiat Punto Evo Hatchback 3d - galeria społeczności Fiat Punto Fiat Grande Punto Van Fiat Punto 2013 Fiat Punto EVO 5d Fiat Punto EVO 3d Fiat Punto 2012 Hatchback 3d Fiat Punto II Hatchback - galeria społeczności Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna (2)
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Punto

  • 1.
  • 5,00 Fiat Punto Punto 2012 1.4 (77KM) 2012r.
    dodał: JANUSZ, 25.11.2013

    Auto wyjechało z salonu FIAT z zamontowaną instalacją LPG ESGI 2 więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się" bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Fiaty z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG.

  • 2.
  • 3,50 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 2000r.
    dodał: Rozczarowany, 04.04.2012

    Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 1999r.
    dodał: City, 04.07.2010

    Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata

  • 4.
  • 5,00 Fiat Punto Grande Punto 1.4 8v (77KM) 2007r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1994r.
    dodał: TOMEK, 28.09.2009

    Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE

  • 6.
  • 4,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1997r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Fiat Punto

775 komentarzy

544 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil~Kamil

Grande Punto 1,2 16V LPG.
Spalanie gazu 7,5l / 100km przy delikatnej jeździe, przy normalnej do 8,3l/100 km.
Praktycznie bezawaryjne, jeśli przymknąć oko na typowe fiatowskie drobiazgi. Robię nim 3 500 km miesięcznie i jestem zadowolony.
Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale przy takich przebiegach lepiej nie szaleć.

~:)~:)

ALE komputer pokazuje ile zrobisz na litrze a nie ile pali czyli ty na litrze robisz 5.5 czyli CI pali 17 litrów haha

~Ciekawe~Ciekawe

Ci co piszą że im spala 12 litrów gazu niech lepiej wymienią na lepszą sekwencję i zarazem silnik który pewnie jest już na wykończeniu. Ja wątpię by punto tyle paliło co piszecie skoro Opel Vektra 1.8 spala 8 litrów gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 969
Przejechany dystans
28 446 847 km
Zatankowanego paliwa
1 492 724 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 859
Wydanych pieniędzy
2 118 469 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 956
Wydanych pieniędzy
2 494 354 zł
Średnie wydatki na auto
1 186 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 104)

Testy zderzeniowe Fiat Punto

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Punto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Punto

Fiat Punto
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pio, dodano: 10.04.2010 19:43

Autko pod względem spalania zadziwia mnie za każdym razem kiedy obliczam ilość spalonego LPG. Wartości które podałem powyżej są następujące: Jeżdżąc w cyklu mieszanym w stosunku 50/50 spali 8.5 litra LPG. W mieście przy mocnym gazowaniu i dynamicznej jeździe, raz tylko spaliłem 12 LPG, ale zawsze bierze mi 10. Autko służy mi do dojazdów głównie w trasie 200km w jedną stronę i tutaj jest naprawdę bardzo pozytywnie jak dla mnie. A mianowicie dzieje się coś bardzo dziwnego: Im mocniej go cisnę tym mniej pali. Jeżdżę rozsądnie ale wyprzedzam przy każdej możliwości. Autko jak wiadomo jest nieco słabawe więc każde wyprzedzanie = gaz do spodu i redukcja biegu. Do tego np na ekspresówce jadę 120-130 km/h. Po takiej dynamicznej jeździe tankuję i oczom nie wierzę. 7 lpg/100 km. Pragnę dodać, że jadąc 90km/h spalę również 7. Dla mnie jest to świetne autko nie sprzedam go chyba nigdy a jeżeli nawet to krzyknę sobie nieco więcej. Instalacja BRC koszt 1750pln, nie jest to sekwencja ze względu na monowtrysk. Przebieg 161 tys z czego 12 tys na lpg. Dodam jeszcze że punto chodzi o wiele lepiej na lpg niż na benz, tzn płynniej i o wiele ciszej.

