Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Kariera najnowszej generacji modelu rozpoczęła się pod koniec 2005 roku. W Polsce Grande Punto debiutował w roku 2006. Auto zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro (współpraca stylistów Fiata) szybko zyskało uznanie za sportowe, dynamiczne kształty nadwozia delikatnie nawiązujące do Maserati Coupe (również projekt Giugiaro). Grande Punto budowane jest na tej samej płycie podłogowej co Opel Corsa IV i Chevrolet Aveo. Od roku 2007 model dostępny jest w wersji sedan, która nosi nazwę Linea.

Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - maska otwarta
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - lewy bok
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - widok z przodu
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - widok z tyłu
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - radio/cd
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - kokpit
Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - drzwi kierowcy od wewnątrz

Generacje Fiat Punto

  • Grande Punto   2005 - 2010
    Fiat Punto Grande Punto

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Wersje nadwozia Fiat Punto Grande Punto

Silniki Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Paleta silników jest całkiem szeroka. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to najrozsądniejszym wyborem będzie 1.4l 95KM. Jest dynamiczny, choć trzeba trzymać go w wyższych partiach obrotów, a wtedy sporo pali. Jeśli zadowolicie się czymś wolniejszym, to pomyślcie nad 1.4l 77KM, ale przed zakupem warto zamówić jazdę próbną, żeby utwierdzić się w tym, że będzie dla was wystarczający. Najsłabszy 1.2 65KM najlepiej ominąć, chyba, że nie będziecie opuszczać miasta. Dla ludzi dynamicznych Fiat przygotował coś specjalnego. Do motoru 1.4l wrzucił turbosprężarkę i wycisnął 120 i 155KM. Obie wersje wciskają w fotel, ale są drogie. Diesle Fiata wbrew pozorom zbierają pozytywne oceny i nie ma się ich co obawiać. Podstawowy Multijet ma zaledwie 1.3l pojemności, 75KM i sporą turbodziurę. Nie jest zbyt dynamiczny i męczy się w tym samochodzie, dlatego lepiej wziąć mocniejszą wersję 90-konną, która nie dość, że jest lepsza, to jeszcze potrafi mniej spalić, ale pokazuje, co potrafi dopiero powyżej 2000obr/min. Na szczycie 1.9 Multijet o mocach 120 i 130KM. Jeśli was na niego stać, to warto.

Publikacje o Fiat Punto

Fiat Punto - ładna i rozsądna propozycja
 
Nasz test Fiat Punto

Mimo upływu lat Fiat Punto jest ciekawą propozycją dla kierowców poszukujących ładnego i przestronnego samochodu za rozsądne pieniądze. Włoski maluch pozostaje przyjazny dla kieszeni także podczas późniejszej eksploatacji.

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
 
Nasz test Fiat Punto TwinAir Turbo

Proces minimalizacji silników postępuje w najlepsze. Nikogo nie dziwi już 1,4 litra pod maską limuzyny klasy średniej. Fiat uznał, że do napędzania samochodu segmentu B wystarczą... dwa cylindry!

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Punto EVO - eliksir młodości z laboratorium Fiata
 
Nasz test

"Nie, nigdy nie kupię włoskiego samochodu, a w szczególności Fiata. Przecież to się psuje, dużo pali, kiepsko jeździ i źle wygląda". Nic dziwnego, że Fiat miał na początku XXI wieku potężne problemy finansowe, skoro naprawdę spora grupka ludzi myślała w taki sposób. Oczywiście ze mną na czele....

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Fiat Punto

Fiat Punto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PuntoautoWcentrum - społeczność Fiat Punto

najwyższe oktanyAuta - Fiat Punto

Fiat Punto Multijet Power 16v 91,01

Fiat Punto SrebrnaStrzała&Bobek 76,85

Fiat Punto Kropek 95,80

Fiat Punto 68,53

Fiat Punto 'nieporozumienie' 67,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Punto

