Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Punto/Grande Punto Punto 2012

Zmodernizowana wersja czwartej generacji modelu, produkowana od 2012 roku. Choć nie jest to piąta generacja auta, a jedynie model po faceliftingu, należy wyróżnić go w chronologii produkcji Punto, choćby ze względu na powrót do oryginalnej nazwy samochodu. Ostatni raz nazwę Punto nosił on przy okazji drugiej generacji (do 2005 roku), później zmieniano ją na Grande Punto i Punto Evo. Od tego ostatniego, nowe Punto różni się kilkoma szczegółami w przedniej części nadwozia, a także nowymi elementami wyposażenia auta.

Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - przód - inne ujęcie
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - dach
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Fiat Punto 2012 0.9 TwinAir 8V 85KM - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Fiat Punto

  • Punto 2012   2012 - teraz
    Fiat Punto Punto 2012

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Wersje nadwozia Fiat Punto Punto 2012

Silniki Fiat Punto Punto 2012

Lista silników:
0.9 TwinAir 8v (85KM), 0.9 Twinair (105KM), 1.2 8v (69KM), 1.4 Natural Power (70KM), 1.4 MultiAir 16v (135KM), 1.4 8v CNG (77KM), 1.4 MultiAir 16v (105KM), 1.4 (77KM), 1.4 8v (77KM), 1.3 Multijet II (95KM), 1.3 Multijet (75KM), 1.3 Multijet (75KM), 1.3 Multijet DPF (75KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Fiat postawił na niewielkie motory i niską moc. Po lepsze osiągi trzeba sięgnąć do Abartha. A co można otrzymać w Grande Punto? Najsłabszy motor benzynowy 1.2 69KM to zabytek, ale za to trwały. Jego serwis jest banalnie prosty, a dynamika marna. W mieście jednak się sprawdzi. Na drodze nieco lepiej radzi sobie wariant 1.4 77KM, ale do uniwersalnego charakteru Punto najlepiej pasuje doładowany 0.9l 105KM. Jest elastyczny, dość zrywny i sprawdzi się zarówno w trasie jak i w mieście. Przy delikatnym traktowaniu potrafi być też oszczędny, ale pod tym względem i tak najlepiej wypada diesel 1.3l 75KM. Spodoba się spokojnym kierowcom oraz pozwoli zaoszczędzić na stacji benzynowej. Szkoda tylko, że jest tak drogi w zakupie…

Publikacje o Fiat Punto

Fiat Punto - ładna i rozsądna propozycja
 
Nasz test Fiat Punto

Mimo upływu lat Fiat Punto jest ciekawą propozycją dla kierowców poszukujących ładnego i przestronnego samochodu za rozsądne pieniądze. Włoski maluch pozostaje przyjazny dla kieszeni także podczas późniejszej eksploatacji.

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
 
Nasz test Fiat Punto TwinAir Turbo

Proces minimalizacji silników postępuje w najlepsze. Nikogo nie dziwi już 1,4 litra pod maską limuzyny klasy średniej. Fiat uznał, że do napędzania samochodu segmentu B wystarczą... dwa cylindry!

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Punto EVO - eliksir młodości z laboratorium Fiata
 
Nasz test

"Nie, nigdy nie kupię włoskiego samochodu, a w szczególności Fiata. Przecież to się psuje, dużo pali, kiepsko jeździ i źle wygląda". Nic dziwnego, że Fiat miał na początku XXI wieku potężne problemy finansowe, skoro naprawdę spora grupka ludzi myślała w taki sposób. Oczywiście ze mną na czele....

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Fiat Punto

Fiat Punto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PuntoautoWcentrum - społeczność Fiat Punto

najwyższe oktanyAuta - Fiat Punto

Fiat Punto 70,95

Fiat Punto HGT 69,15

Fiat Punto SrebrnaStrzała&Bobek 76,85

Fiat Punto Multijet Power 16v 91,01

Fiat Punto autoEVOlution 78,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Punto

sebastiane 47,30

Arek_Zaba 61,58

pan_hajs 61,84

glosny 91,58

szymon441992 74,57

Jarpau 75,88

pendzel 76,42

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Punto

Koszt napraw
Koszt napraw Witam, mam na oku Renault Megane I coupe 96r, silnik 2.0l 150 koni. W aucie do z...
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem.
Zmiana licznika z obrotomierzem,termostartem i z komputerem. licznik wersji spotring 1.2 16V Kupiony na ebayu za małe pieniądze i podłącze...
Ubezpieczenie
Ubezpieczenie Wczoraj po raz pierwszy przyszło ubezpieczyć mi mojego Punto, poprzedni właścici...
Wymieniamy Blue&Me cz. 1 - przygotowanie i zakup
Wymieniamy Blue&Me cz. 1 - przygotowanie i zakup Całkiem niedawno doświadczyłem na własnej skórze wymianę modułu Blue&Me. Postara...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Punto

od 35 490 zł do 48 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (69 - 105 KM): 0.9 Twinair, 1.2 8v, 1.4, 1.4 8v, 1.4 Natural Power