pełny raport Fiat Hatchback 1.1

autor: artysta_palstyk, dodano: 12.04.2011 13:16

aż dziw bierze, że tak stara konstrukcja silnika (prostota i o to chodzi) ma takie dobre wyniki spalania i wystarczające osiągi. Jest to dobry kompromis między: ekonomią, wyglądem, funkcjonalnością i przede wszystkim CENĄ (zakupu oraz ew. przeglądów i napraw zwłaszcza we własnym zakresie). Przed zakupem tego modelu obskoczyłem całą konkurencję z obiektywnym osądem pod kątem interesujących mnie parametrów i wybrałem pojazd, a nie bardziej "markowy" znaczek. Z jednej strony znana "usterkowość fiata", a producent ustalił przegląd po 30 tys.!!! Konkurencja bez szans, a zaoszczędzone pieniądze można śmiało zachować na ewentulane naprawy mikro niedoskonałości (które pewnie wystąpią - ale to raczej domena współczesnej motoryzacji i każdej marki - poprostu z tego żyją). To, że auto jest na gwarancji i często poddawane PŁATNYM przeglądom wcale nie oznacza, że wszystkie znalezione usterki zostaną naprawione za free - skasują nas dodatkowo i to potrójnie za wymianę elementów tzw. eksploatacyjnych (to dla mnie oczywiste). Ale do rzeczy - auto jest umiarkowane pod każdym wzgledem - nie jest to demon prędkości ale nie jest też smokiem na dziewiczą etylinę. Średnie spalanie w granicach 6,5 l/100km nie wygląda źle. Mnie najbardziej podoba się możliwość płynnej jazdy na piątym biegu już od 50 km/h - to pewnie za sprawą dostępności max momentu obrotowego już od 3000 obr/min. Co mi po MOCY, która dostępna jest dopiero od 5000 czy 6000 tys. ??? kto i gdzie tak jeździ i ile daje zarobić szejkom i łowcom piratów. Za tą ekonomie płaci się niestety na wyższych obrotach - silnik już tak nie przyspiesza ale i nikt nie nazwie nas zawalidrogami. Podoba mi się też komfort jazdy jak na tą klasę pojazdu oraz dobre trzymanie w zakrętach jak na tak proste zwłaszcza tylne zawieszenie (czyt. łatwe i tanie w ew. naprawie i trudne do zepsucia). Jedyne co mi się nie podoba to czasem stuki w przednim zawieszeniu (trudne do ustalenia co to - bo zależne od temperatury zewnetrznej, a i na stacji diagnostycznej nic nie wychodzi - wiadomo coś się rozszerza i zwęża - ponoć jakaś guma-plastik łożyska w kielichu amortyzatora bo napewno nie odbojnik) ale to wina raczej wyrobów drogopodobnych, które wykończą KAŻDE zawieszenie. Gdyby inżynierowie z FIATA mieli faktycznie jaja to bardziej dopracowali by to autko bez wzrostu kosztów po mimo, że jakiś Hans trzymał im lufę przy skroni aby tak się nie stało. Do tej pory przejechałem nim tylko 17.000km i nie narzekam, choć poddałem go kilku swoim modyfikacjom (choć wcale nie musiałem) bo nie mogłem patrzeć na brak wiedzy i wizji osób, które uczestniczyły w procesie jego produkcji.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 8v

autor: MichaÂł, dodano: 31.03.2010 12:40

Pali tyle ile jest w baku, źle i dobrze. Źle: Droga do pracy 1,5/2 km, zima,wiecznie zimny to jest 16 litrów. Normalnie: jazda po Wrocławiu, przy normalnym ruchu bez szalejących korków w piątek (2h przez miasto), to już 10-12 w zależności od stylu jazdy Trasa bez autostrad bardzo dynamicznie - regularne wyprzedzanie, zawsze powyżej 100 do 150 km/h - wychodzi 10 litrów. Dobrze: W trasie przepisowo można spokojnie zejść poniżej 7l. Normalnie na autostradzie 2 osoby - średnio 130/140 km/h spalanie 8 litrów. Wyjazd na wakacje 4 tys. km, daleko od autostrad, często w górach, z klimą, często ostrzejsza jazda w zakrętach, załadowany - średnio 8 litrów. Jak na 1.8 to zupełnie przeciętny wynik.

pełny raport Fiat Hatchback 1.8 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Punto, oglądali także