danielHGT 80,06

Zilek 48,53

maciek88 86,17

ninzaninem 79,84

glosny 91,77

gregruda 62,99

qwertysun 80,88

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Punto

Wymieniamy Blue&Me cz. 1 - przygotowanie i zakup
Wymieniamy Blue&Me cz. 1 - przygotowanie i zakup Całkiem niedawno doświadczyłem na własnej skórze wymianę modułu Blue&Me. Postara...
Spocik Zabytkowych i tuningowych aut na małym ryneczku w UK
Spocik  Zabytkowych  i tuningowych aut na małym ryneczku w UK  No panowie przed pracą musiałem czekać jak ochroniarze z parkingu wyjdą bo...
Urwany wydech
Urwany wydech Witam, dzisiaj na drodze urwał się w Punto tylni wydech, ile kosztowało by jego ...
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem.
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem. licznik wersji spotring 1.2 16V Kupiony na ebayu za małe pieniądze i podłącze...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Punto

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Punto
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Punto

Fiat Punto

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Punto
 

Fiat Punto najczęściej porównywane z:

Renault Clio
TCe (90 KM)
Mini Mini
1.5 D (116 KM)
Opel Corsa
1.0 Ecotec (115 KM)
 

Używane Fiat Punto

Fiat Punto
1.2 benzyna 60 KM
71 000 km, 2006
9 900 PLN
Fiat Punto
1.2 benzyna 44 KM
84 267 km, 2002
8 400 PLN
Fiat Punto
1.1 benzyna 54 KM
184 000 km, 1999
2 999 PLN
Fiat Punto
benzyna 60 KM
145 000 km, 2005
9 700 PLN

Ocena auta Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 16 opinii
  • 3,97
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94

Wybrane opinie

Fiat Punto Hatchback 5d 1.4 16V (95 KM)

sprowadzono mi do salonu model ENERGY i miał być DYNAMIC i w tym popełniłem bład ze go kupiłem brakuje tych drobiazgów a cena nie była o wiele niższa

dodał: bartibart@interia.pl
Fiat Punto Hatchback 5d 1.4 16V (95 KM)

Auto jest ładne i wygodne i na tym koniec jego zalet reszta to tandeta w najlepszym czyli włoskim wydaniu.

dodał: xXxuser1
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Punto

Fiat Punto EVO 3d Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna Fiat Punto Evo Hatchback 5d 1.4 MultiAir - galeria redakcyjna Fiat Punto 2012 Hatchback 3d Fiat Punto Evo Hatchback 3d - galeria społeczności Fiat Punto EVO 5d Fiat Grande Punto Fiat Grande Punto Van Fiat Punto II Hatchback - galeria społeczności Fiat Punto 2012 Hatchback 5d
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Punto

  • 1.
  • 5,00 Fiat Punto Punto 2012 1.4 (77KM) 2012r.
    dodał: JANUSZ, 25.11.2013

    Auto wyjechało z salonu FIAT z zamontowaną instalacją LPG ESGI 2 więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się" bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Fiaty z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG.

  • 2.
  • 3,50 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 2000r.
    dodał: Rozczarowany, 04.04.2012

    Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 1999r.
    dodał: City, 04.07.2010

    Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata

  • 4.
  • 5,00 Fiat Punto Grande Punto 1.4 8v (77KM) 2007r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1994r.
    dodał: TOMEK, 28.09.2009

    Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE

  • 6.
  • 4,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1997r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Fiat Punto

775 komentarzy

544 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil~Kamil

Grande Punto 1,2 16V LPG.
Spalanie gazu 7,5l / 100km przy delikatnej jeździe, przy normalnej do 8,3l/100 km.
Praktycznie bezawaryjne, jeśli przymknąć oko na typowe fiatowskie drobiazgi. Robię nim 3 500 km miesięcznie i jestem zadowolony.
Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale przy takich przebiegach lepiej nie szaleć.