 

Diesel (75 KM): 1.3 Multijet

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa

 

Katalog nowych aut Fiat Punto
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Punto

Fiat Punto 1.2 8v 69KM - 3 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
radio / CD
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

PAKIET DLA PALĄCYCH - 250
PAKIET ZIMOWY - 600
PAKIET EASY PLUS - 3 700

Cena katalogowa

35 490

Zobacz ofertę Fiat Punto 1.2 8v 69KM - 3 drzwiowy hatchback
 

Fiat Punto najczęściej porównywane z:

Opel Corsa
1.2 Twinport ECOTEC (85 KM)
Opel Corsa
1.4 Twinport ECOTEC (100 KM)
Ford Fiesta
1.0 EcoBoost (100 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Fiat Punto PUNTO ver 7 1.4 77KM 5DR EASY EURO 6 Fiat Punto PUNTO ver 7 1.4 77KM 5DR EASY EURO 6
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 56KM .
Cena: 41 490 zł
Zyskujesz: 9 210 zł Zobacz szczegóły »
Fiat Punto PUNTO ver 7 1.2 69KM 5DR EASY EURO 6 Fiat Punto PUNTO ver 7 1.2 69KM 5DR EASY EURO 6
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 38 750 zł
Zyskujesz: 4 300 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Punto

Fiat Punto
1.2 benzyna 60 KM
71 000 km, 2006
9 900 PLN
Fiat Punto
1.2 benzyna 44 KM
84 267 km, 2002
8 400 PLN
Fiat Punto
1.1 benzyna 54 KM
184 000 km, 1999
2 999 PLN
Fiat Punto
benzyna 60 KM
145 000 km, 2005
9 700 PLN

Ocena auta Fiat Punto/Grande Punto Punto 2012

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,36
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Punto

Fiat Punto 2012 Hatchback 3d Fiat Punto Evo Hatchback 3d - galeria społeczności Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - galeria redakcyjna Fiat Punto II Hatchback - galeria społeczności Fiat Punto Evo Hatchback 5d 1.4 MultiAir - galeria redakcyjna Fiat Punto EVO 3d Fiat Punto 2012 Hatchback 5d Fiat Punto EVO 5d Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna Fiat Grande Punto Abarth
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Punto

  • 1.
  • 5,00 Fiat Punto Punto 2012 1.4 (77KM) 2012r.
    dodał: JANUSZ, 25.11.2013

    Auto wyjechało z salonu FIAT z zamontowaną instalacją LPG ESGI 2 więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się" bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Fiaty z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG.

  • 2.
  • 3,50 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 2000r.
    dodał: Rozczarowany, 04.04.2012

    Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 1999r.
    dodał: City, 04.07.2010

    Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata

  • 4.
  • 5,00 Fiat Punto Grande Punto 1.4 8v (77KM) 2007r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1994r.
    dodał: TOMEK, 28.09.2009

    Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE

  • 6.
  • 4,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1997r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Fiat Punto

775 komentarzy

544 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil~Kamil

Grande Punto 1,2 16V LPG.
Spalanie gazu 7,5l / 100km przy delikatnej jeździe, przy normalnej do 8,3l/100 km.
Praktycznie bezawaryjne, jeśli przymknąć oko na typowe fiatowskie drobiazgi. Robię nim 3 500 km miesięcznie i jestem zadowolony.
Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale przy takich przebiegach lepiej nie szaleć.

~:)~:)

ALE komputer pokazuje ile zrobisz na litrze a nie ile pali czyli ty na litrze robisz 5.5 czyli CI pali 17 litrów haha

~Ciekawe~Ciekawe

Ci co piszą że im spala 12 litrów gazu niech lepiej wymienią na lepszą sekwencję i zarazem silnik który pewnie jest już na wykończeniu. Ja wątpię by punto tyle paliło co piszecie skoro Opel Vektra 1.8 spala 8 litrów gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 207
Przejechany dystans
29 509 065 km
Zatankowanego paliwa
1 567 281 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 128
Wydanych pieniędzy
2 198 754 zł
Średnie wydatki na auto
1 008 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 463
Wydanych pieniędzy
2 590 130 zł
Średnie wydatki na auto
1 187 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 182)

Testy zderzeniowe Fiat Punto

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Punto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Punto

Fiat Punto
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Punto/Grande Punto Punto 2012

Na podstawie 30 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: eco-driver, dodano: 25.06.2010 12:33

to spalanie jest możliwe i to bez większego wysiłku, bo w wielu miejscach w polsce na trasie nie da się jechać więcej niż 80-90, a zdażają się miejsca w miastach gdzie można też ok 80 jechać (tzw "podbicia prędkości"- polegające na stawianiu znaku ograniczenia prędkości do np 80km/h na długiej prostej w mieście) także taki wynik jest możliwy gdyż udał mi się on wiele razy(3,8), ale przeważnie gdy się o tym nie myśli to jakieś 4,5 max w mieście (eco-driving, hamowanie silnikiem, ograniczenie jazdy na luzie, nie za wysokie obroty, wysokie biegi, gaszenie świateł w korku, zamykanie szyb podczas jazdy- szczególnie szybszej, ogranicznie ogrzewania i radia, przyspieszanie bez redukcji biegu, nie rozgrzewanie zimnego silnika w miejscu itp itd Przy prawie najtańszej ropie w Polsce (Bydgoszcz)wychodzi mnie taniej niż auto na gaz a wiadomo- zdrowiej dla auta, moc jest ok, na autostradzie tylko 6 bieg by się przydał jak ktoś chcę więększych prędkości.

pełny raport Fiat Hatchback 1.9 D

autor: pio, dodano: 10.04.2010 19:43

Autko pod względem spalania zadziwia mnie za każdym razem kiedy obliczam ilość spalonego LPG. Wartości które podałem powyżej są następujące: Jeżdżąc w cyklu mieszanym w stosunku 50/50 spali 8.5 litra LPG. W mieście przy mocnym gazowaniu i dynamicznej jeździe, raz tylko spaliłem 12 LPG, ale zawsze bierze mi 10. Autko służy mi do dojazdów głównie w trasie 200km w jedną stronę i tutaj jest naprawdę bardzo pozytywnie jak dla mnie. A mianowicie dzieje się coś bardzo dziwnego: Im mocniej go cisnę tym mniej pali. Jeżdżę rozsądnie ale wyprzedzam przy każdej możliwości. Autko jak wiadomo jest nieco słabawe więc każde wyprzedzanie = gaz do spodu i redukcja biegu. Do tego np na ekspresówce jadę 120-130 km/h. Po takiej dynamicznej jeździe tankuję i oczom nie wierzę. 7 lpg/100 km. Pragnę dodać, że jadąc 90km/h spalę również 7. Dla mnie jest to świetne autko nie sprzedam go chyba nigdy a jeżeli nawet to krzyknę sobie nieco więcej. Instalacja BRC koszt 1750pln, nie jest to sekwencja ze względu na monowtrysk. Przebieg 161 tys z czego 12 tys na lpg. Dodam jeszcze że punto chodzi o wiele lepiej na lpg niż na benz, tzn płynniej i o wiele ciszej.

pełny raport Fiat Hatchback 1.1

autor: Âłanoris, dodano: 16.01.2009 23:20

Częste awarie żarówek w światłach, zwłaszcza przepalające się H 7 - w światłach mijania i bardzo trudna ich wymiana. Kiepski i głośny układ zawieszenia, amortyzatory przednie wymieniane dwukrotnie w ciągu 90 tys. km. Poza tym awaria czujnika prędkościomierza i jednej linki w skrzyni biegów. Po wymianie rozrządu (zgodnie z km w książce gwarancyjnej) cieknie olej spod uszczelek. Może to być jednak wina "fachowców" z przypadkowego zakładu mechanicznego. Woda dostająca się pod dywanik pasażera - w serwisie autoryzowanym nie są wstanie ustalić przyczyny. Mimo niewielkich rozmiarów, w środku stosunkowo wygodny i ergonimiczny. Bardzo cicha praca silnika. Silnik i skrzynia biegów elastyczna. Cięgła wycieraczek drogie i często spadające, ale jest na to sposób. Poprostu zaspawać na stałe. Koszt naprawy z wymianą w serwisie ok. 500 zł, a spawanie do 30 zł. Super opcja "city" - fantastyczna przy manewrowaniu w ciasnych miejscach. Bagażnik pakowny jak na tego rodzaju małe autko i dość dobrze go można wykorzystać. Służy mi nieprzerwalnie od 2000 roku, przejechałem nim 130 tys. Bardzo dobre autko do miasta i na trasę dla małej rodzinki z niewielkim bagażem. Najlepsze ze wszystkich jakie posiadałem i z całą pewnością jeszcze kilka lat nim pojeżdżę, chociaż nie kupiłbym obecnie takiego samego, ze względu na inne, bardziej nowoczesne rozwiązania.

pełny raport Fiat Hatchback 1.2 i

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto/Grande Punto Punto 2012

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Punto/Grande Punto Punto 2012

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Punto Punto 2012

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Punto, oglądali także