~:)~:)

ALE komputer pokazuje ile zrobisz na litrze a nie ile pali czyli ty na litrze robisz 5.5 czyli CI pali 17 litrów haha

~Ciekawe~Ciekawe

Ci co piszą że im spala 12 litrów gazu niech lepiej wymienią na lepszą sekwencję i zarazem silnik który pewnie jest już na wykończeniu. Ja wątpię by punto tyle paliło co piszecie skoro Opel Vektra 1.8 spala 8 litrów gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 855
Przejechany dystans
29 812 277 km
Zatankowanego paliwa
1 584 312 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 212
Wydanych pieniędzy
2 221 494 zł
Średnie wydatki na auto
1 013 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 624
Wydanych pieniędzy
2 613 390 zł
Średnie wydatki na auto
1 192 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 192)

Testy zderzeniowe Fiat Punto

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Punto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Punto

Fiat Punto
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Na podstawie 22 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: lojczak, dodano: 03.08.2014 16:35

według komputera 4,7 min 8,5 max LPG Ale jak liczę przy dystrybutor wychodzi ok 1-1,5 L więcej więc przyjmuje spalanie komp za benzynę a 1,5 L więcej to gaz. bardzo krótka skrzynia i kluczem do jazdy o kropelkę jest niestety niska prędkość autostradą 130-150 8,5 a po drogach krajowych bez większego spinania z wyprzedzaniem 5,5-6. średnia z 8 tys km przy prędkości śr. 48 km/h to 6.8 a miesięczna średnia liczona na dystrybutorze to 7,5-8 L. ale i miasto w korkach i czesanie autostradą i wyprzedzanie tam miało miejsce. jeżdrzę sam ale auto jest załadowanie czyli można przyjąć 3 średnie lub 3 tęgie osdoby. bardzo przyjemne autko ale raczej nie autostradowo chyba że 110-120 to jest nadal miło...

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 Start&Stop

autor: Kropkojezdzca, dodano: 01.11.2012 18:46

Może najpierw o tym co mam pod maską - zainstalowana przez dealera instalacja LPG firmy Elpigaz od nowości, teraz przebieg 200tys. Spalanie gazu jest na przyzwoitym poziomie. Średnio jak dojeżdżam na uczelnie (30km w jedna strone) to wychodzi mi spalanie 9.5l (70/30 - miasto/trasa). Mój styl jazdy jest raczej dynamiczny, nie rzadko mam gaz w podłodze i raczej wychodze z założenia że mam gaz po to żeby korzystać z niego a nie liczyć każdą złotówke. Przy maksymalnie ekonomicznej jezdzie ok 80-90km/h w trasie da sie zejść do 8.0-7.8l/100km. Nie wiem skąd te opinie niektórych osób o spalaniu poniżej 7l. Jadąc na autostradzie z prędkościami 140-150km/h spalanie zdecydowanie rośnie. Maksymalnie wyszło mi prawie 12litrów gazu. Niestety (przynajmniej w moim przypadku) dość wyraźnie czuć różnice pomiedzy gazem a benzyną, lecz oszczędności to wynagradzają. Polecam ten samochód wszystkim niezdecydowanym, koszty jazdy na gazie są niskie a oprócz tego stara i sprawdzona jednostka 1.4 8V nie psuje sie praktycznie wcale i jest odporna na gaz. Znajomy instruktor nauki jazdy ma taki sam od nowości na gazie z przebiegiem 550tys, więc to chyba wiele wyjaśnia.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 8v

autor: kmicicx, dodano: 22.08.2011 09:56

Najważniejsza cecha tego auta jeśli ktoś rozważa zakup wersji Multijet. Jak wcześniej wspomniałem: "Typowe spalanie w cyklu dojazd w korkach do pracy - dom pod miastem wychodzi w okolicach 4.6 - 4.9 l/100 km. W trasie w cztery osoby i z pełnym bagażnikiem i częściowo z klimą 4.8 litra na setkę to absolutnie realny wynik. Mniej niż 4.5 litra wymaga naprawdę zachowawczej i płynnej jazdy, a o to na polskich drogach trudno. Jak się bardzo postarać, można zejść i na 4.0." Przeglądy są dosyć drogie (olej też nie jest tani), z drugiej strony robi się je co 30k km lub 2 lata. Świece żarowe z wymianą to ok. 500 zł w ASO. Dużą wadą jest bardzo nisko położona miska olejowa, trzeba uważać nawet na koleiny, po uszkodzenie jej może pozbawić turbo smarowania, a to już baaardzo droga impreza. Dużą zaletą natomiast jest rozrząd na łańcuchu - nie jest głośny, a wg producenta do wymiany dopiero po 250k km.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.3 16V Multijet

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Punto/Grande Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Punto Grande Punto Hatchback 5d 1.4 16V 95KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Punto, oglądali także